2022-03-01, 16:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Härligt att se att du börjar tappa det.

Du är ”rakt på målet” ?

Jo förstår du. Med inlagda menar jag inte i psykiatrin som dig, utan på vanliga infektionsavdelning eller iva. Där peakade alla stora regioner runt månadsskiftet januari-februari.
Förstår att du får lite panik när det än en gång visar sig att du är helt fel ute..

Du får gärna länka något där jag hyllat eller ens hållit med Tegnell!

När det visar sig att du (som vanligt) är helt ute och cyklar om Sveriges siffror börjar du istället yra om Skånes. Snacka om att du försöker gripa efter minsta halmstrå. Varför pratar du inte om Jämtland, Norrbotten, eller ens Stockholm istället? Jo, naturligtvis för att du har fel, fel och åter fel. Faktum kvarstår att dödstalen peakade vecka 7. Då peakade knappast smittan vecka 2. Det måste ju även en idiot som du begripa och rimligen kunna räkna ut på dina åtta fingrar
Citera
2022-03-01, 17:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Så här skriver Flockhälsomyndigheten kring vad de tror om den framtida utvecklingen.

Det är två olika scenarier som presenteras:

Scenario 0: Fortsatt spridning av omikronvarianten. Smittspridningen minskar för att plana ut och ligga på mycket låga nivåer från och med mars och fram till sommaren
Scenario 1: En hypotetisk ny virusvariant av särskild betydelse antas utvecklas och introduceras omkring den 20 mars, som är lika smittsam som omikron. Bland personer som tidigare infekterats med omikron antas skyddseffekten mot den nya virusvarianten avta efter tre månader. I scenario 1 ökar smittspridningen under våren 2022 och når en topp i mitten av maj.
Scenario 1 ska ses som en illustration av en hypotetisk utveckling. Detta ifall en ny virusvariant av särskild betydelse, som har en förmåga att kringgå skyddseffekten av både vaccination och tidigare infektion, skulle dyka upp och ta över. Folkhälsomyndigheten bedömer inte utvecklingen i scenario 1 som trolig, men den går inte att utesluta.

Jag tror ungefär som dem, men med ett väsentligt undantag. Jag tror inte att deras scenario 1 behöver en ny virusvariant för att inträda. Jag tror mycket väl vi kan få en ny våg helt baserat på redan befintliga virusvarianter, inte minst Omikron. Historiskt kan vi se att vi fått upprepade smittvågor. Vi vet också att immuniteten i den här sjukdomen är allt annat än livslång. Jag tror att vi mycket väl kan få en ny smittvåg under april månad. Om vågen inte inträffar under april, tror jag den kommer under oktober månad. Då har vi ingen immunitet kvar och skolorna har dragit igång och smittskyddsåtgärderna är glömda sedan länge. I övrigt tror jag FHM ideer om en avtagande skyddseffekt efter 3 månader är riktigt, även om jag tror att det märks tydligt redan efter 10 veckor baserat på den forskning som finns.
Citera
2022-03-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
När det visar sig att du (som vanligt) är helt ute och cyklar om Sveriges siffror börjar du istället yra om Skånes. Snacka om att du försöker gripa efter minsta halmstrå. Varför pratar du inte om Jämtland, Norrbotten, eller ens Stockholm istället? Jo, naturligtvis för att du har fel, fel och åter fel. Faktum kvarstår att dödstalen peakade vecka 7. Då peakade knappast smittan vecka 2. Det måste ju även en idiot som du begripa och rimligen kunna räkna ut på dina åtta fingrar

Men ditt prakt-cp!

Jag säger att du och Tegnell haft lika fel. Hur faaan kan du få det till att jag påstått att det peakade v2?
Sjukhusen pekade runt månadsskiftet i alla stora regioner.
Hur du kan få det till att smittan peakat män mitten/slutet av februari är helt bisarrt..

Men fortsätt du att tillskriva folk dina lögner..
Ingen förutom din fanclub (troligtvis dina vårdare) stödjer dina fantasier..
Citera
2022-03-01, 23:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Men ditt prakt-cp!

Jag säger att du och Tegnell haft lika fel. Hur faaan kan du få det till att jag påstått att det peakade v2?
Sjukhusen pekade runt månadsskiftet i alla stora regioner.
Hur du kan få det till att smittan peakat män mitten/slutet av februari är helt bisarrt..

