Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-24, 15:12
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Medelsvensson kör ca 1500 mil om året, en hyfsat modern dieselbil drar ca 0,7 diesel milen högt räknat. Ca 1000 liter om året, eller 22 000 om året, 1855 kr i månaden till dagens pris. Det rör sig om hundralappar i månaden, säg upp netflix så har du kompenserat för senaste månadernas prisökning...

Inflation lille vän,det är inte lätt när det är svårt!!!Vad ska du dra ner på nästa gång?internet,lunch!!!!
Senast redigerad av cazzofiga 2022-02-24 kl. 15:17.
Citera
2022-02-24, 15:35
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Kollade du hela klippet? Dom sa motsatsen till vad du skriver, att det inte går jämföra det som händer nu med 70-talet.

Detta är inte samma sak, det är brist på råvaror och komponenter pga efterfrågan återhämtat sig från rekordlåga nivåer, ett övergående problem.

Du har dukat frågan en massa gånger nu, hur ska en höjd ränta lösa problemen? Du vill alltså minska efterfrågan på produkter och varor genom att göra det dyrare att låna pengar? Arbetskraftsbristen ska lösas genom att döda efterfrågan på varor och tjänster och därmed öka arbetslösheten? Jag får inte ihop det.

Hur tycker du det börjar se ut nu? Roligt med skenande oljepriser just nu, inte så att kriget idag gjorde det bättre. Undra hur dyrare våra varor kommer vara om en månad.
Citera
2022-02-24, 15:37
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
70-talet var helt annorlunda du fattar det va? Vi använde olja till allt på den tiden. El, uppvärmning etc. Vi hade nästan ingen kärnkraft, infrastruktur för naturgas eller grön skitenergi. Bilarna var horribelt ineffektiva och drog enorma mängder bensin. Oljan gick dessutom från 4 $ till 40 $ på bara några år. Detta var en enorm chock för ekonomin som var så oljeberoende.

Hur ser prognosen ut nu tycker du? Oljan ligger över alla prognoser från våra banker med råge. Vad tror du händer med priserna på våra varor nu? Hade varit skönt att haft en kudde att landa på med högre räntor redan innan.

Synd att riksbanken körde på med sin igelkott.
Citera
2022-02-24, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Blev du tvungen att skapa ett nytt konto efter att du haft fel för många gånger?

Citerar denna då, iom att du har såpass dåligt långtidsminne.

(FB) Kraschen närmar sig

Slänger in den med, I told you so.

Bitch
Citera
2022-02-24, 15:53
Medlem
magicwizards avatar
Börsen är helt galet övervärderad om man tar omvärldsfaktorn i beaktande. Och Riksbankens livlinor är redan slut. AJ AJ AJ.

Vem kan rädda oss nu?
Citera
2022-02-24, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenhatarallavita
Jag håller på att bli galen slänga in alla slantar nu eller vänta till i morron?

30% spekulation, 30% räntefonder och 30% i madrassen. resterande 10% till tjack o horor.
Citera
2022-02-24, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magicwizard
Börsen är helt galet övervärderad om man tar omvärldsfaktorn i beaktande. Och Riksbankens livlinor är redan slut. AJ AJ AJ.

Vem kan rädda oss nu?

Kina.
Citera
2022-02-24, 15:58
Medlem
magicwizards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Kina.
Tror inte dem kan hålla upp hela OMX
Citera
2022-02-24, 15:59
Medlem
Sjukt bra möjligheter öppnar upp sig med denna omvälvning, jag har gjort några felsteg, men har faktiskt gott med likvider och månadlig inkomst för att kunna göra några riktigt bra klipp framöver.
Citera
2022-02-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Sjukt bra möjligheter öppnar upp sig med denna omvälvning, jag har gjort några felsteg, men har faktiskt gott med likvider och månadlig inkomst för att kunna göra några riktigt bra klipp framöver.

jag är idel öra kompis
Citera
2022-02-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magicwizard
Tror inte dem kan hålla upp hela OMX

men annars håller du med mig eller?
Citera
2022-02-24, 16:01
Medlem
Citat: