2022-03-06, 02:45
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Han förstå att folk reagerar men tycker att dom har fel. Jag håller med honom. Jag tycker inte att man gör så.
Putin har anfallit ett annat land så så långt är han brottslingen. Men efter hans brott finns det gränser för vedergällning.
Dock tror jag att det ligger i Natos intresse att inte sätta in flyg och egen militär utan visa Kina, Iran, Nordkorea med flera vad de är kapabla till bara genom med vapenleveranser och att stötta en sida.

Det är fler än Ryssland Nato showar för och mycket står på spel. I förlängningen Israel, Taiwan, Sydkoreas och Sveriges säkerhet. Hela Väst och Nato-alliansen.
Därför tycker jag att han inte ska vika en millimeter utan låta kriget gå precis dit Nato tar det. Om så hela världen ska gå under så får det bli så. Inte Putins fel.
Du förstår inte.
Putin var mobbad som liten. Han plågade råttor med sin pinne men en gång vände sig en stor mot honom och gick till angrepp då lill-Putte hade råttan trängd mot ett hörn.
Lill-Putte sprang som aldrig förr och lyckades smälla igen dörren innan råttan han in i rummet för att förgöra honom.

Lill-Putte lärde sig två viktiga läxor den dagen :
1. Träng aldrig in någon någon i ett hörn.
2. Om någon tränger in dig i ett hörn så gå till blixtsnabbt angrepp oavsett hur övermäktig fienden verkar.

Efter detta började lill-Putte öva kampsporter där Judo verkligen blev hans gren. Som liten huligan i S:t Petersburg lyckades han, sin klenhet till trots, plocka ner många killar på jorden, de flesta betydligt större än honom.

I hans värld var han redan KGB-agent och ingen kunde stoppa honom. Hans drömmar uppfylldes därefter då han klarat juristexamen.
Hur han klarade detta kan vara värt ett eget kapitel då han var väldigt usel i skolan, men troligen så skärpte han till sig betydligt med sitt karriärmål i sikte. Han gjorde därefter blixtkarriär inom politiken och Jeltsin bliv utmanövrerad snabbare än han hann tänka nas'drovia.

Nu närmar Putte sig de 70 och han grämer sig enormt att han aldrig lyckades få hämnd på de fega tyskarna som kastade en handgranat på Putte Sr. för att sedan nedrusta totalt.

Nu finns där en sista chans och Stor-Putte kommer inte igen vettskrämt springa för någon råtta igen. Någonsin.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Sa den MSM-hjärntvättade som trots sin överlägsna intelligens jämfört med Trump vare sig har ett hotellimperium eller varit president någonstans.
Hotellimperium man ärvt från pappa haha och att bli president i Väst är lätt, bara skyll på Judar och invandrare så får du alla röster
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han har hotat med kärnvapen tre gånger redan sedan han invaderade Ukraina.
Om ryssarna invaderar Sverige, och Putin kräver att vi ska lägga ner våra vapen för att inte få en atombomb över oss - ska vi då lägga ner våra vapen?

Källa på att han hotat Ukraina med kärnvapen? Han har hotat med kärnvapen mot de länder som börjar kriga mot Ryssland. Dessa två saker är inte samma sak.

Du ger mig ett väldigt hypotetiskt exempel som är väldigt svårt att svara på. Vi får hoppas att det aldrig sker. Och den frågan vill jag helst överlåta till folket styrande och generaler. Men om jag ska ge ett svar ändå så skulle jag föreslå att lägga ner våra vapen om Putin hotar med kärnvapen. Ett krig mot en så suverän övermakt är ett krig vi i slutändan ändå skulle förlora, om vi inte ör med i Nato. Frågan är dock varför Putin skulle vilja lägga atombomb över Sverige. Om man invaderar oss från första början så har han väl nån sorts ambition att faktiskt ta över mark som är beboligt och funktionellt vilket det inte skulle vara efter en atombomb.
Citera
2022-03-06, 02:46
Medlem
Gusselbys avatar
Jo, det är svårt för en västerlänning att förstå att någon kan tycka att diktatur är bättre än demokrati och att de vill tvinga andra att leva likadant som de. Vilja förtrycka och plåga andra som inte tänker som dem. De är som elaka små barn som fått hållas utan att bli tillsagda, som antagligen njuter av att alltid få sin vilja igenom och av att se andra lida. Som ljuger och beskyller andra för det de själva är skyldiga till.

Som jag och många andra ser det är det vi i väst som ändå är lyckligast och mår bäst, även om det förstås finns saker att klaga på också.

Ett sätt att leva som länder som bl a Ryssland kanske borde pröva på också - istället för att ömka sig själva så förbannat och skylla sina misslyckanden på andra (som egentligen vill dem väl) och vara så fruktansvärt avundsjuka så att de t o m startar krig och i förlängningen till slut kanske även utplånar hela planeten i sin ilska över sina egna tillkortakommanden.

Bygg upp bättre samhällen där invånarna kan må bra och frodas istället för att klaga på dem som har det bättre och låt andra leva i fred.
Citera
Medlem
Nazisterna i Azovbataljonen har fått 5000 pansarskott av Sverige!
Hoppas ryssarna bombar Azov till smulor.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederstomme
Det återstår att se, det är mycket som kan gå fel och jag litar absolut inte på kommunisterna. Något luktar konstigt, hela invasionen av Ukraina har varit fuffens. Tillfället, anledningen, sanktionerna, allt hat och hetsande.

