2022-02-27, 15:44
Medlem
Kärnvapen finns inte enligt cui bono? Så man kan sova lugnt och utgå från att Putin bluffar med kärnvapenhot?
Citera
2022-02-27, 15:52
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Kärnvapen finns inte enligt cui bono? Så man kan sova lugnt och utgå från att Putin bluffar med kärnvapenhot?

Man kan inte hota med något som inte finns. Jag sover som en bebis om nätterna.

Cui bono har fått mig att bli mindre rädd för livet. Virus finns inte, sjukdomar är bara ett sätt för kroppen att rena sig själv.
Citera
2022-02-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Självklart. Det vore det lättaste sättet att underminera de riktiga konspirationsteorierna - att komma med idéer som är så impopulära i det allmänna medvetandet att de förlöjligar de andra. Och att ta parti mot Ukraina är förvisso en sådan!
Vi får hoppas Cui Bono försöker försvara sig - för att därigenom visa att anklagelsen stämmer!

Detta händer ju i stor skala i USA redan, där den obegripligt inflytelserika QAnon-rörelsen (40% av republikanska partiet tror på det såg jag nån stans) spekulerar i att antingen invasionen är en media-bluff för att dra uppmärksamheten från anti-vax-lastbils-konvojerna, eller att Putin jobbar ihop med Trump för att befria Ukraina från pedofiler ledda av Clinton och Biden. Inte bara nonsens med andra ord utan också direkt stötande för den som har det minsta hum om världspolitiken. Men grejen där är att tiotals miljoner GÅR PÅ DET, och dessutom styrks av Fox News och republikanska politiker.

Riktigt där är inte Cui Bono ännu som tur är.
Citera
2022-02-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Man kan inte hota med något som inte finns. Jag sover som en bebis om nätterna.

Cui bono har fått mig att bli mindre rädd för livet. Virus finns inte, sjukdomar är bara ett sätt för kroppen att rena sig själv.

Mina släktingar var sjuka samtidigt för en månad sedan med feber och muskelvärk, var det en slump att "reningsprocessen" startade samtidigt hos alla personer? Har hört att detta är mycket vanligt fenomen, eftersom sjukdomar ej kan smittas enligt dig, den som kan förklara detta lär få nobelpris?.
Citera
2022-02-27, 16:07
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Mina släktingar var sjuka samtidigt för en månad sedan med feber och muskelvärk, var det en slump att "reningsprocessen" startade samtidigt hos alla personer? Har hört att detta är mycket vanligt fenomen, eftersom sjukdomar ej kan smittas enligt dig, den som kan förklara detta lär få nobelpris?.

Sorry, trodde du visste att jag var ironisk.
Citera
2022-02-27, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Sorry, trodde du visste att jag var ironisk.

Nej har inte följt tråden från inlägg till inlägg, utgick alltså att du kunde vara en fan av Cui Bono.
Citera
2022-02-27, 16:50
Medlem
Citat:
Nej har inte följt tråden från inlägg till inlägg, utgick alltså att du kunde vara en fan av Cui Bono.

Jag tror att vid det här laget kan Cui Bonos fans på Flashback räknas på ena handens tumme…
Citera
2022-02-27, 17:51
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Mina släktingar var sjuka. Har hört att detta är mycket vanligt fenomen, eftersom sjukdomar ej kan smittas enligt dig
Det handlar enbart om klockren ironi just här: Han driver med Cui Bono som menar just detta= sjukdomar finns inte, de smittar inte, vaccin finns inte, virus finns inte, etc.
De senaste inläggen på Cui Bono försöker utröna om deras inställning är avsedd att ge vanliga konspirationsteorier dåligt rykte; att de är en köpt och betald del av etablissemanget hvilka försöker blanda bort korten.
Citat:
den som kan förklara detta lär få nobelpris?.
*Tänka sig! *Det har massor av oss försökt förklara för herrar Cui Bono i åratal.
De hänvisar gärna till nån Stefan Lanka som de anser bevisat "detta" ovan. Trots uppmaning kan de inte återge bevis. Ej heller kan/vill de låta någon försöka upprepa herr Lankas bevis.
Man tycker Nobelpris är ett ganska bra incitament....
Det låter mer lockande att tala i TV rutan och intervjuas av nån Janne Josefsson inför hela världen, medalj från kungen, inbjudan från kejsaren av Japan, hedersdoktorat i Cambridge med mera.... än att sitta med två kompisar och hånflina mellan sig inför ett par hundra lyssnare (om ens det)
Citera
2022-02-27, 19:07
Medlem
urverksapelsins avatar
Det är verkligen fantastiskt hur oförmögna Cui bono vore att förstå verklig vetenskaplig metodik, om de inte vore en bluff förstås. De säger att
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
vad gäller frågan om virus existens
Jupp. Det är vad saken gäller. Ty "smittsamma sjukdomsskapande virus inte kan sägas existera i vetenskaplig bemärkelse".
Varför? Jo, bevisbördan " Ingen kan bevisa att det inte finns virus utan bara konstatera att de aldrig bekräftats vetenskapligt".
Så varför blir folk sjuka då?
Tja, det vet ju inte Cui Bono men
Citat:
"På samma sätt kan ingen bevisa att Jultomten inte existerar utan bara konstatera att han aldrig bekräftats vetenskapligt. Och att det ligger julklappar under granen som vi inte vet hur de hamnat där, är ingen bekräftelse."
Tja, med tanke på det vi vet om jultomten så kan vi nog slå fast att han inte existerar, klappar under granen eller inte. Och det är här som Cui Bono visar sin tankeoreda. Om vi går med på tomtehypotesen får vi gå med på följande som var och en ger upphov till nya frågor:
-flygande renar - hur funkar de?
-hinna med att ge klappar till hundratals miljoner barn under en natt.
-Bo på nordpolen - trots att det finns institut där som forskar, radar mm
-Tillverka alla presenter - med eller utan en arme av alver
-alver - var kommer de ifrån ? etc

