2022-02-27, 22:26
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Wow! Är ni seriösa?
Detta är bara en show som visserligen har drabbat några civila.
Det är något annat på gång.

Inte en chans att det skulle vara "Allt" Ryssland har att komma med!

Det farligaste i krig är att underskatta Fienden.
Och nej, Ryssland har inte underskattat Ukraina menar jag då!

Ukrainas president är korrupt och med i hela iden ifrån rysslands håll garanterat!

Man samlar ju i detta nu på sig lite extra vapen ifrån Nato länderna. Skitsmart utav Ryssland. Då nato länderna får mindre av sina vapen.

Ryssland har inte dragit på sig omvärldens hat för ingenting. För det här lilla, är ni så Naiva på riktigt ???

Och då talar jag om självklart utan att använda sig utav både atombomber och Vaccum bomber och säkert fler som jag inte känner till.

Tror ni på riktigt att Ukrainas President stannade kvar i kampen för att när som helst dö? Och helt plötsligt "outar" Sverige?

Ni måste vara blinda. Det är ett fullskaligt Europeiskt krig på gång. Vi ser bara inte vad deras drag är! Just nu är det "pojkscouterna på 6 år" som leker runt lite.

Jag har inga källor på mina påståenden, förutom att Ryssland inte skulle dra på sig omvärldens hat för att ev förlora mot Ukraina!

Fast att Putin gör sig själv till åtlöje inför öppen ridå i en stor masterplan, det har jag svårt att se att han har tillräckligt med självdistans för att göra……

Däremot lär ju Ryssland sluta som vinnare till slut, men detta hade han knappast räknat med.
Efter walk-in övertagandet av Krim tänkte han smälla lite smällare 🧨 och promenera in med lite folk, så trodde han att Ukrainarna skulle förråda presidenten, men tvärt om, de är trötta på mobbaren i norr.

Hans hot med kärnvapen om något tyder väl på att han är pressad och överrumplad
Citera
2022-02-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Vi kommer INTE skicka RB57 till Ukraina, var fan har du fått det ifrån?
Blir pansarskott m/86 som skickas, vilket är något heeelt annat!
Var jag fått det ifrån? Rysk statstelevision. Det var dock en raljant beskrivning av inslaget som pratade om hur farliga svenska vapen är. Jag vet att RB57 skickats av storbrittannien och att det blott är pansarskott att vänta från Sverige. De kommer dock säkert duga gott för att perforera de stridsfordon och patgb som ryssarna rullar runt i.
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Jag sitter inte och sväljer lögner dagarna i ända. Har bättre saker för mig.
...du sprider dem själv? Vet inte om jag tycker det är så mycket bättre men ok.
Citera
2022-02-27, 22:36
Medlem
S 400 Putins största flopp??

Har inte ens givit honom luftherraväldet
Citera
2022-02-27, 22:38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Man måste beundra folket i Ukraina.

Jag var själv övertygad om att det hela skulle varit över på 48 timmar. O att skicka hjälp, vapen o förnödenheter bortkastat.
Men nu är jag övertygad.
Ryssland kan inte vinna. De kan invadera men inte vinna.

Risken är att det här kriget hålla på länge.
Citera
2022-02-27, 22:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmarsson
Självklart var målet en blitzattack där Kiev skulle falla direkt. Annars hade man aldrig luftlandsatt fallskärmsjägare på Kievs flygplats under invasionens första timmar.

Vad hände med dem?
Citera
2022-02-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vad hände med dem?

Åt helvete. Det har gått riktig illa åt VDV under invasionen. Får invasionen av Kreta att verka försiktig och återhållsam.
Citera
2022-02-27, 22:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Åt helvete. Det har gått riktig illa åt VDV under invasionen. Får invasionen av Kreta att verka försiktig och återhållsam.

Så de är packade i påsar?

Några generaler i Moskkva lär snart bli arkebuserade. Det är är en gigantisk rysk flopp.
Citera
2022-02-27, 22:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmarsson
Självklart var målet en blitzattack där Kiev skulle falla direkt. Annars hade man aldrig luftlandsatt fallskärmsjägare på Kievs flygplats under invasionens första timmar.

Visst var det så, men markarmén tog två dagar på sig att åka 10 mil och de själva hamnade i svåra strider. I söder också, man skulle snabbt ta hela östra Ukraina med trupper från norr och söder och inringa de ukrainska trupper som var framför utbrytarområdena. Det har de ännu inte lyckats med. De hade nog räknat med att komma längre första dagen än de kommit nu efter 4 dagar i öster. Vid Kiev är de nog ungefär så de räknat med att vara efter första dagen.
Citera
2022-02-27, 23:00
Medlem
Citat:

Fyllda kroppspåsar som transporteras hem är bad press. Vissa hävdar att ryssarna har mobila krematorier med sig.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hevder-russerne-har-mobile-krematorier/75476037
Arve Hansen, rådgivare vid den norska Helsingforskommittén, är inte förvånad över anklagelserna.

– Regimen är så cynisk att det inte förvånar mig att det bränner och förstör kroppar för att dölja förlusterna.

Han kan inte bekräfta att de mobila krematorierna finns, men säger att ryssarna jobbar mycket hårt för att förhindra att nyheter om förluster når landet.
Citera
2022-02-27, 23:00
Medlem
Citat:

Några generaler i Moskkva lär snart bli arkebuserade. Det är är en gigantisk rysk flopp.

Hur kan det vara en flopp om Kiev är omringat?
Citera
2022-02-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Haha, ska du inte ta och börja gråta också? Det här är orsaken till att svenska män är kända som planetens största homofiler. Ryck upp er och sluta vara så jävla patetiska för guds skull.

Har du länkar till dessa påståenden? Vore nice att läsa
Senast redigerad av El-Strutso 2022-02-27 kl. 23:04.
Citera
2022-02-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Hur kan det vara en flopp om Kiev är omringat?

Du argumenterar med zoomers. De har en tiktok anpassad koncentrationsförmåga och vill/tror att allt händer omedelbart. Invasionen av Irak tog en månad och då gick man all in och bombade sönder skiten, vilket Ryssland uppenbarligen inte vill göra här.

Ukraina är Europas största land. Större än Frankrike, större än Tyskland, större än Spanien och med 40+ mil befolkning en stor del som är patriotisk. Om man på 4-5 dagar lyckats omringa alla större städer låter det som en väldigt lyckad kampanj tycker jag, men vetifan är ingen erfaren militärstrateg som många andra här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in