2022-05-17, 12:21
Medlem
Väntat A-lag på damsidan.
Citera
2022-05-17, 12:26
Medlem
Jonna säger att hon inte kommer ändra träningen så mycket jämfört med ifjol, vilket alltså borde betyda fortsatt fokus på endast sprint.
Citera
2022-05-17, 12:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Jonna säger att hon inte kommer ändra träningen så mycket jämfört med ifjol, vilket alltså borde betyda fortsatt fokus på endast sprint.

Träningsmässigt ja, tävlingsmässigt nej (tolkar jag det som utifrån vad hon också sagt tidigare).
Citera
2022-05-17, 12:31
Medlem
Alkibiadess avatar
8 damer och 6 herrar i A-landslaget, 5+5 i Team Bauhaus.
Citera
2022-05-17, 12:34
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Den träning som gav en pallplats på tremil
Citera
2022-05-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
8 damer och 6 herrar i A-landslaget, 5+5 i Team Bauhaus.
Och sex herrar plus tre damer i Svenska spel. Det verkar vettigt att banta den truppen.
Citera
2022-05-17, 12:39
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Det vore ju rätt korkat att göra stora ändringar i träningen efter en säsong där hon utklassningsvann OS och ytterligare två sprintar samt lyfte sig rejält på distans och efter nyår inte fick stryk av nån annan svenska på internationella tävlingar, vare sig i sprint eller på distans. Lägg till tre suveräna stafettinsatser.
Citera
2022-05-17, 12:46
Medlem
bcdefgs avatar
Städningen större än jag trodde, vare sig lillebror, Björn Sandström, Alicia P eller Lovisa Modig får plats i något lag. Eller ska de satsa på långlopp? Häggas visste vi ju redan att han petats och KJ var väl väntat (liksom Maria N, lägger de av?)
Enda överraskningen i andra riktningen är väl att Anton Persson fick plats i A-laget
Citera
2022-05-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Städningen större än jag trodde, vare sig lillebror, Björn Sandström, Alicia P eller Lovisa Modig får plats i något lag. Eller ska de satsa på långlopp? Häggas visste vi ju redan att han petats och KJ var väl väntat (liksom Maria N, lägger de av?)
Enda överraskningen i andra riktningen är väl att Anton Persson fick plats i A-laget

Noterade också att Alicia P och Modig saknades. Kanske inte helt oväntat men de är väl åkare på samma nivå som Hallquist, Rönnlund och Solin.

Förutsätter att Tove E och Lisa E fortsatt tillhör juniorlandslaget som presenteras om några dagar då de är ett år yngre än Illern och Ingesson.
Citera
2022-05-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Träningsmässigt ja, tävlingsmässigt nej (tolkar jag det som utifrån vad hon också sagt tidigare).

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Den träning som gav en pallplats på tremil

Fortsätter hon vara så överlägsen som hon varit delar av året i år i sprint med 5-10s segermarginal så är det såklart att det räcker till bra placeringar i distans också men om hon ”bara” vinner ibland och med ”normala” marginaler så blir det nog svårt att ta pallplatser i distans också om man inte satsar alls på det träningsmässigt.
Jag noterade det iom att det varit mycket spekulationer om hon skulle rikta om träningen för att bli så bra som möjligt i båda men nu säger hon alltså att hon inte kommer göra den ändringen och fortsätta med att bara satsa på sprint.
Citera
2022-05-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Det vore ju rätt korkat att göra stora ändringar i träningen efter en säsong där hon utklassningsvann OS och ytterligare två sprintar samt lyfte sig rejält på distans och efter nyår inte fick stryk av nån annan svenska på internationella tävlingar, vare sig i sprint eller på distans. Lägg till tre suveräna stafettinsatser.

Jag bara noterade att hon fortsätter att fokusera träningen på att bara bli så bra som möjligt i sprint. Fortsätter hon ha världsrekordstora segermarginaler i sprint (som vi såklart hoppas på) kommer det såklart gå fortsatt väldigt bra i distans också.
Citera
2022-05-17, 13:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Fortsätter hon vara så överlägsen som hon varit delar av året i år i sprint med 5-10s segermarginal så är det såklart att det räcker till bra placeringar i distans också men om hon ”bara” vinner ibland och med ”normala” marginaler så blir det nog svårt att ta pallplatser i distans också om man inte satsar alls på det träningsmässigt.
Jag noterade det iom att det varit mycket spekulationer om hon skulle rikta om träningen för att bli så bra som möjligt i båda men nu säger hon alltså att hon inte kommer göra den ändringen och fortsätta med att bara satsa på sprint.

Fast grejen är att hon inte bara satsar på sprint. Hon har själv sagt att hon vill bli bättre i distans och att hon inte själv ser sig bara som sprinter. Och som sprintåkare kör man inte bara renodlad sprintträning. En del förändringar kommer hon nog att göra men hon kommer inte lägga om hela sitt träningsupplägg (vilket är klokt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in