2022-03-06, 09:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Bra uppladdning inför derbyt imorgon. Tack för länktipset.

Neville passar bra ihop med Micah, det är nog mer Micah som lyfter Neville förresten. Annars så får jag ibland lite psykopatvibbar av honom. Micah verkar vara en riktigt hygglig person som ger energi och gör andra människor i rummet bättre. Det är nog därför Micah Richards och Roy Keane funkar så bra ihop, Keane blir mycket trevligare och öppnar upp sig på ett helt annat sätt.
Som jag skrev här inne för ett par dagar sen, så har jag knappt sett en sämre ”expert” än G.Neville. Neville, tillsammans med Rio Ferdinand och Carragher är överlägset de tre sämsta/värsta experterna. Micah Richards tycker jag däremot tillhör de bättre, men den bästa experten är utan tvekan Roy Keane
Citera
2022-03-06, 09:59
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Som jag skrev här inne för ett par dagar sen, så har jag knappt sett en sämre ”expert” än G.Neville. Neville, tillsammans med Rio Ferdinand och Carragher är överlägset de tre sämsta/värsta experterna. Micah Richards tycker jag däremot tillhör de bättre, men den bästa experten är utan tvekan Roy Keane

Micah Richards bästa experten? Nog bland det dummaste jag läst på länge. Karln är konstant hög och asgarvar var och varannan sekund. Att ta honom seriöst gör man inte ens på fyllan. Han har absolut ingenting att komma med förutom att han är barnsligt pinsam.

Keane däremot har en jävla stake.
Citera
2022-03-06, 10:09
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Micah Richards bästa experten? Nog bland det dummaste jag läst på länge. Karln är konstant hög och asgarvar var och varannan sekund. Att ta honom seriöst gör man inte ens på fyllan. Han har absolut ingenting att komma med förutom att han är barnsligt pinsam.

Verkar som dem försöker göra en neville x Carragher 2.0, dem märkte hur bra en "rivalvänskap" fungerade i tv, så försöker de para ihop Keane och Richards, men det är vad du säger, richards är alldeles för flummig för att gå hem hos mig, Keane däremot gillar jag.
Citera
2022-03-06, 10:20
Moderator
zanteras avatar
Man måste ju kunna urskilja på bra expert och rolig personlighet i TV. Sen även experter som kan ha bra analyser men ändå ha åsikter man inte håller med om. Tycker t.ex. personligheter som Merson, Sherwood, Danny Murphy är sämst då de bara spottar ur sig konstiga uttalanden. Neville, Carragher osv fungerar för de har ju iaf analyser baserade på något de sett under matcherna i regel. Micah Richards är underhållande och säger roliga saker men jag vet inte hur mycket av det som är 'bra expert' direkt.
Citera
2022-03-06, 10:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121

Det jag gillar med Micah Richards är att han är rak o ärlig, han är inte heller rädd för att kritisera sin f.d. klubb. Att Richards inte framstår som den vassaste kniven i lådan när det kommer till smarthet är en annan femma.
Citera
2022-03-06, 10:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Man måste ju kunna urskilja på bra expert och rolig personlighet i TV. Sen även experter som kan ha bra analyser men ändå ha åsikter man inte håller med om. Tycker t.ex. personligheter som Merson, Sherwood, Danny Murphy är sämst då de bara spottar ur sig konstiga uttalanden. Neville, Carragher osv fungerar för de har ju iaf analyser baserade på något de sett under matcherna i regel. Micah Richards är underhållande och säger roliga saker men jag vet inte hur mycket av det som är 'bra expert' direkt.
Så du tror inte att det är just detta vad jag, och säkert de flesta andra, gör? Jag gillar inte G.Neville, Jamie Carragher eller Rio Ferdinand p g a att de kommer alla med usla analyser i 9 av 10 tillfällen, samt att alla tre är så jävligt enögda/naiva när det kommer till antingen Man Utd eller Liverpool, och för att de kommer alla med en massa korkade uttalanden som makes no sense whatsoever.

Denna trion är de klart sämsta/värsta «experterna» på brittisk TV, efter mitt tycke. Och innan ni börjar: Nej, jag hävdar inte detta p g a att det gäller f.d. Man Utd och/eller Liverpool spelare.
Citera
2022-03-06, 10:44
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Japp. Innebär att United är tvingade att starta med Maguire. City är skyldiga att vinna, men man svek ju mot Spurs så jag förväntar mig ingen hjälp.

Du ska nog inte förvänta dig någon hjälp nu heller, av 15 derbyn så har tydligen City bara vunnit 6 under Pep, vilket känns väldigt svagt med tanke på hur bra City har varit och hur dåliga United har varit under Peps tid i England.

Och just nu känns det som City är i en liten formsvacka spelmässigt och United faktiskt känns lite bättre spelmässigt senaste tiden.

