2022-01-26, 10:11
Medlem
Så Vlahović höll inte måttet i Arsenals ögon? Eller tackade han nej pga utebliven CL-kampanj? Jag vet vad jag tror iaf.
Citera
2022-01-26, 10:32
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ännu en "nästan" värvning av Arsenal.

Det hade väl varit väldigt trevligt med en ny spännande spelare i PL? Det är ingen enkel affär att genomföra, men om det skulle inträffat så var det i januari möjligheten fanns. Låt mig presentera lite intressant information:

Till sommaren har Vlahovic 12 månader kvar på sitt kontrakt. När transferfönstret öppnar återigen kommer värdet på Vlahovic sjunka mer och mer för varje dag som går innan en eventuell affär blir klar.

I september förra året redovisade Juventus en förlust på $246,3 miljoner. Året innan en förlust på $100 miljoner. Dessutom så anklagas Juve för bokföringsbrott. De sammanlagda skulderna uppgår ungefär till $400 miljoner.

Sommaren 2021 värvades Locatelli, eftersom Juventus saknar pengar så lånar Sassuolo ut spelaren i två år sen så köper Juve honom. Slutsumman är som vanligt prestationsbaserad.

Minns du Chiesa? Liverpool fick ett bud godkänt av Fiorentina men spelaren ville till Juventus. Kasta inte sten i glashus är du snäll. Än en gång lånar Juventus en spelare och sätter upp krav för att värva spelaren två år senare, antal spelade matcher, antal gjorda mål och om Juve kvalificerar sig för CL. I sommar måste Juve hosta upp pengarna för Chiesa, annars går spelaren tillbaka till Fiorentina.

Det var med alla dessa faktorer i bagaget som det faktiskt var realistiskt att Vlahovic kunde hamna i PL. Är det inte märkligt att UEFA och FFP inte sätter stopp för Barca och Juve? Hur kan Juve hosta upp summorna som krävs nu i januari?
Citera
2022-01-26, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad du tycker o tänker intresserar mig 0%. Det är de facto flera källor (som du förövrigt hittar via ett snabbt sök på Google.com) som rapporterar att det var Arsenal FC som drog sig ur från racet om att signa Vlahovic, men om detta faktiskt stämmer eller ej vet inte jag.
Sluta citera mig då om det inte är av intresse. Var snäll och sväng dig inte med "de facto" eller "källor" - det är nämligen uttryck och ord vars innebörd du inte förstår. Vlahovic vill hellre spela för Juventus än för Arsenal eller Tottenham, det är inte svårare än så. Kom inte och ge sken av att Arsenal nobbade en av de mest eftertraktade anfallarna i världsfotbollen, det är bara löjligt.

Om du inte vill länka till dina s.k. källor kan du väl åtminstone dela med dig av vart du läst det? Det tar dig sekunder att göra det. Kom nu inte med bortförklaringar om varför du vägrar göra det eller varför det är vårt eget ansvar. Det är du som påstår allt möjligt och därför faller det på dig att också backa upp det om du blir ifrågasatt här inne. Det blir omöjligt att ha en seriös diskussion när någon kommer med påståenden från "källor" som aldrig länkas och "experter" som inte namnges. Det håller inte att gömma sig bakom "Google.com". Visa nu att du är seriös.
Citera
2022-01-26, 11:10
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Det hade väl varit väldigt trevligt med en ny spännande spelare i PL? Det är ingen enkel affär att genomföra, men om det skulle inträffat så var det i januari möjligheten fanns. Låt mig presentera lite intressant information:

Till sommaren har Vlahovic 12 månader kvar på sitt kontrakt. När transferfönstret öppnar återigen kommer värdet på Vlahovic sjunka mer och mer för varje dag som går innan en eventuell affär blir klar.

I september förra året redovisade Juventus en förlust på $246,3 miljoner. Året innan en förlust på $100 miljoner. Dessutom så anklagas Juve för bokföringsbrott. De sammanlagda skulderna uppgår ungefär till $400 miljoner.

