Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Så du tror inte att det är just detta vad jag, och säkert de flesta andra, gör? Jag gillar inte G.Neville, Jamie Carragher eller Rio Ferdinand p g a att de kommer alla med usla analyser i 9 av 10 tillfällen, samt att alla tre är så jävligt enögda/naiva när det kommer till antingen Man Utd eller Liverpool, och för att de kommer alla med en massa korkade uttalanden som makes no sense whatsoever.
Denna trion är de klart sämsta/värsta «experterna» på brittisk TV, efter mitt tycke. Och innan ni börjar: Nej, jag hävdar inte detta p g a att det gäller f.d. Man Utd och/eller Liverpool spelare.
Jag kan inte uttala mig om Carragher och Ferdinand men att Gary Neville skulle vara ”enögd”, vilket jag tolkar som partisk(?), håller jag inte med om. Jag tycker att han sågar sin gamla klubb var och varannan vecka. Han har ju inte direkt varit nådig i sin kritik mot Man Uniteds spelartrupp den senaste tiden. Finns en krönika på Sky Sports från 14/2 där han efter matchen mot Southampton sågar spelarna, bara för att ta ett aktuellt exempel.
Går man tillbaka till förra året har han skrivit krönikor om Cancelo (9/11) och Alexander-Arnold/Robertson (21/12) där han hyllar dessa spelare, trots att de spelar för två av Uniteds största rivaler…
Skulle vara intressant om du kom med exempel på några av de korkade uttalanden som dessa tre herrar kommit med. Du hyllade Paul Merson som ju är ökänd för att vräka ur sig helt obegripliga saker. Jag är ganska säker på att det hade varit annat ljud i skällan om Merson hade spelat för Liverpool eller Man United under sin aktiva karriär. Du lurar ingen här inne, General.
Nu har jag kommit med fakta och hänvisat till källor gällande Neville så jag ser fram emot att höra dina argument angående Carra och Rio. Länka gärna lite källor när du ändå är igång