2022-03-05, 16:58
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Ja Ukraina med dess Hitler inspirerade ledare i spetsen gör vad dom kan för att få maximalt antalt civila dödade, kämpa på så att ryssen ser mordiskt ut.

Fabler, rysstroll. han är Jude men gillar hitler så jävla trött på efterblivna
Nu var det ryssarna som invaderar ett land JA de är Busar, kräk de har inte där o göra förpesta någon annan
Citera
2022-03-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Normies som enbart läser mainstream-media får bilden av det går dåligt, men tvärtom erövrar ryssen land i snabb takt:

Lägg därtill att Ukraina har en långt kraftiga militär än Irak och andra. Liksom helt absurda summor från Ukrainas håll om +5000 döda ryssar efter ca 4 dagars strider.

Det lustiga är att sen sitter medelsvensson och arrogant påstår att det är i Ryssland som folket är indoktrinerade av propaganda. Ungefär som att de själva, som bara hämtar information från globohomos mainstream-media inte är det. Fascinerande hur många idioter det finns.

Ja, det finns verkligen flera sidor än den som västmedia och Sverige visar.

Jag kan ju säga att det finns en annan vaksamhet i Norge, här lyfter statsmedia fram att det endast är en sida av konflikten som vi ser. Det hade varit otänkbart att nyansera på SVT och här får man i ansiktet att man är ett rysstroll.

Det är något väldigt speciellt med svenskarna och hur de är hjärntvättade och hur konsensus är något förstärker det. Hjälplösa människor några av de som verkligen suger i sig allt möjligt med hull och hår.
Citera
2022-03-05, 17:17
Medlem
Phantom042s avatar
Varje dag skjuter Ukraina ner helikoptrar och flygplan. Idag blev enligt uppgifter ett ryskt motorskytteregemente förintat när Ukraina inledde en offensiv i Charkiv och det tvingade hela den ryska divisionen att retirera hem till Ryssland.

Jag har länge ansett att Rysslands militära förmåga är överskattad och vad som prioriteras är att det ska se bra ut på parader.
Men jag trodde aldrig att den ryska militära förmågan skulle vara såhär jävla dålig. Det är verkligen ett pinsamt fiasko för hela Ryssland.
Citera
2022-03-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Eller så är det så att rysstroll vägrar tro att det vwrkligen är olika händelser.
Pinsamt dåligt av ryssland
Kanske pinsamt, men invasionen går iallafall dubbelt så snabbt som när USA skulle invadera Iraq och då är Ukraina mycket bättre motståndare också.

Slava Ukrain! Men när Ryssland är färdig om 2 månader så kan alla västmongon stå och säga "vi såg det inte komma".
Citera
2022-03-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna har erövrat deras territorium, de har inte glömt det.
Dom har övergett det då.
Citera
2022-03-05, 17:21
Medlem
Ett mentalsjukhus i orten Borodianka utanför Kiev har intagits av ryska styrkor, uppger guvernören för länet Kiev enligt Reuters.

De 670 personer som befann sig i byggnaden har inte kunnat evakueras, enligt samma källa.

Hahahahahahahhahaha asså jag har inga ord kvar. Dom har lyckats ta över ett mentalsjukhus, men inte en lyckats evakuera det - under en vapenvila, dessutom bombat sjukhus under vapenvilan.
Måste vara den största militära floppen i modern historia
Citera
2022-03-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag såg ett inlägg om att de konstaterat att de första kilometerna var utan bränsle så de försöker tanka dem, och många har nu kört fast i leran för de har försökt hitta andra vägar framåt. De körde där pansarbilarna har kört men de har band så de kom fram; lastbilarna fastnade. Men jag hittar inte det inlägget igen. Jag får se om jag ser det igen.
Ja jag följer utvecklingen med spänning. Nu har dom äntligen lyckats ta över ett mentalsjukhus, där 700 handikappade bor. Vilket kolossalt fiasko
Citera
2022-03-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jo Putin som betalar din lön säger att han är Nazist det låter lite konstigt med tanke på att han är Jude
Du själv påstår att han är Hitler inspirerad för att han vill närma sig väst
Jag svarar inte dig någon mer gång du är luft för mig jävla rysstroll

Blir lite väl låg nivå på diskussionen när man vräker ur sig "rysstroll" i var och varannan mening, anser du inte det själv? För vilken sund och intellektuell människa framstår du ju bara som någon indoktrinerad NPC-typ som tycker att minsta annorlunda åsikt från svensk mainstream-medias narrativ är "rysstroll". Nu säger jag inte att du är en idiot, men det är i alla fall intrycket man får från dina inlägg.

