2022-03-06, 04:00
Medlem
Så USA verkar ha övertalat Polen skicka polska stridsflyg att hjälpa Ukraina...USA vill nog ha fullskaligt krig i Europa..hoppas Polen tänker om..fort..
Citera
2022-03-06, 04:04
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Jag vet att Putin har kvinnor och så men ändå, kan kriget ha att göra med att han på något sätt känner sig incel? Hitler och Andra världskriget var ju pga ungefär det.
Kanske tar Putin ut frustrationen i Ukraina. Inte sexuell men bitterhet. Har han några kvinnor i sin närhet? Frun och dylikt räknas inte. Kan vara så enkelt.

HAHA men på riktigt! Alltså jag är emot vad Putin gör nu och diggar han inte alls men igen HAHA ordet Incel var inte ens uppfunnet när Putin tog makten! Ver faktiskt inte om det ens är ett ord i dag! Snowflake generationen kallar jag det! Nä Putin är nog en karlakarl om än dock en galen sådan! Han äter nog snowflakes och Incels till frukost
Citera
2022-03-06, 04:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Nån vänlig själ som kan informera oss om vad som sker i Ukraina just nu? Har inte hört mer om konvojen. Berätta!

Det är nog ungefär som förut. Problemet för ryssarna där är att träsken är norr om kolonnen. Det är därför inte så superlätt att dirigera om hjälp till den.

Någon förändring sker först när ryska förband lyckas ta sig över Dnepr söder om Kyiv eller slår sig fram från syd.

Floden är dock i mycket en reservoar för vattenkraftverket i Kaniv och det finns inga broar, så det blir inte lätt för ryska förband att hjälpa ryska styrkor väster och nordväst om staden.

Här är en karta.

https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1500237198519676928

Ukrainarna vill skära av den rosa tarmen väster om Kyiv där det står Byshiv och lite norr om det, och ryssarna vill få dessa förband att hålla en ring runt staden och helst nå fram till floden från väst.

Eftersom dessa förband tillhör samma grupp som den fina kolonnen får man förmoda att de har förlorat mycken kraft, för de får inget nytt underhåll. Det är därför ukrainarna lyckas med motanfall här och där.

Sammantaget kan man säga att just den delen av Rysslands plan har misslyckats.
Citera
2022-03-06, 04:06
Medlem
Upperkutts avatar
RUUSSIAN COLUMN DESTROYED BY UKRAINIAN FORCES.

En mycket trovärdig och välregisserad film från Ukraina.

Här får man se allt i realtid när high tech kommandocentralen ger order och slår ut en flera meter lång karavan av Ryska förband.

https://www.theync.com/russian-column-destroyed-by-ukrainian-forces.htm

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Citera
2022-03-06, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Om du nödvändigtvis ska posta inlägg kan du åtminstone korrekturläsa dina inlägg först.
Vad är "rysska"?
Är det den svenska skolan som har misslyckats?

Man får gissa!
Det är ett kul intelligenstest som jag tycker är kul att lägga till ibland.
Citera
2022-03-06, 04:07
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Låt oss hoppas att ryssarna krossar Azov och övriga nazister i natt i Mariupol.
Jag har tänt ett ljus för de rysska soldaterna.

Som släcker livets ljus för ukrainare.

Hur kan du vara så ensidig i din syn på det här?

Är inte ukrainare också människor?
Citera
2022-03-06, 04:10
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Så USA verkar ha övertalat Polen skicka polska stridsflyg att hjälpa Ukraina...USA vill nog ha fullskaligt krig i Europa..hoppas Polen tänker om..fort..

Puttler slutar aldrig. Det gäller att göra hans äckliga krig så kostsamma som möjligt. Dessutom så handlar det också om att försvara Ukrainas rätt till suveränitet.
Citera
2022-03-06, 04:12
Medlem
BAB7s avatar
SENASTE NYTT!!!

Putin bombar sönder Mariupol och tar över staden

Putin har visat handlingskraft och sedan kl 16.00 svensk tid utökat den militära offensiven i södra ukraina och i synnerhet kring den strategiskt viktiga storstaden Mariupol.

De ryska styrkorna gör förnärvarande stora framgångar i söder, Mariupol belägras nu av Ryska styrkor efter massiva flygbombningar över staden.

Ryssarna har även kapat kommunikationen i Mariupol, staden har ingen el, ingen värme, inget vatten, inget internet, inga fungerande mobilnät.

Även Mariupols borgmästare har insett att staden har fallit!
citat: Det här är sjätte dagen med flygbombningar och vi kan inte hämta upp de döda, det handlar om tusentals döda"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
2022-03-06, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag förstår problematiken.

Ett antal nazister i Ukraina tycker du ger Ryssland rätt att invadera och mörda Ukrainas befolkning.

När jag påpekar att det finns nazister i alla länder är det inget du motsätter dig. Med din logik borde du tycka att Ryssland också skall invadera dessa och naturligtvis sig självt eftersom det finns nazister i Ryssland.

Men du är totalt insnöad på att titta på våldsporr från Donetsk och Luhansk, och klarar inte av att säga vad du egentligen tycker.

EU och NATO tyckte uppenbarligen det var helt ok också. Annars hade det säkert funnits en förhandlingslösning.
EU och ryssland kämpar om Ukraina till varje pris. Absolut ingen bryr sig om hur många dör i Ukraina. Alla är lika stora svin men försöker framstå som moraliskt överlägsna på något sjukt sätt.
Citera
2022-03-06, 04:15
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ja, källkritik är ett helt annat ämne…
Det krävs en hel universitetsutbildning för att förstå omvärlden och inte luras.

I slutändan är det är enklast köpa bilden som SVT förmedlar. Och SVT vet det.
OK. Källkritik är i högsta grad relevant när man läser nyheter och framförallt tittar på videos på YT som behandlar ett hett ämne.
Då skulle jag vilja att du avslöjade vilken universitetsutbildning du har som gör att du tror dig förstå omvärlden och inte blir lurad! Jag tycker att du borde lärt dig källkritik av dina föräldrar eller på högstadiet.

PS. Själv har jag två examina på universitetsnivå. Ingen av dem gör att jag skulle säga att jag har full koll på världspolitik. Källkritisk- och analytisk förmåga känner jag att jag besitter. DS.
Senast redigerad av Drooid 2022-03-06 kl. 04:27.
Citera
2022-03-06, 04:18
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerhandelse
Nasse?

Du kan väll gå och räkna kroprarna från barnen Ryssland mördat

Kan du räkna?

186 var BESLAN

Kommer Ryssland upp till det?

Jobba på ditt svin

Var är alla barnen som Ryssland mördat? Jag är nämligen nyfiken.
Citera
2022-03-06, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Puttler slutar aldrig. Det gäller att göra hans äckliga krig så kostsamma som möjligt. Dessutom så handlar det också om att försvara Ukrainas rätt till suveränitet.
Eller inte...USA pissar vad som sker Ukraina,de utnyttjar Europas länder till skitgöran,USA säger själv de vill ej kriga mot Ryssland.
Men utnyttja svaga europeiska länder för rädda Ukraina ,yeah right ,de kommer absolut inte få situationen eskalerat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in