Sommaren 2021 värvades Locatelli, eftersom Juventus saknar pengar så lånar Sassuolo ut spelaren i två år sen så köper Juve honom. Slutsumman är som vanligt prestationsbaserad.

Minns du Chiesa? Liverpool fick ett bud godkänt av Fiorentina men spelaren ville till Juventus. Kasta inte sten i glashus är du snäll. Än en gång lånar Juventus en spelare och sätter upp krav för att värva spelaren två år senare, antal spelade matcher, antal gjorda mål och om Juve kvalificerar sig för CL. I sommar måste Juve hosta upp pengarna för Chiesa, annars går spelaren tillbaka till Fiorentina.

Det var med alla dessa faktorer i bagaget som det faktiskt var realistiskt att Vlahovic kunde hamna i PL. Är det inte märkligt att UEFA och FFP inte sätter stopp för Barca och Juve? Hur kan Juve hosta upp summorna som krävs nu i januari?

Ja intressant läsning, men förstår inte varför du citerade mig med detta ? Jag har väll inte kastat sten i glashus? Har jag ens nämnt något om Liverpool? Med tanke på att det verkar känsligt för dig så antar jag att du har sympatier för just Arsenal.

Att de har en enastående historik med "nästan värvningar" är ju sant och jag konstaterade bara det. Att du blandar in ffp och sten i glashus(då jag antar du menar något med Liverpool) har ju ingenting med det jag skrev att göra.

Men är man i ett desperat skede så svingar man väll antagligen vilt åt alla håll, att ni vill upprätthålla någon form av identitet som en attraktiv klubb förstår jag men det verkar blivit något skevt i Arsenalsfans självbild nu för tiden, det är fan bara dem som beter sig så otroligt barnsligt och är lillebrorskomplex uppslaget i en ordbok.
Citera
2022-01-26, 11:19
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Tydligen ser det ut som följande:

Citat:
According to La Gazzetta dello Sport, Juventus can sign Vlahovic because of the €400m capital increase. Distributed as follows:

• €75m anticipated by EXOR
• €5m for ancillary costs
• €90m for payments to banks
• €145m to cover club needs for the next 12 months.

The remaining €85m is for the transfer market, via Tarek Khatib. ?? #Juventus

Juventus vet att risken är stor att man får värvningsförbud av FIFA, så om Vlahovic ska in måste han in nu i januari.

Det är sant att Juve har många kommande stora betalningar för lånade spelare och det måste man anpassa sig runt då. Därför gör man en viktig investering nu och kommer förmodligen satsa på free transfers om/när man värvar igen.
Citera
2022-01-26, 11:25
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Sluta citera mig då om det inte är av intresse. Var snäll och sväng dig inte med "de facto" eller "källor" - det är nämligen uttryck och ord vars innebörd du inte förstår. Vlahovic vill hellre spela för Juventus än för Arsenal eller Tottenham, det är inte svårare än så. Kom inte och ge sken av att Arsenal nobbade en av de mest eftertraktade anfallarna i världsfotbollen, det är bara löjligt.

Om du inte vill länka till dina s.k. källor kan du väl åtminstone dela med dig av vart du läst det? Det tar dig sekunder att göra det. Kom nu inte med bortförklaringar om varför du vägrar göra det eller varför det är vårt eget ansvar. Det är du som påstår allt möjligt och därför faller det på dig att också backa upp det om du blir ifrågasatt här inne. Det blir omöjligt att ha en seriös diskussion när någon kommer med påståenden från "källor" som aldrig länkas och "experter" som inte namnges. Det håller inte att gömma sig bakom "Google.com". Visa nu att du är seriös.

Samma sak med Chiesa. Man kan vara arg men spelarens vilja har varit avgörande med Chiesa, Locatelli och kanske nu också med Vlahovic.

De flesta italienska spelare vill stanna i Italien och det är svårt att komma högre än Juve då.
Citera
2022-01-26, 11:38
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Tydligen ser det ut som följande:

Juventus vet att risken är stor att man får värvningsförbud av FIFA, så om Vlahovic ska in måste han in nu i januari.