Jag vill gärna se en källa på att Putin menat Ukrainas president är nazist, snarare syftar man ju på Azovbataljonen och den består ju de facto av nazister, så det är mer av ett "guilt by association".

Sen är det ju bara trams och propaganda från Putins del men han använder ju bara exakt samma retorik som folk här i Sverige och Västvärlden gör. Hur många gånger har liksom inte folk kallat de som fört fram någon form av kritik mot invandringspolitiken för just "nazister"? Så här är folk inte ett dugg bättre men blir nu upprörda för att Putin använder samma metoder, det är smått bisarrt.
Citera
2022-03-05, 17:30
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Blir lite väl låg nivå på diskussionen när man vräker ur sig "rysstroll" i var och varannan mening, anser du inte det själv? För vilken sund och intellektuell människa framstår du ju bara som någon indoktrinerad NPC-typ som tycker att minsta annorlunda åsikt från svensk mainstream-medias narrativ är "rysstroll". Nu säger jag inte att du är en idiot, men det är i alla fall intrycket man får från dina inlägg.

Jag vill gärna se en källa på att Putin menat Ukrainas president är nazist, snarare syftar man ju på Azovbataljonen och den består ju de facto av nazister, så det är mer av ett "guilt by association".

Sen är det ju bara trams och propaganda från Putins del men han använder ju bara exakt samma retorik som folk här i Sverige och Västvärlden gör. Hur många gånger har liksom inte folk kallat de som fört fram någon form av kritik mot invandringspolitiken för just "nazister"? Så här är folk inte ett dugg bättre men blir nu upprörda för att Putin använder samma metoder, det är smått bisarrt.

Han har sagt i flera intervjuer att han vill demilitarisera avväpna den nazistiska ledningen (ledningen har också omnämnts som regeringen) du får söka den infon själv finns överallt
Rysstrollet här skrev själv : Ja Ukraina med dess Hitler inspirerade ledare i spetsen gör vad dom kan för att få maximalt antalt civila dödade, kämpa på så att ryssen ser mordiskt ut.
Citera
2022-03-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Kanske pinsamt, men invasionen går iallafall dubbelt så snabbt som när USA skulle invadera Iraq och då är Ukraina mycket bättre motståndare också.

Slava Ukrain! Men när Ryssland är färdig om 2 månader så kan alla västmongon stå och säga "vi såg det inte komma".

Dubbelt så snabbt?
Menar du markinvasionen som tog 100 timmar eller nått?
Sitter o funderar på hur stora förluster dom hade kontra ditt kära Ryssland som efter en vecka har ca 10000 förluster.
Pinsamt av ryssland
Citera
2022-03-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Nu får du förklara, vem står för denna största militära floppen, är det Ukraina eller Ryssland det framgår inte tydligt?

Vems fel är det att man ej lyckats evakuera?

Och vem har bombat sjukhus?

Skicka gärna länkar annars blir det mest tror/tycker av allt

Ryssland fattar du väl..????
Eldupphör följs inte – evakuering skjuts upp
TT
2022-03-05
Söker skydd på sjukhus undan rysk beskjutning

Människor i Mariupol tar skydd på golvet inne i ett sjukhus under rysk beskjutning, visar bilder som togs på fredagen. Oroligheterna och striderna i staden är nu inne på sin femte dag.
SVT
Citera
2022-03-05, 18:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Dom har övergett det då.

Ja de flydde väl eller blev dödade. Dessa var bara på militärbasen, de kanske inte ens fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in