Att Cui Bono tar laboratorieundersökningar med hundratals, faktiskt tusentals deltagare under kontrollerade former och jämför med ett fantasiexempel visar att de faktiskt inte fattar någonting hur det går till att bedriva vetenskaplig verksamhet. Och då menar jag inte bara den rent faktiska, tekniska laboratoriska verksamheten. Utan hur det ens går till att starta upp nämnda verksamhet. Det är helt enkelt inte samma sak att se hundratals människor falla ner och dö i en stad och mäta och väga brunnar, avlopp, tillgång till färskvatten med mera, för att sedan dra arbetshypoteser som man arbetar fram teorier med ---- som att slå fast att vi kan inte veta att det INTE är små osynliga dvärgar som lägger piller i brunnarna, alltså är det en lika bra hypotes som kolerabacillen!

Och sen undrar de varför inte "etablissemanget" lyssnar på dem?

Lika självklart för normala människor är det alternativa scenariot. Att klapparna ligger under granen kan förvisso bero på tusen olika orsaker. Därför mäter vi och väger olika arbetshypoteser mot varandra. En enkel och rimlig förklaring är att släktingar har lagt dit presenter under granen. Det enda Cui Bono slår fast är att ingen kan bevisa att tomten INTE finns, alltså är det en lika bra hypotes.

Nä. Oförmågan att ta till sig dessa enkla principer för att nå högre kunskap tyder verkligen på att de inte är äkta vara. De skulle exempelvis inte kunna lägga ut saker på nätet om de trodde på vad de själva säger.
Citera
2022-03-02, 17:14
Medlem
Cui Bonos andliga syskon Cluesforum med Simon Hytten i spetsen går naturligtvis all-in med att hävda att Rysslands invasion av Ukraina är arrangerad av media och kallar hela tragedin och hotet mot världsfreden ”silly”. Om de här jubelidioterna stoppade upp huvet mer i röven skulle det komma ut på andra sidan.
Senast redigerad av Andelslott 2022-03-02 kl. 17:38.
Citera
2022-03-02, 17:39
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Cui Bonos andliga syskon Cluesforum med Simon Hytten i spetsen går all-in med att hävda att Rysslands invasion av Ukraina är arrangerad av media och kallar hela tragedin och hotet mot världsfreden ”silly”. Om de här jubelidioterna stoppade upp huvet mer i röven skulle det komma ut på andra sidan.

Var får Simon i madrasserade hytten sina "clues" ifrån egentligen? Något säger mig att nummerologi är inblandat?!?
Citera
2022-03-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Var får Simon i madrasserade hytten sina "clues" ifrån egentligen? Något säger mig att nummerologi är inblandat?!?

Jag tror, som jag redan antydde, att han drar dom rakt ut ur arslet.

En närmare titt på de "bevis" Clues-miffona anför visar dock lustigt nog att de punkt för punkt är tagna från en DN-artikel: Falska påståenden som hittills spridits under Ukrainakriget. Då undrar man ju lite vad som pågår. Antingen så är (a) de här gubbarna både de mest lättlurade och de mest lata konspirations-nötterna i världen. Eller så är det (b) precis som med den "Påläste Stockholmaren" vi såg ovan, att de medvetet plockar de dummaste och redan motbevisade lögnerna, för att på så sätt avslöja hur idiotiska de är. De flesta kommer att gissa på (a), men visst vore det roligt om (b) fanns med i alla fall som en möjlighet...
Senast redigerad av Andelslott 2022-03-02 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in