Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Har funnits en liten deppig aura över Ebba på slutet, framförallt tror jag det skaver för henne att hon varit utanför pallen i lopp när hon tycker det känns bra. Jag tror man får inse att flera höjt sig i år jämfört med (fullskaliga) pandemisäsongen ifjol. Nepryaeva och Niskanen hade sina benbrott, Frida hängde i dörrkarmar och lite sånt också. Lite sämre Ebba, men också lite tuffare konkurrens i år.
Hon får fortsätta fila på svagheterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
När det gäller topp-6 så har Ebba 11 individuella sådana den här säsongen och Frida 10. Ingen direkt skillnad. Pallplatser har Ebba fyra och Frida sju (Sverigepremiären inkluderad i statistiken)
På tal om Gällivare och premiären så tyckte jag redan då att det saknades nånting i Ebbas åkning. Inte samma "bett" och flyt som tidigare. Det har hängt med genom hela säsongen (i stort sett)
Lite taskigt självförtroende? Varje gång man såg Ebba och Brennan idag så drog Ebba för att sedan bli akterseglad i spurten. Då är ändå Brennan känd för att inte vila på hanen. Hon skulle även låta Brennan ta ansvar. Lite mer pondus så att säg för Piteå Elits vicekapten. Att staven gick var nog inte helt slumpartat utan det blir lätt så om man sätter sig i svåra lägen.
Ja, framförallt positiva vibbar från Nepp, Diggins (ibland), Niskanen (som mötte en ny vår), Hennig (ett par gånger), Stadlober (en gång!), Pärmen icke att förglömma.
Ok, 11-10 i Ebbas favör. Hade det på känn att Ebba var lite bättre i den "grenen".