2022-03-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
I de pdf som skapades under Lahtis loppen finns inga kolumner för mixed stafetterna för världscupen poäng. Så antagligen ingår inte de. Det innebär att Karlsson vunnit u23 cupen. Sveriges damer kommer också vinna nationscupen
Kört för Diggins i totalen då när hon inte ställer upp imorgon. Hade väl iofs behövt köra båda stafetterna förutom att vinna de andra loppen. Ebba har fortfarande teoretiskt chansen om hon åker sprinten.
Citera
2022-03-04, 21:24
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Fossesholm er bare 20. Hun har trent veldig lite høyde, har ikke hatt de store treningsmengdene og har heller ikke spesialisert seg i langrenn (har trent og konkurrert mye i terrengsykling). Akkurat hun er jeg veldig lite bekymret for med norske øyne. Hun kommer til å bli veldig god i løpet av noen år.

Men kan hon bli god i klassiskt?
Citera
2022-03-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Varken Östberg eller Weng är ju några ungdomar längre och har inte många år kvar i toppen. Jag ver mer ”rädd” för Fossesholm innan denna säsongen, vet inte vad som har hänt med henne, men inte alls säkert att hon kommer nå den nivån man trodde förra säsongen.
For Fossesholm skyldes blant annet ettervirkningene av den treningen hun gjorde sommer og høst 2021. Det ble for mye. Et ikke ukjent problem for å si det forsiktig.
Citera
2022-03-04, 21:33
Medlem
tråkigt att johaug lägger av ändå imorgon.
Det känns som det dröjer innan vi får se en sådan gigant.
För oavsett vad folk säger så har hon inte blivit tagen med doing i kroppen annat än det med läppsalvan, som vissa tror på och andra inte.

Hon har garanterat blivit testad mest av alla damer. Ok kanske björgen är värre men tveksamt.
Visst kan man argumentera för att hon kanske haft nåt sätt att dölja dopingen på men även det är tveksamt anser jag speciellt när man är testad så ofta.

Kommer kännas konstigt när man vet att de som vinner nästa säsong inte hade vunnit om johaug hade fortsatt.

Är iaf glad att vi har fått se en sån som johaug och helt ärligt så tror jag inte hon varit mer dopad än nån annan i absoluta toppen. Helt klart finns det unika personer som tar allt motstånd, bolt, johaug, kläbo, serena williams, osv.
Att tro att bara den som vinner och dominierar dopar sig är så naivt det bara kan bli.
Citera
2022-03-04, 21:57
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
tråkigt att johaug lägger av ändå imorgon.
Det känns som det dröjer innan vi får se en sådan gigant.
För oavsett vad folk säger så har hon inte blivit tagen med doing i kroppen annat än det med läppsalvan, som vissa tror på och andra inte.

Hon har garanterat blivit testad mest av alla damer. Ok kanske björgen är värre men tveksamt.
Visst kan man argumentera för att hon kanske haft nåt sätt att dölja dopingen på men även det är tveksamt anser jag speciellt när man är testad så ofta.

Kommer kännas konstigt när man vet att de som vinner nästa säsong inte hade vunnit om johaug hade fortsatt.

Är iaf glad att vi har fått se en sån som johaug och helt ärligt så tror jag inte hon varit mer dopad än nån annan i absoluta toppen. Helt klart finns det unika personer som tar allt motstånd, bolt, johaug, kläbo, serena williams, osv.
Att tro att bara den som vinner och dominierar dopar sig är så naivt det bara kan bli.

Hon lägger väl inte av imorgon, hon ska väl åka i Falun också?
Citera
2022-03-04, 22:00
Medlem
Om något var väl Frida vs Johaug det bästa damskidåkningen haft på många år, en duell som nog hade fortsatt leverera(när Frida har ordning på grejerna). Det kommer alltid vara en stor fjäder för Frida att hon tog sina tre första segrar mot prime Johaug som tvåa. I övrigt känner jag mig dock rätt likgiltig till Johaug.

Norge klarar sig.
Citera
2022-03-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men kan hon bli god i klassiskt?
Tviler på at hun blir best, men hun kan bli god nok til å hevde seg i f.eks. skiathlon. Var for eksempel betraktelig bedre i klassisk forrige sesong. Jeg tror ikke vi får se noen som dominerer på samme måte. Tror heller det blir 5-10 stk som kan vinne på distanse de neste sesongene. Karlsson, Fossesholm, Andersson, Niskanen, Diggins, Parmakoski, Weng, Nepryaeva, Hennig, Sundling først og fremst.
Citera
2022-03-04, 22:02
Medlem
Citat:
Tviler på at hun blir best, men hun kan bli god nok til å hevde seg i f.eks. skiathlon. Var for eksempel betraktelig bedre i klassisk forrige sesong. Jeg tror ikke vi får se noen som dominerer på samme måte. Tror heller det blir 5-10 stk som kan vinne på distanse de neste sesongene. Karlsson, Fossesholm, Andersson, Niskanen, Diggins, Parmakoski, Weng, Nepryaeva, Hennig, Sundling først og fremst.
Har du med Neprajeva bör du också ha med Stepanova. Lika gammal och bra som Fossesholm men med en bättre utveckling de senaste åren.
Citera
2022-03-04, 22:14
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
I de pdf som skapades under Lahtis loppen finns inga kolumner för mixed stafetterna för världscupen poäng. Så antagligen ingår inte de. Det innebär att Karlsson vunnit u23 cupen. Sveriges damer kommer också vinna nationscupen

Ja, det finns specificerat i årets världscupregler enligt nedan. Däremot delas det ut poäng för nationscupen likt vanliga stafetter och sprintstafetter.

Citat:
Ursprungligen postat av FIS
No individual World Cup points will be awarded for mixed relay and mixed team
sprint competitions.
Citera
2022-03-04, 22:18
Medlem
Citat:

Svahn kommer vara favorit mot det motståndet i masstarter om hon blir återställd, som jag ser det. Inte minst i klassiskt.

Är drösvis av hängåkare bakom Johaug, utan henne har det varit passiva lopp eller draglok(Ebba oftast) oförmögna att dra isär fältet, denna typen av lopp kommer vara helt perfekt för Svahn. Blir en lightversion av herrsidan att mycket kretsar kring att göra sig av med Kläbo före spurten, spår jag. Ev. rakt jämförbart om Linn verkligen får träff på utveckling, vilket hon var på väg mot före skadan.
Citera
2022-03-04, 23:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Har du med Neprajeva bör du också ha med Stepanova. Lika gammal och bra som Fossesholm men med en bättre utveckling de senaste åren.

Högst osäkert när/om vi får se Nepryaeva och Stepanova igen i skidspåren. Det har hänt lite saker i världen på sistone.
Citera
2022-03-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Högst osäkert när/om vi får se Nepryaeva och Stepanova igen i skidspåren. Det har hänt lite saker i världen på sistone.
Ja det var därför jag undrade varför Neprajeva var med men inte Stepanova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in