Men fortsätt du att tillskriva folk dina lögner..
Ingen förutom din fanclub (troligtvis dina vårdare) stödjer dina fantasier..

Nej, vi hade inte lika fel. Jag skrev att det skulle peaka i mitten av februari eller vid månadsskiftet feb/mars, vilket det gjorde. Dvs - jag hade rätt. Tegnell å andra sidan trodde det skulle peaka redan under andra veckan i januari vilket visade sig vara helt fel.

Du förstår dig uppenbarligen inte på svenska språket, men det tycks inte vara det enda du lider av. Du har väl troligen någon slags diagnos.
Citera
2022-03-02, 07:20
Medlem
Citat:
Nej, vi hade inte lika fel. Jag skrev att det skulle peaka i mitten av februari eller vid månadsskiftet feb/mars, vilket det gjorde. Dvs - jag hade rätt. Tegnell å andra sidan trodde det skulle peaka redan under andra veckan i januari vilket visade sig vara helt fel.

Du förstår dig uppenbarligen inte på svenska språket, men det tycks inte vara det enda du lider av. Du har väl troligen någon slags diagnos.

Du pratade om smittan! Inte om sjukhusinläggningarna.
Även om du försöker med en efterhandskonstruktion.
Det peakade på sjukhusen i månadsskiftet januari/februari.
Dvs, DU hade lika fel som din kompis Tegnell..

Ni är precis lika faktaresistenta..

Kul att du försöker mästra som språkpolis. Du tror jag sitter och korrekturläser innan jag postar?
Citera
2022-03-02, 07:30
Medlem
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10228025095874093&id=1274567629&set =p.10228025095874093&source=47&__tn__=R

Den här bilden beskriver hur du tänker IMBILDEN!

Flytta hem till mig så skall jag hjälpa dig att våga leva…

Bilden visar att vi inte hade någon överdödlighet.. 2019 hade vi en underdödlighet… diagrammet visar att sedan 2000 talet så hamnade 2020 på plats 14 som den mest dödliga… dvs flest döda per 1000 tusen invånare och 2021 hamnade på plats 21… det hade inte vart någon pandemi om inte WHO ändrat definitionen på pandemi och all jävla hets att testa… hade ingen hört talas om Corona hade alla sett 2020 som ett influensaår…

Och sluta tjata om att immuniteten försvinner efter genomgående sjukdom!! Studier från Israel visar att den sitter i två år!! Bättre än ditt fjant vaccin!! Du kan bli smittad i ny variant men får då en mildare infektion!!
För i helvete IMBILDEN sluta inbilla dig saker din jävla kärring!!
Senast redigerad av LillBurtan 2022-03-02 kl. 07:36.
Citera
2022-03-02, 11:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du pratade om smittan! Inte om sjukhusinläggningarna.
Även om du försöker med en efterhandskonstruktion.
Det peakade på sjukhusen i månadsskiftet januari/februari.
Dvs, DU hade lika fel som din kompis Tegnell..

Ni är precis lika faktaresistenta..

Kul att du försöker mästra som språkpolis. Du tror jag sitter och korrekturläser innan jag postar?

Det stämmer inte heller. Flest inlagda var det vecka 6, dvs i mitten av februari. Du har fel igen.

Kolla själv. https://covidstatistik.se/aldersfordelning#dodsfall
Diagrammet näst längst ned visar IVA och diagrammet längst ned visar dödsfall. Vad gäller testningen (diagrammen överst), säger de ju inte längre någonting eftersom man nästan helt slutat testa.
Jag hade inte alls lika fel som Tegnell, då Tegnell hävdade att smittan skulle peaka vecka 2 och jag hävdade i mitten av februari eller månadsbrytet feb/mars. Jag hade möjligen fel med en vecka (även om det kan diskuteras), medan Tegnell hade fel med minst en månad. Har förstått att du har väldigt svårt att ta in detta, men så ligger det faktiskt till.

För övrigt kanske du inte ska anmärka på mitt sätt att skriva när du själv skriver som en kratta. Hört talas om begreppet att kasta sten i glashus? Du gör bara bort dig och det tillför ju absolut noll till debatten.
Citera
2022-03-02, 14:00
Medlem
Lena Hallengren skänker sjukvårdsutrustning och läkemedel till Ukraina.. Ptja, Covid-19 kanske inte är så ''allvarligt'' längre trots allt.
Citera
2022-03-02, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Lena Hallengren skänker sjukvårdsutrustning och läkemedel till Ukraina.. Ptja, Covid-19 kanske inte är så ''allvarligt'' längre trots allt.

