2022-02-27, 15:44
Medlem
Krnvapen finns inte enligt cui bono? S man kan sova lugnt och utg frn att Putin bluffar med krnvapenhot?
Citera
2022-02-27, 15:52
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Krnvapen finns inte enligt cui bono? S man kan sova lugnt och utg frn att Putin bluffar med krnvapenhot?

Man kan inte hota med ngot som inte finns. Jag sover som en bebis om ntterna.

Cui bono har ftt mig att bli mindre rdd fr livet. Virus finns inte, sjukdomar r bara ett stt fr kroppen att rena sig sjlv.
Citera
2022-02-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Sjlvklart. Det vore det lttaste sttet att underminera de riktiga konspirationsteorierna - att komma med ider som r s impopulra i det allmnna medvetandet att de frljligar de andra. Och att ta parti mot Ukraina r frvisso en sdan!
Vi fr hoppas Cui Bono frsker frsvara sig - fr att drigenom visa att anklagelsen stmmer!

Detta hnder ju i stor skala i USA redan, dr den obegripligt inflytelserika QAnon-rrelsen (40% av republikanska partiet tror p det sg jag nn stans) spekulerar i att antingen invasionen r en media-bluff fr att dra uppmrksamheten frn anti-vax-lastbils-konvojerna, eller att Putin jobbar ihop med Trump fr att befria Ukraina frn pedofiler ledda av Clinton och Biden. Inte bara nonsens med andra ord utan ocks direkt sttande fr den som har det minsta hum om vrldspolitiken. Men grejen dr r att tiotals miljoner GR P DET, och dessutom styrks av Fox News och republikanska politiker.

Riktigt dr r inte Cui Bono nnu som tur r.
Citera
2022-02-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Man kan inte hota med ngot som inte finns. Jag sover som en bebis om ntterna.

Cui bono har ftt mig att bli mindre rdd fr livet. Virus finns inte, sjukdomar r bara ett stt fr kroppen att rena sig sjlv.

Mina slktingar var sjuka samtidigt fr en mnad sedan med feber och muskelvrk, var det en slump att "reningsprocessen" startade samtidigt hos alla personer? Har hrt att detta r mycket vanligt fenomen, eftersom sjukdomar ej kan smittas enligt dig, den som kan frklara detta lr f nobelpris?.
Citera
2022-02-27, 16:07
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Mina slktingar var sjuka samtidigt fr en mnad sedan med feber och muskelvrk, var det en slump att "reningsprocessen" startade samtidigt hos alla personer? Har hrt att detta r mycket vanligt fenomen, eftersom sjukdomar ej kan smittas enligt dig, den som kan frklara detta lr f nobelpris?.

Sorry, trodde du visste att jag var ironisk.
Citera
2022-02-27, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Sorry, trodde du visste att jag var ironisk.

Nej har inte fljt trden frn inlgg till inlgg, utgick allts att du kunde vara en fan av Cui Bono.
Citera
2022-02-27, 16:50
Medlem
Citat:
Nej har inte fljt trden frn inlgg till inlgg, utgick allts att du kunde vara en fan av Cui Bono.

Jag tror att vid det hr laget kan Cui Bonos fans p Flashback rknas p ena handens tumme
Citera
2022-02-27, 17:51
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Mina slktingar var sjuka. Har hrt att detta r mycket vanligt fenomen, eftersom sjukdomar ej kan smittas enligt dig
Det handlar enbart om klockren ironi just hr: Han driver med Cui Bono som menar just detta= sjukdomar finns inte, de smittar inte, vaccin finns inte, virus finns inte, etc.
De senaste inlggen p Cui Bono frsker utrna om deras instllning r avsedd att ge vanliga konspirationsteorier dligt rykte; att de r en kpt och betald del av etablissemanget hvilka frsker blanda bort korten.
Citat:
den som kan frklara detta lr f nobelpris?.
*Tnka sig! *Det har massor av oss frskt frklara fr herrar Cui Bono i ratal.
De hnvisar grna till nn Stefan Lanka som de anser bevisat "detta" ovan. Trots uppmaning kan de inte terge bevis. Ej heller kan/vill de lta ngon frska upprepa herr Lankas bevis.
Man tycker Nobelpris r ett ganska bra incitament....
Det lter mer lockande att tala i TV rutan och intervjuas av nn Janne Josefsson infr hela vrlden, medalj frn kungen, inbjudan frn kejsaren av Japan, hedersdoktorat i Cambridge med mera.... n att sitta med tv kompisar och hnflina mellan sig infr ett par hundra lyssnare (om ens det)
Citera
2022-02-27, 19:07
Medlem
urverksapelsins avatar
Det r verkligen fantastiskt hur ofrmgna Cui bono vore att frst verklig vetenskaplig metodik, om de inte vore en bluff frsts. De sger att
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
vad gller frgan om virus existens
Jupp. Det r vad saken gller. Ty "smittsamma sjukdomsskapande virus inte kan sgas existera i vetenskaplig bemrkelse".
Varfr? Jo, bevisbrdan " Ingen kan bevisa att det inte finns virus utan bara konstatera att de aldrig bekrftats vetenskapligt".
S varfr blir folk sjuka d?
Tja, det vet ju inte Cui Bono men
Citat:
"P samma stt kan ingen bevisa att Jultomten inte existerar utan bara konstatera att han aldrig bekrftats vetenskapligt. Och att det ligger julklappar under granen som vi inte vet hur de hamnat dr, r ingen bekrftelse."
Tja, med tanke p det vi vet om jultomten s kan vi nog sl fast att han inte existerar, klappar under granen eller inte. Och det r hr som Cui Bono visar sin tankeoreda. Om vi gr med p tomtehypotesen fr vi g med p fljande som var och en ger upphov till nya frgor:
-flygande renar - hur funkar de?
-hinna med att ge klappar till hundratals miljoner barn under en natt.
-Bo p nordpolen - trots att det finns institut dr som forskar, radar mm
-Tillverka alla presenter - med eller utan en arme av alver
-alver - var kommer de ifrn ? etc

