Citat:
Ursprungligen postat av
RobinGustaxdottern
Möjligt att jag inte förstår om det finns någonting ytterligare att förstå förutom det jag förmedlas via nyheterna.
Men jag tror att Putin menar vad han säger eller att det åtminstone inte är osannolikt med kärnvapen. Han hotar inte med kärnvapen. Han säger bara att han är beredd att använda dem. Jag tror inte att han är en person som säger A men menar någonting annat i ett försök till rävspel eller bluff.
Det är kanske för att försäkra sig att ingen kan stoppa honom som han sätter en del i Vitryssland. Om han förlorar kriget och ingen kan stoppa honom så är det nog adjö vi står inför.
Har Nato och Väst gått så här långt och om han förlorar så ska allt brinna. Han säger ju faktiskt ungefär det. Svårt att veta vad han tänker men varför inte liksom.
Vilket är vad flera har sagt här i natt.
Det leder till slutsatsen att Putin måste kunna komma till Moskva med någon form av vinst, och förhoppningsvis för Ukraina i form av en kompromiss. Alternativen är att Putin blir kuppad eller att bomberna flyger.
Om kärnvapenhot skall jag lägga till att det är möjligt att tsar Putin nöjer sig ifall han får styra de östslaviska folken. Det har sagts att han vid framgång bara skulle fortsätta till nästa land, men även en psykopat har spelregler, och de baltiska staterna är inte riktigt samma sak som Ukraina.
Men vad fan vet jag? Jag trodde ju inte att han kunde vara så knäpp att han startade ett krig.