2022-03-03, 14:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Man dör alltså inom 7 dagar med omikron

Du är Fan inte klok

Ja, de flesta som får hög feber får det sannolikt i början av sjukdomsförloppet. Det är ju knappast så att de flesta som dör av Omikron dör den 5e sjukdomsveckan, vilket du i praktiken påstår.
Citera
2022-03-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad tror du att det genmanipulerade viruset från Kina har för effekt på det du beskriver? Är det riskfritt?

Självklart inte. Precis som det av människor framställda aids/hiv viruset.

Covid-19 är ofarligt för 99% av alla friska människor. mRNA gentekniken är däremot mycket farligt på många sätt och måste stoppas omedelbart. Inte bara för barn mellan 5 och 12 år utan för alla.
Citera
2022-03-03, 15:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Självklart inte. Precis som det av människor framställda aids/hiv viruset.

Covid-19 är ofarligt för 99% av alla friska människor. mRNA gentekniken är däremot mycket farligt på många sätt och måste stoppas omedelbart. Inte bara för barn mellan 5 och 12 år utan för alla.

Hur har du kommit fram till slutsatsen att viruset är ofarligt för 99% av befolkningen, samtidigt som vaccinet skulle vara livsfarligt? Tycker data från de studier som finns visar på motsatsen. Dvs, att viruset är betydligt farligare än vaccinet. Att vaccinet gör så att om man blir smittad, så får man i allmänhet en mildare infektion än vad man annars skulle ha fått.
Man har ju vaccinerat enormt många fler än vad som blivit smittade av Covid19. Räknar man döda genom infekterade och jämför det med döda/vaccinerade så pekar ju allt på att det är fler (1000 gånger fler?) som dör av viruset än vad som dör av vaccinet räknat per andel.
Citera
2022-03-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ja, de flesta som får hög feber får det sannolikt i början av sjukdomsförloppet. Det är ju knappast så att de flesta som dör av Omikron dör den 5e sjukdomsveckan, vilket du i praktiken påstår.

Eh. Nej.

Jag påstår följande med Danmarks siffror som underlag.

Peaken av sjukvårdsbehovet kommer ca 10 dagar efter peaken av smitta.
Dvs. Om Sveriges vård peakade 8 februari skedde peaken av smittade 10 dagar tidigare..

Du borde också fatta detta nu, men av någon märklig anledning (kan vara att du vägrar erkänna att du har fel) så fortsätter du driva en helt efterbliven argumentation..
Citera
2022-03-03, 15:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Eh. Nej.

Jag påstår följande med Danmarks siffror som underlag.

Peaken av sjukvårdsbehovet kommer ca 10 dagar efter peaken av smitta.
Dvs. Om Sveriges vård peakade 8 februari skedde peaken av smittade 10 dagar tidigare..

Du borde också fatta detta nu, men av någon märklig anledning (kan vara att du vägrar erkänna att du har fel) så fortsätter du driva en helt efterbliven argumentation..

Din argumentation bygger på något märkligt hopkok av gissningar, felaktigheter och lösa antaganden.

Du gissar att de som blir svårt sjuka av Omikron söker vård efter exakt 10 dagar. Du gissar också att vårdbehovet med hänsyn till Covid19 och närmare specifikt Omikron peakade 8 februari. Detta trots att vi vet att inkubationstiden är 2 dagar för Omikron, samt att dödstalen peakade vecka 7, dvs 14-20 februari. Dödstalen för vecka 8 är emellertid nästan lika stora och kommer sannolikt att fyllas på med sk eftersläpningar.
Citera
2022-03-03, 16:02
Medlem
Citat:
Din argumentation bygger på något märkligt hopkok av gissningar, felaktigheter och lösa antaganden.

Du gissar att de som blir svårt sjuka av Omikron söker vård efter exakt 10 dagar. Du gissar också att vårdbehovet med hänsyn till Covid19 och närmare specifikt Omikron peakade 8 februari. Detta trots att vi vet att inkubationstiden är 2 dagar för Omikron, samt att dödstalen peakade vecka 7, dvs 14-20 februari. Dödstalen för vecka 8 är emellertid nästan lika stora och kommer sannolikt att fyllas på med sk eftersläpningar.

Din jävla mupp!

Kolla istället på Danmark och meddela mig vilken slutsats du dra utifrån deras smittade kontra inlagda.

För när det gäller Danmarks siffror kan du inte komma dragandes med dina ”eftersläpning” ”testar inte” osv osv.

Men du hittar nog något sätt att för din egen skull vrida siffrorna så att du kan hävda storseger över Tegnell
Citera
2022-03-03, 16:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Din jävla mupp!

Kolla istället på Danmark och meddela mig vilken slutsats du dra utifrån deras smittade kontra inlagda.

För när det gäller Danmarks siffror kan du inte komma dragandes med dina ”eftersläpning” ”testar inte” osv osv.

