2022-03-06, 03:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Möjligt att jag inte förstår om det finns någonting ytterligare att förstå förutom det jag förmedlas via nyheterna.
Men jag tror att Putin menar vad han säger eller att det åtminstone inte är osannolikt med kärnvapen. Han hotar inte med kärnvapen. Han säger bara att han är beredd att använda dem. Jag tror inte att han är en person som säger A men menar någonting annat i ett försök till rävspel eller bluff.

Det är kanske för att försäkra sig att ingen kan stoppa honom som han sätter en del i Vitryssland. Om han förlorar kriget och ingen kan stoppa honom så är det nog adjö vi står inför.
Har Nato och Väst gått så här långt och om han förlorar så ska allt brinna. Han säger ju faktiskt ungefär det. Svårt att veta vad han tänker men varför inte liksom.

Vilket är vad flera har sagt här i natt.

Det leder till slutsatsen att Putin måste kunna komma till Moskva med någon form av vinst, och förhoppningsvis för Ukraina i form av en kompromiss. Alternativen är att Putin blir kuppad eller att bomberna flyger.

Om kärnvapenhot skall jag lägga till att det är möjligt att tsar Putin nöjer sig ifall han får styra de östslaviska folken. Det har sagts att han vid framgång bara skulle fortsätta till nästa land, men även en psykopat har spelregler, och de baltiska staterna är inte riktigt samma sak som Ukraina.

Men vad fan vet jag? Jag trodde ju inte att han kunde vara så knäpp att han startade ett krig.
Citera
2022-03-06, 03:34
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Nån vänlig själ som kan informera oss om vad som sker i Ukraina just nu? Har inte hört mer om konvojen. Berätta!
Citera
2022-03-06, 03:35
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det man gör att:

- Skriv in “Azov” och “Ukraina” i valfri sökmotor.
- Välj “Video” - om du har lässvårigheter.

De videos man då kan se förklarar ofta på lättförklarligt sätt vad Azov är och hur utbredd nazismen är i Ukraina. Dessutom vad nazism är.

Efter det krävs eventuellt (… dessvärre för trögtänkta) ytterligare förklaringar hur det påverkar människor som är etniska ryssar.

Återkom om du fortfarande inte fattar problematiken.
De är alltså 2500st? Och 10-20% av dem är neonazis? Även om de inte är många så är det visseligen konstigt för en som inte förstår att de tydligen numera hör till Ukrainas reguljära försvarsmakt (?).

Ändock...
Citera
2022-03-06, 03:36
Medlem
Låt oss hoppas att ryssarna krossar Azov och övriga nazister i natt i Mariupol.
Jag har tänt ett ljus för de rysska soldaterna.
Citera
2022-03-06, 03:36
Medlem
negerhandelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Jag har sett så mycket elände orsakat av etablerade politiker att det står mig upp i halsen.

Kom inte dragande med dina hjärntvättade stadssojoapojksplattityder om "politik" och "demokrati"

Yrkespolitiker gör ENDAST saker för egen vinning, de skiter i den vanliga människan

Bara hjärntvättade får sätter sin tilltro till "demokrati" och "yrkespolitiker"

Trump startade inga krig, höll ryssland och nordkorea på mattan, samt gjorde USA energioberoende OCH satte USA först, som en "ledare" för en nation skall.

Vilket du är för hjärntvättad och sojaskadad för att förstå.

Vad hade Trump gjort i läget vi har nu med den galna dvärgen i Kremlin?
Citera
2022-03-06, 03:37
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Det man gör att:

- Skriv in “Azov” och “Ukraina” i valfri sökmotor.
- Välj “Video” - om du har lässvårigheter.

De videos man då kan se förklarar ofta på lättförklarligt sätt vad Azov är och hur utbredd nazismen är i Ukraina. Dessutom vad nazism är.

Efter det krävs eventuellt (… dessvärre för trögtänkta) ytterligare förklaringar hur det påverkar människor som är etniska ryssar.

Återkom om du fortfarande inte fattar problematiken.
Du är för rolig.
Här är en länk till dig.
https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik
Återkom gärna om du fortfarande inte fattar.
Citera
Medlem
negerhandelses avatar
Citat:
Låt oss hoppas att ryssarna krossar Azov och övriga nazister i natt i Mariupol.
Jag har tänt ett ljus för de rysska soldaterna.

Hoppas du bränner dig ditt jävla rysska svin
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Hotellimperium man ärvt från pappa haha och att bli president i Väst är lätt, bara skyll på Judar och invandrare så får du alla röster

Och likafullt har du vare sig hotellimperium eller varit president.

För övrigt bär låg-iq invandrare skulden för väldigt många problem i såväl USA som Europa.

Problemet för dig är att du vet att han har rätt i det mesta, men det gör ont i vänsterliberalhjärnan att erkänna det.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Håller med men det moralistiska fördömandet från väst skulle må bra av lite nyanser. Titta bara på cancelkulturen i väst som gör mer skada än nyta.

Jag tror inte att nån här på det här forumet sitter och bestämmer i senaten i USA eller i förenta nationerna eller att någon här jobbar på aftonbladet. Här sitter det folk som avskyr diktatorn putlers krig. Du får vända dig till FN.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Kanske, kanske inte. Detta bör man givetvis inte ägna sig åt. Det är destabiliserande. En bra start är väl kanske att sådana som du slutar att rättfärdiga sådana här handlingar, inklusive rysslands?

Och sådana som du som vägrar ta ett steg tillbaka och skapa perspektiv till lösningar.
Som Biden och Nato gör.
Citera
2022-03-06, 03:39
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Försök att förstå Sarumans argument.

Om Ryssland käkar upp Ukraina kommer de att få en gräns mot NATO som är mer än dubbelt så lång som vad landet har idag.

Lösningen på ett problem kan inte gärna vara att man med säkerhet skaffar sig grannar som är fientliga NATO-länder.

Det är av den orsaken som det spekuleras i att pratet om NATO bara är svepskäl för Putins önskan att skriva in sig i historieböckerna.

Oavsett vad Ryssland fruktar är det därför bäst att enbart använda sig av diplomati. I den nuvarande situationen har han ju garanterat en fientlig granne hur han än gör, för ukrainarna älskar honom inte direkt.

Ryssarnas farhågor är också helt irrationella. Om du tänker efter finns det inget land som uttalar hot mot Ryssland eller vill sno land från det. Det beror på att Ryssland har 6000 kärnvapen, så det spelar ingen roll var gränser går. Allt är bara i ryssarnas skallar.

Så med andra ord att få in ett Nato land i farstun som kan rekvirera in kärnvapen är inget hot?
Man måste se det från bägge sidor.
Ryssland vill nog ha alla hot så långt från sin egna gräns som möjligt även USA är nog av samma åsikt.
Citera
2022-03-06, 03:40
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Ok, den delen kan jag fatta, men att han sitter med alla så nära?!
Han har ju bevisligen skräck för att få covid.

Ingen vet vad han håller på med längre.
Det där med McCron can vara ett löjligt stunt. Det där klippet med att aktivera kärnvapen var förinspelat.
Flickorna kan lika gärna vara skådisar som covidtestats och isolerat hänger som sexslavar i hans pallats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in