Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-17, 16:37
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, det Dumpen gör är att belysa problemet vilket är mycket bra.
Jag måste erkänna att jag aldrig tidigare har funderat närmare på att det finns barn och unga som utsätts för övergrepp och utnyttjande. Jag såg den här tråden om Dumpen av en slump och blev väldigt illa berörd när jag kollade närmare vad det handlade om. Det här måste upp på bordet rejält.
När jag läste Klickis inlägg att hon är en Överlevare höll mitt hjärta på att brista.

Ja. För min del är detta en fråga där det inte räcker att bara ta avstånd. För mig handlar detta om aktivistiskt motstånd. Stor skillnad. Det finns några frågor som gör att jag har obegränsad energi för att motarbeta skitfolk.
Citera
2022-03-17, 16:39
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Det var mer än jag visste. Kanske därför Dumpen förefaller undvika den vinkeln och istället nischar sig mer mot gäddor i form av Svenssons, knegare och missanpassade individer?

I USA-förlagorna brukar de ju fånga mängder med skolpersonal, tränare, coacher etc genom att köra med pojkar som decoys. Finns ingen direkt anledning till att tro att det skulle funka sämre i Sverige.

I sina poddavsnitt bemöter de kritik, de har bland annat besvarat just de funderingar du har.
Citera
2022-03-17, 16:44
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Exakt, hur i helvete kan man ens tänka tanken att låta såna vidriga "waste of air" ska få byta namn, eller få skyddad identitet.
Bara det att dom "skyddas" på anstalt vid fängelsestraff är vidrigt, dom borde ha en färgkod för sexualförbrytare över lag och placera dom bland alla andra "vanliga" intagna"

Något som fick mig att småflina ang Pervert park var att med den där appen så var verkligen ALL info med, ner till vilken ögonfärg personen har och andra kännetecken som synliga ärr osv

EDIT: Den var ju visserligen Svensk producerad, så kanske därför det var så mycket "offerkofta" över den

Så kan det mycket väl vara. Dom vinklar det till att man nästan ska tycka synd om peddona med deras tragiska livshistorier.
Jag har också haft mycket tragiskt i mitt liv. Skulle jag helt plötsligt börja tända på att ha sex med barn då? 🧐

Sällan man vill ge cred till USA men deras hantering av sexualbrottslingar ska dom ha cred för.
Citera
2022-03-17, 16:46
Medlem
Lavas avatar
Citat:
dom borde ha en färgkod för sexualförbrytare över lag och placera dom bland alla andra "vanliga" intagna"

Apropå färgkod

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XwRJbr/beatrice-ask-ville-skicka-lila-brev-till-sexkoparna
Citera
2022-03-17, 16:47
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
I sina poddavsnitt bemöter de kritik, de har bland annat besvarat just de funderingar du har.

Flera här vill inte ta till sig av allt som dumpen gör utan fokuserar tyvärr bara att det är synd om dom uthängda.
Tvivlar på att många här inte ens läst all info eller hört en enda podd. Tyvärr.
Citera
2022-03-17, 16:51
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Så kan det mycket väl vara. Dom vinklar det till att man nästan ska tycka synd om peddona med deras tragiska livshistorier.
Jag har också haft mycket tragiskt i mitt liv. Skulle jag helt plötsligt börja tända på att ha sex med barn då? 🧐

Samma här, men inte fan tänder jag eller dras till barn för det.
Äckligt hur dom vinklar det, men men, det är ett eget ämne utanför dumpen.

Förresten, har du sett gubben på dumpens Rumble konto? Som dock inte ligger på dumpen.se än?
Jag är nyfiken på varför han inte hamnat på dumpen? Om det kan vara en famtida uthängning som är publicerad i förväg på rumble.
Citera
2022-03-17, 16:53
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Apropå färgkod

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XwRJbr/beatrice-ask-ville-skicka-lila-brev-till-sexkoparna

Hahaha det där förslaget stöttar jag skarpt, gärna som ett sånt där "Grattiskort" som spelar en liten melodi med, så det inte bara syns, utan även hörs
Citera
2022-03-17, 17:00
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Flera här vill inte ta till sig av allt som dumpen gör utan fokuserar tyvärr bara att det är synd om dom uthängda.
Tvivlar på att många här inte ens läst all info eller hört en enda podd. Tyvärr.

Jag har sett det. Senast igår hade vi kretiner som kritiserade bristande information i chattarna fast informationen fanns där, den ena hade missat, den andre erkände att den blev uttråkad och inte orkade läsa chatten. Detta är återkommande. Idag hade vi ett snille som kritiserade en uthängning genom att hänvisa till en kommentar som gällde helt annan uthängning. Sett att många helt grundlöst även kritiserar dumpenuthängningarnas kognitiva förmågor samtidigt som det är uppenbart att de själva föredrar kardborre och Boaknäppning framför skosnören.

Citat:
Hahaha det där förslaget stöttar jag skarpt, gärna som ett sånt där "Grattiskort" som spelar en liten melodi med, så det inte bara syns, utan även hörs

Hahaha!

https://www.youtube.com/watch?v=BFVWUk7Qq8A
Senast redigerad av Lava 2022-03-17 kl. 17:03.
Citera
2022-03-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är ju ändå 2022 nu och barn kan få tag i precis vad som helst när som helst helt på egen hand. Det som Dumpen visar är ju inte något spektakulärt i det sammanhanget. Ingenting Dumpen lägger ut kan chockera eller traumatisera ett internetanvändande barn idag. Man är naiv om man tror det.

Med den dystra verklighetsbilden kan man ju lika gärna legalisera att gubbar skickar runkfilmer själva. Det skadar ju uppenbarligen inga barn i dagens samhälle. Eller?
Citera
2022-03-17, 17:10
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anmaga
Med den dystra verklighetsbilden kan man ju lika gärna legalisera att gubbar skickar runkfilmer själva. Det skadar ju uppenbarligen inga barn i dagens samhälle. Eller?

Kan inte riktigt se hur det är samma sak. Att få en runkbild skickad till oombedd är något helt annat än att söka upp en runkbild på nätet för den som är nyfiken.
Citera
2022-03-17, 17:10
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Samma här, men inte fan tänder jag eller dras till barn för det.
Äckligt hur dom vinklar det, men men, det är ett eget ämne utanför dumpen.

Förresten, har du sett gubben på dumpens Rumble konto? Som dock inte ligger på dumpen.se än?
Jag är nyfiken på varför han inte hamnat på dumpen? Om det kan vara en famtida uthängning som är publicerad i förväg på rumble.

Nej jag vet typ inte ens vad rumble är för något så det vet jag inget om 😊
Citera
2022-03-17, 17:11
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Tvärtom så är det få brott som ens kommer i närheten av de påföljder som övergrepp mot barn ger. De enda som jag kan komma på är mord och synnerligen grova narkotikabrott.
Ta upp det med din lokala politiker osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in