Men du hittar nog något sätt att för din egen skull vrida siffrorna så att du kan hävda storseger över Tegnell

Du får nog argumentera lite bättre. Att kalla mig för mupp stärker inte din argumentation. Du har uppenbarligen problem med att räkna och du vägrar konsekvent bemöta mina frågeställningar. Helt enkelt för att du inte kan. Faktum kvarstår att döda toppade vecka 7 och det tar inte över en månad att dö om man blir smittad. Vidhåller därför att Tegnell låg minst en månad för tidigt och jag möjligen en vecka för sent vad gäller bedömt smittotopp.
Citera
2022-03-03, 16:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Du får nog argumentera lite bättre. Att kalla mig för mupp stärker inte din argumentation. Du har uppenbarligen problem med att räkna och du vägrar konsekvent bemöta mina frågeställningar. Helt enkelt för att du inte kan. Faktum kvarstår att döda toppade vecka 7 och det tar inte över en månad att dö om man blir smittad. Vidhåller därför att Tegnell låg minst en månad för tidigt och jag möjligen en vecka för sent vad gäller bedömt smittotopp.

Antalet döda per dag har legat på samma nivå en hel månad så knappast en "peak". Från ca 1 feb till nu har det glidande medelvärdet inte rört sig mycket.

Sen sa du att smitttoppen skulle komma månadsskiftet februari/mars. Efter det försökte du ändra din prediktion då du insåg att andra hade mer rätt i sin analys. Dock är det helt ointressant när omikron eventuellt peakade då vi inte bryr oss om Omikron. Det är ungefär lika intressant som när influensan peakar.
Citera
2022-03-03, 19:23
Medlem
Citat:
Vad i helvete... tjatar och ljuger du fortfarande om din vadslagning ... har polletten fortfarande inte trillat ner för dig att du gissade fel med 1-2 månader, beroende på vilken av dina gissningar som gäller (du har ju yrat om både månadsbrytet feb/mars och mars/april). Du lyckades med konststycket att gissa sämre än självaste Tegnell, otroligt underhållande 🙂.

Sen är det ytterligare förnedrande för dig att en av dina gissningar, att det ska peaka och gå fullständigt åt helvete nu i princip, typ sammanfaller med dagen då omikronsnuvan inte längre klassas som samhällsfarlig sjukdom .
Senast redigerad av jerka11 2022-03-03 kl. 19:57.
Citera
2022-03-03, 19:54
Bannlyst
Jag börjar undra hur länge de ska fortsätta tjata om vaccinering. Hörde att vaccinsamordnaren gissade att en trettioåring kommer att behöva ta ca 50 till 70 doser i sitt liv.

Jag börjar undra om han är galen på riktigt.

Friska människor klarar av covid nu när viruset fortfarande är ganska nytt. Hans önskedröm är alltså att unga människor ska fortsätta vaccinera sig årligen hela livet för en sjukdom som inte kommer att vara vare sig samhälls- eller allmänfarlig och som mest drabbar äldre sjuka människor?

Jag börjar få ont i magen på riktigt. Vaccinering kan inte vara det viktigaste nu. Det viktiga måste vara att låta friska människors kroppar hantera det här viruset och långsamt bygga upp ett stabilt försvar.
Citera
2022-03-03, 20:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Vad i helvete... tjatar och ljuger du fortfarande om din vadslagning ... har polletten fortfarande inte trillat ner för dig att du gissade fel med 1-2 månader, beroende på vilken av dina gissningar som gäller (du har ju yrat om både månadsbrytet feb/mars och mars/april). Du lyckades med konststycket att gissa sämre än självaste Tegnell, otroligt underhållande 🙂.

Sen är det ytterligare förnedrande för dig att en av dina gissningar, att det ska peaka och gå fullständigt åt helvete nu i princip, typ sammanfaller med dagen då omikronsnuvan inte längre klassas som samhällsfarlig sjukdom .

Vad dillar du om din pajas

Jag hade som vanligt rätt och Tegnell hade som vanligt fel. Något den minnesgoda läsaren har kunnat konstatera under två års tid. Att FHM fortsätter med sina löjliga klassningar gör inte sjukdomen vare sig mildare eller allvarligare för de enskilda som drabbas.
Citera
2022-03-04, 07:50
Medlem
Citat:
Vad dillar du om din pajas

Jag hade som vanligt rätt och Tegnell hade som vanligt fel. Något den minnesgoda läsaren har kunnat konstatera under två års tid. Att FHM fortsätter med sina löjliga klassningar gör inte sjukdomen vare sig mildare eller allvarligare för de enskilda som drabbas.

Du har haft fel i precis allt!
Exakt som din polare Tegnell.
Dock med gissningar som är helt tvärt emot..

Nästan lite underhållande.

Stänga lite skolor kanske?
Då kommer inte ryssen..

Är du outbildad och barnlös?
Kan inte hitta någon annan anledning till din agenda..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in