2022-03-04, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad dillar du om din pajas

Jag hade som vanligt rätt och Tegnell hade som vanligt fel. Något den minnesgoda läsaren har kunnat konstatera under två års tid. Att FHM fortsätter med sina löjliga klassningar gör inte sjukdomen vare sig mildare eller allvarligare för de enskilda som drabbas.

Du har haft fel i precis allt!
Exakt som din polare Tegnell.
Dock med gissningar som är helt tvärt emot..

Nästan lite underhållande.

Stänga lite skolor kanske?
Då kommer inte ryssen..

Är du outbildad och barnlös?
Kan inte hitta någon annan anledning till din agenda..
Citera
2022-03-04, 08:00
Medlem
Citat:
Hur har du kommit fram till slutsatsen att viruset är ofarligt för 99% av befolkningen, samtidigt som vaccinet skulle vara livsfarligt? Tycker data från de studier som finns visar på motsatsen. Dvs, att viruset är betydligt farligare än vaccinet. Att vaccinet gör så att om man blir smittad, så får man i allmänhet en mildare infektion än vad man annars skulle ha fått.
Man har ju vaccinerat enormt många fler än vad som blivit smittade av Covid19. Räknar man döda genom infekterade och jämför det med döda/vaccinerade så pekar ju allt på att det är fler (1000 gånger fler?) som dör av viruset än vad som dör av vaccinet räknat per andel.

Jag snackar om de allvarliga konsekvenser som kommer att komma för dubbel, trippelvaccinerade när deras immunförsvar slås ut mer och mer. Detta tar sin tid men när mRNA gentekniken har börjat gjort sitt på immunförsvaret så kan jag lova att cirkus19 kommer att framstå som en piss i havet.
Citera
2022-03-04, 09:36
Medlem
Undrar hur mycket eftersläpning det är runt om i regionerna.

Såg igår att det rapporterades 70 dödsfall men att det var väldigt utspritt långt tillbaka.

Det är Västernorrland som kom in med en fin klumpsumma:

https://c19.se/Sweden/V%C3%A4sternorrland

53 döda.

Undrar om det är mer regioner som sitter med motsvarande backlog?

Det ser ut som peaken i dödsfall nu är den 5:e Februari men med dessa eftersläpningar så kan peaken öka och flyttas fram.

Den 14:e Februari t ex så har det rapporterats 64 dödsfall.

https://covidstatistik.se/
Citera
2022-03-04, 12:18
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Region Uppsala upphörde med sina rapporter redan i måndags. Nu kommer ingen statistik om inlagda längre.

Det var tråkigt. Vi fick ju rapportering när antalet patienter ökade. Då borde vi även kunna få rapportering när antalet patienter minskar. Finns inget intresse att rapportera när det finns positiva nyheter?
Citera
2022-03-04, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det var tråkigt. Vi fick ju rapportering när antalet patienter ökade. Då borde vi även kunna få rapportering när antalet patienter minskar. Finns inget intresse att rapportera när det finns positiva nyheter?

Nej, det kanske är så att de befarar minskat intresse för vaccinering om det blir för tydligt att smittan minskar?
Citera
2022-03-04, 13:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Du har haft fel i precis allt!
Exakt som din polare Tegnell.
Dock med gissningar som är helt tvärt emot..

Nästan lite underhållande.

Stänga lite skolor kanske?
Då kommer inte ryssen..

Är du outbildad och barnlös?
Kan inte hitta någon annan anledning till din agenda..

Nix, jag har haft rätt i det mesta. Är både högutbildad och har barn som dock börjar bli lite äldre. Är du rädd för ryssen?
Citera
2022-03-04, 13:49
Medlem
Citat:

Tycker du regionerna skall rapportera dagligen om influensan också?
Covid är inte längre samhällsfarlig enligt definition, därför skall den också behandlas som vilken annan sjukdom som helst..

Du kan läsa FoHMs veckorapporter om du vill..
Citera
2022-03-04, 13:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Jag snackar om de allvarliga konsekvenser som kommer att komma för dubbel, trippelvaccinerade när deras immunförsvar slås ut mer och mer. Detta tar sin tid men när mRNA gentekniken har börjat gjort sitt på immunförsvaret så kan jag lova att cirkus19 kommer att framstå som en piss i havet.

Låter som du läser för mycket skit på konspirationssidor.
Citera
2022-03-04, 13:51
Medlem
Citat:
Nix, jag har haft rätt i det mesta. Är både högutbildad och har barn som dock börjar bli lite äldre. Är du rädd för ryssen?

Nej, du är inte högutbildad! Det har du bevisat genom ditt maniska malande om massdöd och krav på stängda skolor..
Och du har inte haft ett rätt än på två år.

Nej, jag är inte ett skit rädd för ryssen. Är du? Högst troligt är du just nu skräckslagen nere i din källare, men du fick nu en bra anledning att stanna kvar..
Citera
2022-03-04, 13:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nej, du är inte högutbildad! Det har du bevisat genom ditt maniska malande om massdöd och krav på stängda skolor..
Och du har inte haft ett rätt än på två år.

Nej, jag är inte ett skit rädd för ryssen. Är du? Högst troligt är du just nu skräckslagen nere i din källare, men du fick nu en bra anledning att stanna kvar..

Jag lever fortfarande och har inte drabbats hårt. Faktiskt inte alls. Tyvärr har vi 17 tusen olyckliga själar som fått sätta livet till och över 100 tusen individer (minst) som drabbats av långtidscovid. En hel del av dessa har troligen fått kroniska skador. Inte kul alls tycker jag.

Hade vi stängt skolorna innan vi fick ut vaccinet hade det säkerligen räddat livhanken på tusentals, då smittkedjor hade kunnat kapats. Det borde du även som lågutbildad kunna förstå.
Citera
2022-03-04, 14:42
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Region Uppsala upphörde med sina rapporter redan i måndags. Nu kommer ingen statistik om inlagda längre.
Citat:
Citat:
Nej, det kanske är så att de befarar minskat intresse för vaccinering om det blir för tydligt att smittan minskar?

Kan rapporteringen påverka intresset för vaccination? Jag tänker mig att alla som vill ha vaccin, redan har tagit vaccin. Jag tänker mig att dom svenskar som ännu är ovaccinerade, har bestämt sig för att avstå vaccin.
Citera
2022-03-04, 14:58
Medlem
Citat:
Kan rapporteringen påverka intresset för vaccination? Jag tänker mig att alla som vill ha vaccin, redan har tagit vaccin. Jag tänker mig att dom svenskar som ännu är ovaccinerade, har bestämt sig för att avstå vaccin.

Det gäller väl intresset för att ta den tredje dosen? Det finns nog rätt många som tog första och andra eftersom det var lite högre socialt tryck för det och på grund av allt prat om vaccin pass och annat.

Nu minskar ju det trycket rätt drastiskt och om man är yngre och frisk i övrigt är väl en påfyllnadsdos rätt meningslös? Särskilt om man måste ta ledigt från jobbet för att ta sprutan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in