Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-06, 11:29
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Hur går det för er, ni har varit helt borta från tråden sedan börsen började stiga. Hoppas ni inte gör något dumt i ren desperation!

När börsen "började stiga". Jag börjar få allt mer svårt att tro att du någonsin tjänar några pengar på börsen. Vilken träskalle som helst förstod att börsen skulle gå ner när du skrev de här i lägget.

Och under givna förhållande (som jag skisserat) kan ingen vara så enfaldig att man kan tro att de finns något att hämta på börsen i närtid heller för den delen.

Se fram emot fritt fall eller åtminstone fortsatt nedgång under nästa vecka. .

Mina blandningar fortsätter ge avkastning om de nu besvarat din fråga. Om jag hade mer pengar så skulle jag blanka ännu fler bolag.
Senast redigerad av Flickpojken 2022-03-06 kl. 11:35.
Citera
2022-03-06, 11:38
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
När börsen "började stiga". Jag börjar få allt mer svårt att tro att du någonsin tjänar några pengar på börsen. Vilken träskalle som helst förstod att börsen skulle gå ner när du skrev de här i lägget.

Och under givna förhållande (som jag skisserat) kan ingen vara så enfaldig att man kan tro att de finns något att hämta på börsen i närtid heller för den delen.

Se fram emot fritt fall eller åtminstone fortsatt nedgång under nästa vecka. .

Mina blandningar fortsätter ge avkastning om de nu besvarat din fråga. Om jag hade mer pengar så skulle jag blanka ännu fler bolag.

Välkommen tillbaks till tråden, märker att du är selektiv till när du deltar här, inte lika kul när det stiger när du har sagt att det bara kan rasa

Synd att du glömmer berätta innan du gör dina lysande affärer. Rapporteringar efter är inte lika imponerande.
Citera
2022-03-06, 12:23
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Välkommen tillbaks till tråden, märker att du är selektiv till när du deltar här, inte lika kul när det stiger när du har sagt att det bara kan rasa

Synd att du glömmer berätta innan du gör dina lysande affärer. Rapporteringar efter är inte lika imponerande.

Tack. Du är naturligtvis medveten om att börsen gått ner kraftigt sedan jag postade senast och hävdade att jag hade blandningar. dvs den 25 Februari.

Sedan den 1 Mars när du postade ditt inlägg där du hade vänligheten att upplysa oss om om att "börsen ska stiga". Så har börsen sjunkit nästan 10%

Om vi ska se framåt så hävdar jag att börsen kommer fortsätta neråt.

Och du väntar kanske fortfarande på vändningen?
Senast redigerad av Flickpojken 2022-03-06 kl. 12:47.
Citera
2022-03-06, 13:01
Medlem
Internetkrigares avatar
Citat:
Tack. Du är naturligtvis medveten om att börsen gått ner kraftigt sedan jag postade senast och hävdade att jag hade blandningar. dvs den 25 Februari.

Sedan den 1 Mars när du postade ditt inlägg där du hade vänligheten att upplysa oss om om att "börsen ska stiga". Så har börsen sjunkit nästan 10%

orka säga ’vad var det jag sa’. alla trådqr hade varit dubbelt så tjocka..
Citera
2022-03-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Alltså den här analysen av BCA är helt underbar.

"The risk of Armageddon has risen dramatically. Stay bullish on
stocks over a 12-month horizon."

"If an ICBM is heading your way, the size and composition of your portfolio becomes irrelevant. Thus, from a purely financial perspective, you should largely ignore existential risk, even if you do care about it greatly from a personal perspective."

https://twitter.com/RobinWigg/status/1500059906568826882/photo/1

Edit: Lite passande musik.

https://www.youtube.com/watch?v=IkAp5gAYDUQ

Vad är det med analysen som är underbart menar du?
Citera
2022-03-06, 13:48
Medlem
Flickpojkens avatar
De finns dessvärre en massa personer på börsen som tror att dom kan något om aktiehandel eftersom de gick bra för dom efter och innan covid.

Många av dom här personerna ligger inne på börsen nu med nån slags föreställning om att vi kommer se samma senario nu som vi gjorde efter covid utbrottet. De märkas inte minst i den här tråden. Men ingen kunde vara mer fel!

Dom här personerna blir allt mindre säkra så är fallet. Och kommer börja dumpa sina aktier snart.

De är mycket klokt. Om räntan höjs och man har ett lån på 6 000 000. Samtidigt som man sett sin aktieportfölj gå upp i rök så kommer man antagligen få finna sej i en mycket dålig ekonomi kanske under resten av sitt liv.

Tyvärr är de något av ett moment 22. Värsta möjliga senario brukar vara deflation. Dvs att tillväxten avtar medans inflationen fortgår. Men samtidigt är en räntehöjningar när folk är så belånade har så mycket pengar i aktier också katastrofalt.

De underliggande problemet är naturligtvis att räntan inte höjdes i tid. Samt alla stimulanser som tillförts efter covid utbrottet eftersom man trodde att ekonomin skulle drabbas hårt. Båda delarna i ett läge när ekonomin går som tåget är katastrofalt och måste oundvikligen ge ett bakslag.

