Citat:
Du förstår inte. Han förstå att folk reagerar men tycker att dom har fel. Jag håller med honom. Jag tycker inte att man gör så.
Putin har anfallit ett annat land så så långt är han brottslingen. Men efter hans brott finns det gränser för vedergällning.
Dock tror jag att det ligger i Natos intresse att inte sätta in flyg och egen militär utan visa Kina, Iran, Nordkorea med flera vad de är kapabla till bara genom med vapenleveranser och att stötta en sida.
Det är fler än Ryssland Nato showar för och mycket står på spel. I förlängningen Israel, Taiwan, Sydkoreas och Sveriges säkerhet. Hela Väst och Nato-alliansen.
Därför tycker jag att han inte ska vika en millimeter utan låta kriget gå precis dit Nato tar det. Om så hela världen ska gå under så får det bli så. Inte Putins fel.
Putin har anfallit ett annat land så så långt är han brottslingen. Men efter hans brott finns det gränser för vedergällning.
Dock tror jag att det ligger i Natos intresse att inte sätta in flyg och egen militär utan visa Kina, Iran, Nordkorea med flera vad de är kapabla till bara genom med vapenleveranser och att stötta en sida.
Det är fler än Ryssland Nato showar för och mycket står på spel. I förlängningen Israel, Taiwan, Sydkoreas och Sveriges säkerhet. Hela Väst och Nato-alliansen.
Därför tycker jag att han inte ska vika en millimeter utan låta kriget gå precis dit Nato tar det. Om så hela världen ska gå under så får det bli så. Inte Putins fel.
Putin var mobbad som liten. Han plågade råttor med sin pinne men en gång vände sig en stor mot honom och gick till angrepp då lill-Putte hade råttan trängd mot ett hörn.
Lill-Putte sprang som aldrig förr och lyckades smälla igen dörren innan råttan han in i rummet för att förgöra honom.
Lill-Putte lärde sig två viktiga läxor den dagen :
1. Träng aldrig in någon någon i ett hörn.
2. Om någon tränger in dig i ett hörn så gå till blixtsnabbt angrepp oavsett hur övermäktig fienden verkar.
Efter detta började lill-Putte öva kampsporter där Judo verkligen blev hans gren. Som liten huligan i S:t Petersburg lyckades han, sin klenhet till trots, plocka ner många killar på jorden, de flesta betydligt större än honom.
I hans värld var han redan KGB-agent och ingen kunde stoppa honom. Hans drömmar uppfylldes därefter då han klarat juristexamen.
Hur han klarade detta kan vara värt ett eget kapitel då han var väldigt usel i skolan, men troligen så skärpte han till sig betydligt med sitt karriärmål i sikte. Han gjorde därefter blixtkarriär inom politiken och Jeltsin bliv utmanövrerad snabbare än han hann tänka nas'drovia.
Nu närmar Putte sig de 70 och han grämer sig enormt att han aldrig lyckades få hämnd på de fega tyskarna som kastade en handgranat på Putte Sr. för att sedan nedrusta totalt.
Nu finns där en sista chans och Stor-Putte kommer inte igen vettskrämt springa för någon råtta igen. Någonsin.