Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-26, 23:25
Medlem
Snälla, ska ni snacka aktieporr håll er till tråd specifikt för detta tack. Detta är "Hjälp, nu ska vi alla dö och förlora alla våra pengar" - tråden.
Citera
2022-04-26, 23:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Nu myser du allt din björnbuse

Google och Microsoft har earnings nu efter stängning. Ingen av dem ser speciellt krya ut i aftermarket. Bears go brr.

Veckans viktiga earnings US
Microsoft ligger plus nu just saying.
Citera
2022-04-27, 00:03
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Microsoft ligger plus nu just saying.

App app, det är kraschtråden så vi fokuserar på att deras tillväxt minskar, från 20% till 18%, samt att deras kostnader, försäljning och marknadsföring ökade 10% YOY. *Cue the fire*
Citera
2022-04-27, 00:15
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Snälla, ska ni snacka aktieporr håll er till tråd specifikt för detta tack. Detta är "Hjälp, nu ska vi alla dö och förlora alla våra pengar" - tråden.

Sant, ber om ursäkt.
Citera
2022-04-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
App app, det är kraschtråden så vi fokuserar på att deras tillväxt minskar, från 20% till 18%, samt att deras kostnader, försäljning och marknadsföring ökade 10% YOY. *Cue the fire*
Microsoft upp runt 6% i efterhandel. Jag lade mig i tech för tidigt, men Tesla-björnarna går bra.
Vad tror du på Metaverse för tech?
Citera
2022-04-27, 00:33
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Microsoft upp runt 6% i efterhandel. Jag lade mig i tech för tidigt, men Tesla-björnarna går bra.
Vad tror du på Metaverse för tech?

Ja, men AH säger inte så mycket egentligen, som jag förstår det har de inte gett någon guidance ännu för kommande kvartal. Det är ju intressant hur de skall tackla dessa kostnadsökningar framåt, samt de har ett problem med krympande tillväxt. Men visst det var för kraschtråden en alldeles för bra rapport.

Facebook skyr jag som pesten.
Citera
2022-04-27, 21:19
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Nu myser du allt din björnbuse

Google och Microsoft har earnings nu efter stängning. Ingen av dem ser speciellt krya ut i aftermarket. Bears go brr.

Veckans viktiga earnings US

Tack för länken, väldigt smutt. Nu väntar vi alltså t ex på Facecrap eller som den sminkade grisen nu kallas: Meta.
Samt Spotify och Paypal.
Nasdaq och SP500 har skrämselhicka men håller sig på plussidan.

Övrigt kraschrelaterat så läser jag att bilförsäljning April i US kan vara ned ca 24% YOY pga att det finns inget inventarie. Nowhere to be found.
Citera
2022-04-27, 21:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way

Brukar avsky när folk agerar låtsasmoderatorer men det här var kvällens vederkvickelse, thanx!!!

Dufva Dementia a k a Ingves kommer i morgon inte införa (N.B!!! "Införa" - repan är noll, så vi har ingen ränta, men snart tvåsiffrig inflation) någon ränta i tron att låne-"torskar" (=vinnare) och börsen kommer må bra av det (det är det allt överskuggande målet nu). Men tror inte det, tror snarare marknaderna skulle reagera positivt på säg 0,5% - visar att man inte helt gett upp.
Citera
2022-04-27, 21:30
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Brukar avsky när folk agerar låtsasmoderatorer men det här var kvällens vederkvickelse, thanx!!!

Dufva Dementia a k a Ingves kommer i morgon inte införa (N.B!!! "Införa" - repan är noll, så vi har ingen ränta, men snart tvåsiffrig inflation) någon ränta i tron att låne-"torskar" (=vinnare) och börsen kommer må bra av det (det är det allt överskuggande målet nu). Men tror inte det, tror snarare marknaderna skulle reagera positivt på säg 0,5% - visar att man inte helt gett upp.

OMX och kackerlackor det är det enda som kommer finnas kvar.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-04-27 kl. 21:30. Anledning: Korrigering
Citera
2022-04-27, 21:34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
OMX och kackerlackor det är det enda som kommer finnas kvar.

Ha ha ha! Troligen. Och Ingves högbelånade kidz!
Citera
2022-04-27, 22:30
Medlem
MrLevaLivets avatar
Stackars jävlar som låg med Facebook-Puts, och det var många, nu är det short squeeze när alla skall ut. Väl kämpat dock alla Crashers, men idag är Kraschen avblåst.

Dock, det är alltså Facecraps sämsta tillväxt på 10 år, och de missar på revenue, men lyckas skrapa ihop en vinst över förväntan. Det där med antalet användare litar jag inte på med alla fake-konton och "likes"-farmer, utan fokuserar såklart på missad revenue.
"$27.91 billion in the first quarter, but missed analysts' estimates of $28.20 billion".
Citera
2022-04-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nenets
Alla är överens om att värderingarna på aktiemarknaden är rejält uppblåsta p/e talen är rekordhöga och OMXS är upp 20% i år.

Så det kommer att smälla snart men vad tror ni kommer att utlösa en börskrasch?
(Tvåsiffrigt inom några dagar).

Har grubblat på detta men kan inte komma på några realistiska hot. Oavsett vad som händer i Kina, med Covid, med jobben i USA eller nåt annat så tuffar börsen på uppåt.

Vilka sektorer kommer att drabbas värst?
Vilka bolag tror ni kommer att gå bra på 5-års sikt?
Tack.
Kinesiska fastighetsutvecklare har det tufft, några har redan fått ställa in sina betalningar redan . Tror på kina, att det börjar där för att sedan tippa över på övriga marknaden. Men grund orsaken härledas till Libor.

https://sherman.house.gov/media-center/press-releases/sherman-bill-to-protect-us-financial-system-from-16-trillion-libor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in