Som påpekats innan i tråden så är de inte några revolutionerande eller otroligt interligenta resonemang jag lägger fram. Alla som vet något om ekonomi och aktiehandel vet om detta. Att ingen säger de högt är inte att undra på!

De bästa vi kan hoppas på är en långsiktig Bullmarket.
Senast redigerad av Flickpojken 2022-03-06 kl. 13:51.
Citera
2022-03-06, 14:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -

De underliggande problemet är naturligtvis att räntan inte höjdes i tid. Samt alla stimulanser som tillförts efter covid utbrottet eftersom man trodde att ekonomin skulle drabbas hårt. Båda delarna i ett läge när ekonomin går som tåget är katastrofalt och måste oundvikligen ge ett bakslag.
- - -

Exakt. OM man ska bota en pandemi med ekonomisk politik ska det isf vara med selektiva finanspolitiska stimulanser. Men makten insåg "att trycka pengar ju gratis" så man lät Ingves hållas, samme Ingves som ständigt var i rutan och varnade för uppblåsta tillgångsvärden 2015 - 2018 men NU när börs och bostadsmarknad är rejält dopade är knäpptyst. Uppenbart att räntan inte kommer höjas före valet, inte ens om KPIF hinner bli tvåsiffrigt. Skådespelet är vidrigt.
Citera
2022-03-06, 14:25
Medlem
KJosefs avatar
Björnarna är de smartaste investerarna i hela marknaden. De är bearish jättelånga perioder, ofta flera år åt gången, men de blankar alltid samma vecka som dippen.

Fantastisk förmåga, bara att applådera.
Citera
2022-03-06, 14:55
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Som sagt, synd att du hela tiden glömmer att berätta vad du köper och när du köper och säljer. Men börja gärna med att berätta vad du har idag och skriv varje gång du köper eller säljer så kan vi följa upp hur du lyckas. Gör du inte det är det bara patetiskt att skrävla om dina affärer.

Vänder börsen upp kommer du förstås annars bara tillbaks och berättar att du sålde innan det skedde och det är förstås därför du och andra skrävlare försvinner från tråden när det stiger. Ni vill avvakta för att veta vad ni ska påstå att ni gjorde tidigare.
Senast redigerad av rskworpb 2022-03-06 kl. 15:02.
Citera
2022-03-06, 21:14
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Som sagt, synd att du hela tiden glömmer att berätta vad du köper och när du köper och säljer. Men börja gärna med att berätta vad du har idag och skriv varje gång du köper eller säljer så kan vi följa upp hur du lyckas. Gör du inte det är det bara patetiskt att skrävla om dina affärer.

Vänder börsen upp kommer du förstås annars bara tillbaks och berättar att du sålde innan det skedde och det är förstås därför du och andra skrävlare försvinner från tråden när det stiger. Ni vill avvakta för att veta vad ni ska påstå att ni gjorde tidigare.

De jag har sagt är att börsen kommer gå ner och de har den gjort också. De jag säger nu är att den kommer fortsätta gå ner och de kommer också skee.

Va de inte du som blivit rik på akter och sålt de mesta och köpt ett hus i Maldiverna (eller nått).Och därför inte hade några "millar" på börsen längre.

Va är de för inkonsekvenser du pratar. Börsen har ju gått åt helvete. Jag kunde gå in här varje dag prata om hur rätt jag haft.
Citera
2022-03-06, 21:22
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Exakt. OM man ska bota en pandemi med ekonomisk politik ska det isf vara med selektiva finanspolitiska stimulanser. Men makten insåg "att trycka pengar ju gratis" så man lät Ingves hållas, samme Ingves som ständigt var i rutan och varnade för uppblåsta tillgångsvärden 2015 - 2018 men NU när börs och bostadsmarknad är rejält dopade är knäpptyst. Uppenbart att räntan inte kommer höjas före valet, inte ens om KPIF hinner bli tvåsiffrigt. Skådespelet är vidrigt.

Det är en fruktansvärd cirkus. Och ingen skriver om de i tidningarna.

Börsen är körd och nu är de fastigheter som gäller. Bill Gates är tillexempel USAs största markägare nu mera.

Vill man inte bli våldtagen av stat och finans nissar. Så kan man köpa en liten lägenhet var som helst i Sverige och hyra ut den.
Senast redigerad av Flickpojken 2022-03-06 kl. 21:36.
Citera
2022-03-06, 21:23
Medlem
Citat:
De jag har sagt är att börsen kommer gå ner och de har den gjort också. De jag säger nu är att den kommer fortsätta gå ner och de kommer också skee.

Va de inte du som blivit rik på akter och sålt de mesta och köpt ett hus i Maldiverna (eller nått).Och därför inte hade några "millar" på börsen längre.

Va är de för inkonsekvenser du pratar. Börsen har ju gått åt helvete. Jag kunde gå in här varje dag prata om hur rätt jag haft.
Det går ju att göra pengar på börsen helt oavsett. Jag gör pengar på energibolag och gruvbolag just nu. Jag skulle kunna blanka även men vet för lite om det och förstår att det är hög risk. Dessutom så hänger jag med och tradar en del. Men att ha likvider för att stoppa in i favoritbolagen när det vänder är viktigt för mig. Jag väljer aktier i småbolag även och tror på hög risk i en liten del av portföljen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in