Region Uppsala upphörde med sina rapporter redan i måndags. Nu kommer ingen statistik om inlagda längre.
Citera
2022-03-02, 14:12
Medlem
Citat:
Det stämmer inte heller. Flest inlagda var det vecka 6, dvs i mitten av februari. Du har fel igen.

Diagrammet näst längst ned visar IVA och diagrammet längst ned visar dödsfall. Vad gäller testningen (diagrammen överst), säger de ju inte längre någonting eftersom man nästan helt slutat testa.
Jag hade inte alls lika fel som Tegnell, då Tegnell hävdade att smittan skulle peaka vecka 2 och jag hävdade i mitten av februari eller månadsbrytet feb/mars. Jag hade möjligen fel med en vecka (även om det kan diskuteras), medan Tegnell hade fel med minst en månad. Har förstått att du har väldigt svårt att ta in detta, men så ligger det faktiskt till.

För övrigt kanske du inte ska anmärka på mitt sätt att skriva när du själv skriver som en kratta. Hört talas om begreppet att kasta sten i glashus? Du gör bara bort dig och det tillför ju absolut noll till debatten.
Hahaha tjatar du fortfarande om din vadslagning . Du verkar ha blivit coronapsykotisk, gå till hjärnskrynklaren!

Smittspridningen av omikronsnuvan peakade ca 2v innan iva- - > vecka 6 - 2v= Vecka 4. Dvs månadsbrytet jan/feb. Inte månadsbrytet feb/mars eller mars/april som du tidigare yrat om (/hävdat ). Du fick tom. däng av den notoriska felgissaren Tegnell .
Citera
2022-03-02, 14:41
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10228025095874093&id=1274567629&set =p.10228025095874093&source=47&__tn__=R

Den här bilden beskriver hur du tänker IMBILDEN!

Flytta hem till mig så skall jag hjälpa dig att våga leva…

Bilden visar att vi inte hade någon överdödlighet.. 2019 hade vi en underdödlighet… diagrammet visar att sedan 2000 talet så hamnade 2020 på plats 14 som den mest dödliga… dvs flest döda per 1000 tusen invånare och 2021 hamnade på plats 21… det hade inte vart någon pandemi om inte WHO ändrat definitionen på pandemi och all jävla hets att testa… hade ingen hört talas om Corona hade alla sett 2020 som ett influensaår…

Och sluta tjata om att immuniteten försvinner efter genomgående sjukdom!! Studier från Israel visar att den sitter i två år!! Bättre än ditt fjant vaccin!! Du kan bli smittad i ny variant men får då en mildare infektion!!
För i helvete IMBILDEN sluta inbilla dig saker din jävla kärring!!

Du är en av många som försöker sprida bluffen att epidemin inte orsakade någon överdödlighet år 2020. Statistiska Centralbyråns siffror visar tydligt att år 2020 ungefär 7000 fler dödsfall än genomsnittet för dom 5 föregående åren.

Trots dom konkreta siffrorna, så finns vissa som sprider uppfattningen att det inte var någon överdödlighet år 2020.
Citera
2022-03-02, 14:49
Medlem
Citat:

Ok, nu är det alltså dödsfall och iva som är det som vi skall gå på?
Är vecka 6 ”mitt i februari” ? Intressant!

För övrigt kan du ju kolla på Danmark som ni hela tiden jämför med.
Hur ser det ut där avseende toppen av smittan och toppen av inlagda? Är det bara några dagars förskjutning? Som jag ser det är det ca 10 dagar mellan toppen av smittan och toppen av inläggningar.
Gäller det bara Danmark? Eller kanske fungerar det liknande i Sverige?

Sverige peakade 9 februari, dvs i mitten av vecka 6 avseende inlagda. Detta är INTE i mitten av februari hur man än försöker förvränga saker. Och du har hela tiden diskuterat peaken av smitta..
Om man utgår ifrån att en svensk och en dansk hamnar på sjukhus ungefär efter lika många dagar, så torde peaken av smitta i Sverige infallit någonstans runt månadsskiftet januari/februari.
Dvs, Tegnell böggissade på mitten av januari (före revideringen) och du gissade (om jag är snäll) på mitten av februari.

NI ÄR LIKA KASS PÅ ATT GISSA BÅDA TVÅ!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in