Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Fick kasta mig ur Bullsen, back 30%!
Nu är det på bordet igen sanktioner mot oljan (sanktioner som jag var lack över saknades efter att Ryssarna startade kriget). Jag ligger dock med amerikanska björnar som redan plockat igen denna förlust, men surt att inte ligga med OMX-björnar nu.
Ändå underligt, många har redan slutat köpa rysk olja, Iran börjar bli trolig leverantör igen.. Fasiken, sälja nya bränslesnåla lastbilar (Volvo??) borde ju bli hett med dessa oljepriserna...
Tusan att jag hade inte har kvar mina omx-björnar, hade med råge täckt upp förlusterna i mina innehav nu.. Istället kasta man ur sig vid 2100 för att gå break even på dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
KJosef
Om EVO gått bättre än det som kastades ut så påverkar det ju men själva inkluderingen av EVO i index gör inte att indexet blir värt fler punkter. Det enda som spelar roll är hur EVO går efter inkluderingen.
Jag tror att man fimpade Securitas B och den har gått rätt kasst.
Om indexet är värt 2100 punkter (till exempel) vid stängning när EVO ska inkluderas kommer den att öppna på 2100 nästa dag med EVO i indexet.
Jo det förstår jag, men EVO hoppa ju in med rejäl viktning och gick som tåget efteråt. Hade vi haft samma index nu som 2020 hade vi nog redan legat under pre-corona nivåer, är det som är min tanke.