Att Cui Bono tar laboratorieunderskningar med hundratals, faktiskt tusentals deltagare under kontrollerade former och jmfr med ett fantasiexempel visar att de faktiskt inte fattar ngonting hur det gr till att bedriva vetenskaplig verksamhet. Och d menar jag inte bara den rent faktiska, tekniska laboratoriska verksamheten. Utan hur det ens gr till att starta upp nmnda verksamhet. Det r helt enkelt inte samma sak att se hundratals mnniskor falla ner och d i en stad och mta och vga brunnar, avlopp, tillgng till frskvatten med mera, fr att sedan dra arbetshypoteser som man arbetar fram teorier med ---- som att sl fast att vi kan inte veta att det INTE r sm osynliga dvrgar som lgger piller i brunnarna, allts r det en lika bra hypotes som kolerabacillen!

Och sen undrar de varfr inte "etablissemanget" lyssnar p dem?

Lika sjlvklart fr normala mnniskor r det alternativa scenariot. Att klapparna ligger under granen kan frvisso bero p tusen olika orsaker. Drfr mter vi och vger olika arbetshypoteser mot varandra. En enkel och rimlig frklaring r att slktingar har lagt dit presenter under granen. Det enda Cui Bono slr fast r att ingen kan bevisa att tomten INTE finns, allts r det en lika bra hypotes.

N. Ofrmgan att ta till sig dessa enkla principer fr att n hgre kunskap tyder verkligen p att de inte r kta vara. De skulle exempelvis inte kunna lgga ut saker p ntet om de trodde p vad de sjlva sger.
Citera
2022-03-02, 17:14
Medlem
Cui Bonos andliga syskon Cluesforum med Simon Hytten i spetsen gr naturligtvis all-in med att hvda att Rysslands invasion av Ukraina r arrangerad av media och kallar hela tragedin och hotet mot vrldsfreden silly. Om de hr jubelidioterna stoppade upp huvet mer i rven skulle det komma ut p andra sidan.
Senast redigerad av Andelslott 2022-03-02 kl. 17:38.
Citera
2022-03-02, 17:39
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Cui Bonos andliga syskon Cluesforum med Simon Hytten i spetsen gr all-in med att hvda att Rysslands invasion av Ukraina r arrangerad av media och kallar hela tragedin och hotet mot vrldsfreden silly. Om de hr jubelidioterna stoppade upp huvet mer i rven skulle det komma ut p andra sidan.

Var fr Simon i madrasserade hytten sina "clues" ifrn egentligen? Ngot sger mig att nummerologi r inblandat?!?
Citera
2022-03-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Var fr Simon i madrasserade hytten sina "clues" ifrn egentligen? Ngot sger mig att nummerologi r inblandat?!?

Jag tror, som jag redan antydde, att han drar dom rakt ut ur arslet.

En nrmare titt p de "bevis" Clues-miffona anfr visar dock lustigt nog att de punkt fr punkt r tagna frn en DN-artikel: Falska pstenden som hittills spridits under Ukrainakriget. D undrar man ju lite vad som pgr. Antingen s r (a) de hr gubbarna bde de mest lttlurade och de mest lata konspirations-ntterna i vrlden. Eller s r det (b) precis som med den "Plste Stockholmaren" vi sg ovan, att de medvetet plockar de dummaste och redan motbevisade lgnerna, fr att p s stt avslja hur idiotiska de r. De flesta kommer att gissa p (a), men visst vore det roligt om (b) fanns med i alla fall som en mjlighet...
Senast redigerad av Andelslott 2022-03-02 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in