Citat:
Ursprungligen postat av
Don.C
Tja, kanske. Men nu är ju situationen som den är och Putin har påbörjat ett krig han inte kan vinna samtidigt som han tvingat sitt folk i fattigdom för en mycket mycket lång tid framöver. Det kommer inte på något sett gynna det ryska folket eller ge dem mer säkerhet, välstånd eller hälsa. Putin och hans oligarker kommer ju fortfarande leva ett liv i lyx och det är kanske något som "rysskramarna" glädjer sig åt, vad vet jag. Frågan är dock om det är någon mening med "men det var han som bööööörjade"?
Putin må vara en idiot men han är knappast korkad. Och har man koll på vad som är Rysslands traditionella sfär och vad dom känner att det alltid "borde höra" till dom så kan man inte vara förvånad över vad som sker. Herregud..det var rätt väntat om man följt med relationerna mellan Ryssland och Ukraina.
Och nej..Finns inga planer på annat..så släpp det. Jag kan lugna er som är rädda att "han nöjer sig inte och Sverige är ett mål" eller dylikt. Förening av dom östslaviska och ortdoxa folken är prioritet. Det som kan ingå vidare är nförlivning av Transnistrien, Sydossetien och Abchazien samt Vitryssland ansluter 'frivilligt'..Kiev är dess "vagga". Jag tror också det kan bli så man nöjer sig med Kiev och österut och söderut..medan man låter Västukraina vara helt enkelt. Men vi får se..
Ang ekonomin så kommer dels Europa att få stora på problem själva efter detta samt att Ryssland blir alltmer beroende av Kina medan Europa blir det av USA.
Det är en ny järnridå som kommer dela Europa. Denna gången är det dock USA och Kina delar på det direkta inflytandet i varsin del.
Det som gör det ännu farligare är ju att USA med väst gjort sig beroende av att handla med Kina som kommer stärka position...Detta är snarare början på en mörk tid..om vi inte börjar använda hjärnan istället för att fortsätta våra bekväma liv. Det är vi konsumenter som kan styra hela världsordningen och ekonomin..tillsammans, om vi vill, i rätt riktning.
Och nej...Putin kommer inte ge sig. Han vill verkligen ge fingret åt oss i väst och få sista ordet. Ur hans synvinkel.