Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Du måste verkligen ha något emot Ebba eftersom du återkommande kommer med oförtjänt negativ kritik mot henne.
Ja, Jonna är efter årskiftet Sveriges bästa skidåkare på damsidan. Det finns det inget tvivel om. Men man tycka det och samtidigt tycka att Ebba får oförtjänt mycket negativ kritik här inne (och med det sagt så betyder det inte att inte Ebba har saker hon kan förbättra).
Det är för mig med Ebba som med Frida - det är tröttsamt med allt konstant okritiskt hyllande.
Ebba har ju i vinter bara två pallplatser i världscupen eller OS i individuella lopp, varav det ena är final climb. Lite imponerande att ligga tvåa i totalen efter att mest ha placerat sig på plats 4 - 10. För sanningen är ju att i vinter har hon inte den höga jämna nivå som hon haft tidigare - dvs jag ser henne inte längre som den toppåkare hon tidigare var även om hennes jämnhet i touren tagit henne upp som tvåa i totalen.
Sen får du gärna säga vad det är för oförtjänt kritik jag kommer med: hon har en enorm kondition, tveklöst en av de med bäst kapacitet i den bemärkelsen i världseliten. Men i övrigt har hon inga egentliga vapen som jag ser det. Förhoppningsvis hittar hon tillbaka till formen från tidigare vintrar och dessutom utvecklar sin maxfart. Men jag har svårt att se hur Ebba ska kunna matcha Frida om de bägge hittar rätt i träningen.