2020-08-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Svårt att acceptera att man lever ett jävla skuggliv när andra reser, gifter sig och har roligt. Sånt där verkar ju ske närmast automatiskt för dem. "När du blir stor måste du jobba" gäller tydligen inte mig. Inte ens donken nappar.

Behöver ingen partner och kan skippa resorna, men något att brinna för vore bra.

Att jämföra sig själv med andra är det bästa sättet för att må skit. Alla som sitter på Facebook eller Instagram visar bara upp det bästa av sig själva. Inte lönt att jämföra sig med det. De mår skit också. Skulle inte förvåna mig om de som är mest extrema i att visa upp är de som mår sämst.

Du säger något att "brinna för", välj då ut något som du har talang för och gör det varje dag. Spelar du gitarr? Ja gör det varje dag, öva öva öva. Till slut bemästrar du det, och du kan få en karriär. Glöm McDonalds.
Citera
2020-08-07, 17:47
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Önskar alla robotar kunde försvinna och sen saknar jag alla med och hur det var förut känner mig som någon bara står och kollar på medan andra verkar normala. Men dom är inte bra för ögonen och det känns lite som uppstår när jag kommer hem
Citera
2020-08-07, 18:00
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Situationen, tror jag. Mina vänner har ordnade liv med arbete och partners medan jag utbildning till trots (hittar inga jobb) ruttnar bort i en knarkarkvart långt från allt vad drömmar heter. Känns väl extra tufft nu när den sista singelvännen börjat dejta någon. Det tycks inte menat att jag ska vara en del av det här livet.
Du är menad att ha ditt liv, inte för att jämföra dig med alla andra, sånt gör en alltid miserabel! Alla behöver inte skaffa familj och relationer eller jobba med det de utbildat sig till.
Vad är det DU vill göra? Drogar du eller har lägenheten bara förfallit ändå?

Vissa hittar sin väg väldigt unga och rotar sig tidigt och vissa av oss tar betydligt längre tid på oss och låter livet förändra sig hundra gånger. Det finns inget rätt eller fel, så länge man i alla fall försöker med nåt.
Citera
2020-08-07, 18:01
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
finns i PM om du har lust och tid
Vill du skriva av dig så får du absolut göra det, det kan ta lite tid innan jag svarar, bara så du vet.
Citera
2020-08-07, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Vill du skriva av dig så får du absolut göra det, det kan ta lite tid innan jag svarar, bara så du vet.

förstår helt att du nog har mycket att stå i som modds , har haft en kass natt och dag här , så kämpar på så gott jag orkar
när jag har mina dåliga dagar så är det fan riktigt kasst , och bättre dagar är helt ok
så har det varit lång tid nu .

saknar någon att krama ochså
Citera
2020-08-07, 18:10
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
förstår helt att du nog har mycket att stå i som modds , har haft en kass natt och dag här , så kämpar på så gott jag orkar
när jag har mina dåliga dagar så är det fan riktigt kasst , och bättre dagar är helt ok
så har det varit lång tid nu .

saknar någon att krama ochså
Ibland är det så. Ibland är det kolsvart och de dåliga dagarna är fler än de bra.
Något i alla fall jag själv försöker göra är att ta till vara på de som faktiskt är bra och om en del av en dag är bra men resten skit så försöker jag att inte fastna i det som känns dåligt. Det kräver sin man att sätta sig över tankar och känslor men man kan hitta strategier som kan göra det lite bättre i alla fall.

Vad gör att en dag är bra för dig? Alltså, vad är den stora skillnaden mot en dålig dag?
Citera
2020-08-07, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ibland är det så. Ibland är det kolsvart och de dåliga dagarna är fler än de bra.
Något i alla fall jag själv försöker göra är att ta till vara på de som faktiskt är bra och om en del av en dag är bra men resten skit så försöker jag att inte fastna i det som känns dåligt. Det kräver sin man att sätta sig över tankar och känslor men man kan hitta strategier som kan göra det lite bättre i alla fall.

Vad gör att en dag är bra för dig? Alltså, vad är den stora skillnaden mot en dålig dag?

att jag är förhållandevis smärtfri

smärtan bryter ner mej , och de bra dagarna blir allt färre känns det som

hur jag ska stå ut framöver med detta vet jag ej ? lever en dag i taget enbart
Citera
2020-08-07, 18:26
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
att jag är förhållandevis smärtfri

smärtan bryter ner mej , och de bra dagarna blir allt färre känns det som

hur jag ska stå ut framöver med detta vet jag ej ? lever en dag i taget enbart
Smärta är förjävligt att leva med. Jag antar att du sökt hjälp för det och eventuellt till en smärtklinik?
Du får ursäkta om du skrivit om detta förut men jag lägger sällan inlägg på minnet om jag inte är personligt engagerad i en diskussion.
Att leva en dag i taget låter som en bra strategi. Det är en copingstrategi många använder för att klara sig genom dagarna. Ibland får man ta det en timme i taget eller fem minuter i taget men det brukar faktiskt gå att ta sig igenom dagarna.
Citera
2020-08-07, 18:38
Bannlyst
Citat:
Smärta är förjävligt att leva med. Jag antar att du sökt hjälp för det och eventuellt till en smärtklinik?
Du får ursäkta om du skrivit om detta förut men jag lägger sällan inlägg på minnet om jag inte är personligt engagerad i en diskussion.
Att leva en dag i taget låter som en bra strategi. Det är en copingstrategi många använder för att klara sig genom dagarna. Ibland får man ta det en timme i taget eller fem minuter i taget men det brukar faktiskt gå att ta sig igenom dagarna.