Sen vore det kul om Arsenal tar fjärdeplatsen, när Wolves nu är körda och West Ham skötte katthistorien så jävla illa.
Citera
2022-03-06, 11:04
Medlem
zebra121s avatar
Gällande diskussionen om Sky Sports och experterna undrar jag bara om man i Sverige kan köpa ett abonnemang så att man har SS och deras sändningar till Sverige? Eller är det rättigheter som regleras av det?
Citera
2022-03-06, 11:29
Medlem
Citat:
Så du tror inte att det är just detta vad jag, och säkert de flesta andra, gör? Jag gillar inte G.Neville, Jamie Carragher eller Rio Ferdinand p g a att de kommer alla med usla analyser i 9 av 10 tillfällen, samt att alla tre är så jävligt enögda/naiva när det kommer till antingen Man Utd eller Liverpool, och för att de kommer alla med en massa korkade uttalanden som makes no sense whatsoever.

Denna trion är de klart sämsta/värsta «experterna» på brittisk TV, efter mitt tycke. Och innan ni börjar: Nej, jag hävdar inte detta p g a att det gäller f.d. Man Utd och/eller Liverpool spelare.
Jag kan inte uttala mig om Carragher och Ferdinand men att Gary Neville skulle vara ”enögd”, vilket jag tolkar som partisk(?), håller jag inte med om. Jag tycker att han sågar sin gamla klubb var och varannan vecka. Han har ju inte direkt varit nådig i sin kritik mot Man Uniteds spelartrupp den senaste tiden. Finns en krönika på Sky Sports från 14/2 där han efter matchen mot Southampton sågar spelarna, bara för att ta ett aktuellt exempel.
Går man tillbaka till förra året har han skrivit krönikor om Cancelo (9/11) och Alexander-Arnold/Robertson (21/12) där han hyllar dessa spelare, trots att de spelar för två av Uniteds största rivaler…

Skulle vara intressant om du kom med exempel på några av de korkade uttalanden som dessa tre herrar kommit med. Du hyllade Paul Merson som ju är ökänd för att vräka ur sig helt obegripliga saker. Jag är ganska säker på att det hade varit annat ljud i skällan om Merson hade spelat för Liverpool eller Man United under sin aktiva karriär. Du lurar ingen här inne, General.

Nu har jag kommit med fakta och hänvisat till källor gällande Neville så jag ser fram emot att höra dina argument angående Carra och Rio. Länka gärna lite källor när du ändå är igång
Citera
2022-03-06, 11:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag kan inte uttala mig om Carragher och Ferdinand men att Gary Neville skulle vara ”enögd”, vilket jag tolkar som partisk(?), håller jag inte med om. Jag tycker att han sågar sin gamla klubb var och varannan vecka. Han har ju inte direkt varit nådig i sin kritik mot Man Uniteds spelartrupp den senaste tiden. Finns en krönika på Sky Sports från 14/2 där han efter matchen mot Southampton sågar spelarna, bara för att ta ett aktuellt exempel.
Går man tillbaka till förra året har han skrivit krönikor om Cancelo (9/11) och Alexander-Arnold/Robertson (21/12) där han hyllar dessa spelare, trots att de spelar för två av Uniteds största rivaler…

Skulle vara intressant om du kom med exempel på några av de korkade uttalanden som dessa tre herrar kommit med. Du hyllade Paul Merson som ju är ökänd för att vräka ur sig helt obegripliga saker. Jag är ganska säker på att det hade varit annat ljud i skällan om Merson hade spelat för Liverpool eller Man United under sin aktiva karriär. Du lurar ingen här inne, General.

Nu har jag kommit med fakta och hänvisat till källor gällande Neville så jag ser fram emot att höra dina argument angående Carra och Rio. Länka gärna lite källor när du ändå är igång
Försöker inte att lura ngn öht. G.Neville är en bra och opartisk analytiker/expert? 😅 Kolla bara hur han var mot Man Utd under Solskjaer, eller hur han spådde/förutsåg hur årets säsong skulle bli för Man Utd..😂 Som fan så kan man vara en Gary Neville,
men inte som expert i TV-rutan. Kort o gott..

EDIT: Var/när har jag hyllat Merson’s förmåga som expert?
Senast redigerad av Generalandersson 2022-03-06 kl. 11:58.
Citera
2022-03-06, 12:01
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Försöker inte att lura ngn öht. G.Neville är en bra och opartisk analytiker/expert? 😅 Kolla bara hur han var mot Man Utd under Solskjaer, eller hur han spådde/förutsåg hur årets säsong skulle bli för Man Utd..😂 Som fan så kan man vara en Gary Neville,
men inte som expert i TV-rutan. Kort o gott..

Som jag ”minns” det sågade han laget men aldrig Ole. Det fick Gary lite skit för. Man sa att Ole inte fick kritik för dom spelat tillsammans och var vänner.
Citera
2022-03-06, 12:03
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Japp. Innebär att United är tvingade att starta med Maguire. City är skyldiga att vinna, men man svek ju mot Spurs så jag förväntar mig ingen hjälp.

Pep skulle kunna ha barca 14/15 säsongen och fortfarande svika mot Spurs. Spurs lirar på någon helt annan nivå när de möter City.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in