Att/om Ryssarna svälter bryr sig inte Putin om, han kommer lägga all skuld på väst med sin propagandamaskin. Samtidigt som magarna kurrar och Ryssarna får håll på alla klipp och bilder Ukrainska soldater lägger upp när dom slaktar och bränner ryska soldater i kombination med information av bannlysta ryska atleter, affärsmän och en påtvingad systemkollaps av Ryssland av Väst.

Det enda jag säger... Efter allt detta med Ukraina hoppas jag verkligen inte att vi rör oss mot kristider av något slag. Vi har planterat ett hat i Ryssland, och vi hejar på, hela världens tv och media är fullpackad med sympati för Ukraina och utfrysning av Ryssland samtidigt som vi planerar att svälta ut ryska befolkningen.
Oroa dig inte. Ryssen kommer klara sig.
Men jag tror inte dom stannar vid Ukraina dock.
Citera
2022-03-06, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Den stora skillnaden här är att man slaktar ett annat europeiskt folk (eller egentligen så slaktar Ryssland i detta nu sitt eget folk). Det är svårare för gemene man att smälta. Dessutom att det är I Europa gör det hela ännu mer uppseendeväckande med tanke på två stora världskrig. Det är ett angrepp på västvärlden och en stor skillnad jämfört med när någon bombar i en öken på andra sidan jordklotet.

Hur som helst kan jag inte se att någon kommer vilja ha något att göra med Ryssland i framtiden. Skulle ju vara ett totalt självmord för företag att börja etablera sig igen. Varför riskera bojkott från rika väst för att expandera på nytt i ett fattigt Ryssland? De som tror att sanktionerna kommer blåsa över lever i samma fantasivärld som Putin. Det är för sent nu för Ryssland, tåget har gått och de stackars ryssarna (arma folk) får ännu i en generation lida för sin passivitet. En ny järnridå faller och Ryssland blir åter igen inte mer än en kuriositet på andra sidan.

De kan bli tvungna att lyfta på sanktionerna för att få slut på kriget
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Det NATO och USA har gjort är ungefär som att sitta med en pinne och slå på ett getingbo och bli förvånad när getingarna kommer ut och sticker.

Finns ju dokumenterat att Ryssland aldrig kommer att acceptera att få ett NATO land anda in på farstun.

Tja, kanske. Men nu är ju situationen som den är och Putin har påbörjat ett krig han inte kan vinna samtidigt som han tvingat sitt folk i fattigdom för en mycket mycket lång tid framöver. Det kommer inte på något sett gynna det ryska folket eller ge dem mer säkerhet, välstånd eller hälsa. Putin och hans oligarker kommer ju fortfarande leva ett liv i lyx och det är kanske något som "rysskramarna" glädjer sig åt, vad vet jag. Frågan är dock om det är någon mening med "men det var han som bööööörjade"?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han har hotat med kärnvapen tre gånger redan sedan han invaderade Ukraina.
Om ryssarna invaderar Sverige, och Putin kräver att vi ska lägga ner våra vapen för att inte få en atombomb över oss - ska vi då lägga ner våra vapen?

Visar hur desperat han är. En stark en hotar inte med kärnvapen. Det är Putin och Kim i nordkorea. Dessa kärnvapen är liksom allt Putin har kvar att vara stolt över sedan hans arme visade sig vara en flopp.

Skulle han använda dom är också han och Ryssland finito.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ok… Du behöver inte ens läsa på. Det finns tusentals videor som du kan att titta på.
OBS: oftast engelspråkiga.
Om du inte ens fattar efter det så går det nog inte att förklara ytterligare.

Nej, då får du nog bara erkänna att du förlorar diskussionen eftersom du inte ens klarar av att skapa ett argument annat än som någon form av kommunist från 70-talet eller nazist, "läs på".

Antisemitismen i Ryssland verkar som vi vet vara tre gånger så vanlig som i Ukraina. Rysk imperialistisk nationalism försöker nu också krossa Ukraina.

Om du läser i en femtio år till eller så, så kommer du förstå att så är fallet.

Medan du håller på med det kan jag upplysa dig om att det inte är rätt att mörda ukrainska medborgare bara för att du tycker dig ha upptäckt fascister i landet.
Citera
2022-03-06, 02:49
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Är det inte jävligt konstig grej egentligen, att sitta omringad av en massa unga kvinnor (flygvärdinnor) och prata till dem om krig? https://www.youtube.com/watch?v=sih429WN0gg

Jag hänger fan inte med längre...
hahaha... alltså vad fan är det som händer?!
Videon är fake.

Vet inte riktigt vad syftet med att "visa upp sig" med flygvärdinnorna...

Men ryska flygbolag kommer ju sluta flyga utanför Ryssland, för flygbolagen är rädda för att få sina kärror beslagtagna om dom landar i andra länder. Aeroflot slutar helt att flyga utrikes (förutom Belarus) på tisdag.

Möjligtvis ska det visas i TV och Putin sitter med flygvärdinnorna och "gråter ut" om hur hemska alla andra länder är...
Citera
2022-03-06, 02:50
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederstomme
Efter allt detta med Ukraina hoppas jag verkligen inte att vi rör oss mot kristider av något slag. Vi har planterat ett hat i Ryssland, och vi hejar på, hela världens tv och media är fullpackad med sympati för Ukraina och utfrysning av Ryssland samtidigt som vi planerar att svälta ut ryska befolkningen.
Du kan vara helt lugn. Vi i väst rör oss inte mot några kristider. Det är Rysslands befolkning som är på väg rakt mot en systemkollaps, svält och fattigdom. Vi har inte planterat något hat i Ryssland - det är det Putin och hans regim som gjort.

Självklart sympatiserar vi med Ukraina. Bara en total psykopat skulle sympatisera med barnamördarna i Kreml.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in