vet du vad en smärtklinik är för nått ?

jo att lära sej att leva utan mediciner med sin smärta , fick remiss dit , men de ansåg att min smärta inte va kompatibel med deras tekniker , så remissen makulerades , och glad är jag över detta .

samtidigt så är jag så less på medicin och piller så jag bara vill spy på det , då de sabbar mitt liv , då jag utövar aktiviteter som inte funkar ihop med morfin

tar bara smärtstillande på recept när det är som värst , andra dagar får jag klara mej på receptfritt så gott det går , skulle jag följa ordinerat intag , så skulle jag vara en vandrande dreglande zombie varje dag , va fan vore det för liv ???
Citera
2020-08-07, 18:48
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
vet du vad en smärtklinik är för nått ?

jo att lära sej att leva utan mediciner med sin smärta , fick remiss dit , men de ansåg att min smärta inte va kompatibel med deras tekniker , så remissen makulerades , och glad är jag över detta .

samtidigt så är jag så less på medicin och piller så jag bara vill spy på det , då de sabbar mitt liv , då jag utövar aktiviteter som inte funkar ihop med morfin

tar bara smärtstillande på recept när det är som värst , andra dagar får jag klara mej på receptfritt så gott det går , skulle jag följa ordinerat intag , så skulle jag vara en vandrande dreglande zombie varje dag , va fan vore det för liv ???
Endast genom andras erfarenheter, vet många som fått bra hjälp där, iofs en del missnöjda också men tänkte att det kunde vara värt att prova.
Förstår jag dig rätt om de menar att du hellre ska gå kvar på medicinen än att hantera den på annat sätt(eller kanske att det inte går att hantera på annat sätt)?
Oavsett så brukar de ju i alla fall ha psykologer som ger en mentala kryckor man kan använda för att härda ut, det kan ju gå åt även om man har medicin.

Vad är det för aktiviteter som du utövar?
Citera
2020-08-07, 19:01
Bannlyst
Citat:
Endast genom andras erfarenheter, vet många som fått bra hjälp där, iofs en del missnöjda också men tänkte att det kunde vara värt att prova.
Förstår jag dig rätt om de menar att du hellre ska gå kvar på medicinen än att hantera den på annat sätt(eller kanske att det inte går att hantera på annat sätt)?
Oavsett så brukar de ju i alla fall ha psykologer som ger en mentala kryckor man kan använda för att härda ut, det kan ju gå åt även om man har medicin.

Vad är det för aktiviteter som du utövar?

de ansåg att min smärta inte går att hantera på annat sätt än medicinering

psykiskt är jag en kämpe och självplågare garanterat , utan det så hade jag inte levt i dag , garanterat
och kommit till den punkt där att just PRATA inte löser nått någonsin , vist kan jag prata om det som här TEX , men det enda det kan ge är eventuellt någon ny ide om något , och då föredrar jag prat med olika människor , då de har olika livserfarenheter att bolla med , mot en psykolog

har även vapenlicenser jag vill behålla , så håller mej så långt bort från psykiatrin som det bara går .

har intressen som inte funkar ihop med morfin , detaljer om det kan du få i pm , då jag inte vill outa för mycket utåt ,

så kämpar på fast kroppen skriker , men vad fan gör man liksom ?
Citera
2020-08-07, 19:10
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
de ansåg att min smärta inte går att hantera på annat sätt än medicinering

psykiskt är jag en kämpe och självplågare garanterat , utan det så hade jag inte levt i dag , garanterat
och kommit till den punkt där att just PRATA inte löser nått någonsin , vist kan jag prata om det som här TEX , men det enda det kan ge är eventuellt någon ny ide om något , och då föredrar jag prat med olika människor , då de har olika livserfarenheter att bolla med , mot en psykolog

har även vapenlicenser jag vill behålla , så håller mej så långt bort från psykiatrin som det bara går .

har intressen som inte funkar ihop med morfin , detaljer om det kan du få i pm , då jag inte vill outa för mycket utåt ,

så kämpar på fast kroppen skriker , men vad fan gör man liksom ?
Sant, men de som är på smärtkliniker brukar väl ha mer verktyg att hantera smärtor med än "hur känner du när du tänker på din barndom"-typerna? Som du säger finns det ju bättre och sämre dagar och de dagar som är mittimellan och om man kunde få dem att bli något bättre med tex meditation, stretch, varma bad, whatever som kan hjälpa utöver medicin så vore ju det en fördel.
Det kanske bara är mitt önsketänkande att de fungerar så.

Om det handlar om att du hellre har jaktlicens än försöker förbättra ditt liv så gör du ju inte allt du kan för din egen skull direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in