Det är sant att Juve har många kommande stora betalningar för lånade spelare och det måste man anpassa sig runt då. Därför gör man en viktig investering nu och kommer förmodligen satsa på free transfers om/när man värvar igen.

Tack för svaret och informationen! Detta har jag letat efter men inte hittat. Månaden januari var alltså viktig på fler sätt än vad jag kände till. Jag kan passa på att tillägga lite mer om att Juve anklagas för bokföringsbrott:

Citat:
In Italy, football's financial regulator reported 62 suspicious transactions since 2019, 42 of them involving Juventus. And last month, financial police raided the club's offices.

Intressant läsning: https://www.espn.co.uk/football/blog-marcottis-musings/story/4548502/juventus-investigation-highlights-the-issues-of-player-trading-for-uefa-and-soccer-in-general
Citera
2022-01-26, 12:36
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Absolut inte. Men de flesta av experterna var överrens om att Arsenal var det bättre laget över 2 möten än vad Liverpool var, och att vi därmed var mer värdiga att gå vidare i Ligacupen än vad de var. Men du har väl liksom bättre koll på fotboll än vad de har?
Om någon ”expert” tycker så är den ingen expert!
Eftersom du låter bli att nämna någon finns ingen att nämna.. Att Arsenal skulle varit bättre är bara en inbillningssjuka 😆
Som du såg i söndags så var jag först med att beskriva straffen Jota fick i detalj bara sekunder efter händelsen.

Du verkar vara general över onämnd fakta 😅
Citera
2022-01-26, 13:42
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Tack för svaret och informationen! Detta har jag letat efter men inte hittat. Månaden januari var alltså viktig på fler sätt än vad jag kände till. Jag kan passa på att tillägga lite mer om att Juve anklagas för bokföringsbrott:

Intressant läsning: https://www.espn.co.uk/football/blog-marcottis-musings/story/4548502/juventus-investigation-highlights-the-issues-of-player-trading-for-uefa-and-soccer-in-general

Att Juventus har 85 miljoner euro för spelarköp förklarar också varför Fiorentinas VD sade att Juves bud var viktigt och innehöll inga avbetalningar utan en ren klumpsumma. För så arbetar Juve typ aldrig utan det är alltid strukturer på betalningen som gäller. Så man vill verkligen ha in en ung och byggbar klass-spelare detta fönster och offensiven har lidit tillräckligt i klubben.

Angående anklagelserna får vi se vad som blir av det.
Citera
2022-01-26, 16:17
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Det värsta med Sancho (eller ja United) är att man har försökt få honom i några säsonger. Hade helt glömt bort att man försökte redan för två år sedan med att få honom.
Citera
2022-01-26, 18:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nämn en enda expert som sagt det. Om det är flera så borde det vara enkelt för dig.

Gissar att du inte ens kommer svara på detta.

Vad jag läst så har varken agenten eller spelaren själv ens öppnat för att förhandla med en klubb utanför Italien och klubb,spelare och agent är bara intresserade av en affär med juve.

Ännu en "nästan" värvning av Arsenal.
1. Paul Merson m.fl. Fast du har ju förtsås bättre koll på fotboll än vad han har, eller hur? 😂

2.Arsenal drog sig ur racet om Vlahovic p g a att han blev för dyr, är det förstått?
Citera
2022-01-26, 19:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Om någon ”expert” tycker så är den ingen expert!
Eftersom du låter bli att nämna någon finns ingen att nämna.. Att Arsenal skulle varit bättre är bara en inbillningssjuka 😆
Som du såg i söndags så var jag först med att beskriva straffen Jota fick i detalj bara sekunder efter händelsen.

Du verkar vara general över onämnd fakta 😅
Nej, Paul Merson och/eller Alan Shearer har ju naturligtvis noll koll på fotboll.. och självklart så har ett plastfan som dig, vars största fotbollskunskaper kommer från TV-spelen till FIFA, oerhört mkt mera koll på fotboll än vad dessa herrar har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in