2022-03-08, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Har också funderat på hur det går till när dom blir av med jobbet rent praktiskt... Många verkar ju vara typen som har fast tjänst och säkert är med i facket osv.

Vad dom gör på fritiden ska arbetsgivaren inte bry sig om?
Tror säkert att en del formellt får sparken, även om det i teorin är felaktigt. Samma sak där - vem tar en fight på det via facket? Andra lämnar säkert självmant (tex han i Ånge). Dels kan nog arbetsgivare "uppmana" till det, dels kan det vara en ren reaktion att fly...
Rätt säker på att de allra flesta kommer få extremt svårt på arbetsmarknaden. Blir skattepengar i lön istället.
Citera
2022-03-08, 08:50
Medlem
Core.s avatar
Alltså de lär ju få tag i nån annan som kan föra talan!

Gillar vad de gör, men ingen av dom ska ju ta en muntlig konfrontation, det blir ju bara pinsamt å deras vägnar.

Det behövs objektivitet om man som journalist ska få ur nått vettigt ur dom där, och för att man helt ska sympatisera med deras sak.
Citera
2022-03-08, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Snyggt grävt av dig!
Väldigt läskigt med en pedofil som är överläkare i psykiatri, så mycket makt över personer väldigt få lyssnar på.
Att han i en artikel uttalar sig om barn med könsdysfori ger mig kalla kårar.

Grattis i efterskott då......

Vidrigt! Nu har jag inte läst artikeln ifråga. Vad är hans inställning till könsdysfori? Som alla andra pervon på dumpen så är han väl säkert wokeist.

Anyway, dåligt med info på Baskermongot hittils. Någon som har några ledtrådar?
Citera
2022-03-08, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Alltså de lär ju få tag i nån annan som kan föra talan!
Gillar vad de gör, men ingen av dom ska ju ta en muntlig konfrontation, det blir ju bara pinsamt å deras vägnar.
Det behövs objektivitet om man som journalist ska få ur nått vettigt ur dom där, och för att man helt ska sympatisera med deras sak.
Jag skulle vilja se intervjuer när dom avslöjas och ärliga intervjuer där de inte riskerar att kopplas till uthängningarna. Jämföra dessa intervjuer/chatt/telefonsamtal med varandra och studera skillnaderna.
I de ärliga intervjuerna (samma på t.ex. rättegångar med mord, rån våldtäkt) hade sanningen varit en helt annan.

Löjligt att anhöriga till döda på rättegångar frågar varför mördade du mitt barn/granne/vän/kvinna?! Är det sanningen folk, media och ibland tom domstolar förväntar sig höra?
Jag vill att sanning ska sägas och framkomma - inte försvarstal och undanflykter.
Citera
2022-03-08, 10:06
Avslutad
Men !! Samhället vill inte höra sanningar. Samhällen bygger medvetet upp stigma och tabun kring alla frågor och sanningar som är känsliga. Det kan gälla alltifrån invandring och djursex till koldioxid och kärnkraft.
Samhället är medvetet konstruerat så att åsiktskorridorer ska byggas upp och att "vindar" ska blåsa. A tom ö.

Exempelvis Jimmie Åkesson kände vinden länge. Trots det är han och hans gelikar dom värsta nybyggarna av korridorer. Undrar om han och Sverigedemokraterna förstår detta själva.

Samhället vill inte släppa ut sanningen. I den här frågan då gällande pedofili.
Citera
2022-03-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Denna frågan kommer minst en gång om dagen i tråden. Ja vi har vetat vem det är sen dagen det hände!

Varför skriver du inte vem det är då?
Citera
2022-03-08, 10:08
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Ni har hänt ut mig på denna skitsida så nu tar jag sajten offline.

Är det något du vill berätta för oss?
Citera
2022-03-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Citerar mig själv här.
Läste chattloggen och postade innan jag såg videon. Nu har jag sett videon.
Killen har ju en poäng. Det finns så många ensamma karlar där ute som sitter och drar i snabeln dagarna i ända och babblar om sina kåt-fantasier.
Jag försvarar på något vis inte killen här, men som sagt så har han en poäng, han har inte gjort något olagligt. Omoraliskt absolut, och helt sjuka grejer i chatten.
Men kan vi verkligen fortsätta hänga ut folk på det här viset?
Jag tror dumpen kommer vara stängd snart om dom fortsätter så här.
Jag gillar det Patrik och Sara gör, och varför dom gör det, men jag tror inte detta kommer hålla så länge till tyvärr.

Fantasier är en sak, men det faktumet att han dyker upp på överenskommen plats visar ju på att han är beredd att göra verklighet av fantasierna och är mycket farlig, eller hur?
Citera
2022-03-08, 10:22
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubkid
Fantasier är en sak, men det faktumet att han dyker upp på överenskommen plats visar ju på att han är beredd att göra verklighet av fantasierna och är mycket farlig, eller hur?

Som Chris Hansen alltid sa när det argumentet användes: chat is chat but showing up is showing up.
Citera
2022-03-08, 10:48
Medlem
Givet dumpens modus, skulle man kunna tänka sig att en endaste person blir uthängd som pedofil med de konsekvenser som följer utan att räknas som pedofil enligt någon av de något skiljda definitioner som råder? Om ja, så anser jag att det finns starka skäl att ifrågasätta deras verksamhet.

Att hänga ut funktionshindrade personer på LSS boende väljer man med all rätt att inte publicera. Men vad som är en funktionsnedsättning skäl nog att avstå publicering är en helt godtycklig definition beslutade av utgivaren. Vilket även det är skäl nog att ifrågasätta det hela.

Är de flesta urhängningar befogade enligt mig? Förmodligen men inte relevant. Det handlar alltså inte om skydda pedofiler framför barnen utan att skydda en endaste från att bli uthängd och utsläpad av lynchmobben, förnedrad och bestpottad på grunder som är helt felaktiga .
Citera
2022-03-08, 10:51
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Givet dumpens modus, skulle man kunna tänka sig att en endaste person blir uthängd som pedofil med de konsekvenser som följer utan att räknas som pedofil enligt någon av de något skiljda definitioner som råder? Om ja, så anser jag att det finns starka skäl att ifrågasätta deras verksamhet.

Att hänga ut funktionshindrade personer på LSS boende väljer man med all rätt att inte publicera. Men vad som är en funktionsnedsättning skäl nog att avstå publicering är en helt godtycklig definition beslutade av utgivaren. Vilket även det är skäl nog att ifrågasätta det hela.

Är de flesta urhängningar befogade enligt mig? Förmodligen men inte relevant. Det handlar alltså inte om skydda pedofiler framför barnen utan att skydda en endaste från att bli uthängd och utsläpad av lynchmobben, förnedrad och bestpottad på grunder som är helt felaktiga .

Så du tycker att gubbslemmen och mansäcklen ska få fortsätta grooma och våldta barn? Dumpen gör ju helt rätt. 60 barnvåldtäkter är ju förhindrade ju tack vare deras arbete, fatta!
Senast redigerad av argaangelica 2022-03-08 kl. 10:56.
Citera
2022-03-08, 10:55
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubkid
Förutom att han dök upp på plats så hade han även blivit medlem i en incestgrupp, skrivit vedervärdiga saker. Så att den är personen är pedofil finns ju inga tvivel om, enligt mig får jag tillägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in