Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
På den aktuella platsen växer endast lågväxande grödor och med din rertorik bör alltså alla korsningar vid åkermark ha stopplikt, så är inte fallet. Det finns hur många som helst där brukligt nog endast väjningsplikt gäller, så borde naturligtvis även vara här.
Detsamma gäller såklart det faktum att du tror att det rör sig mycket tung trafik på vägen, det gör det alltså inte, vägen är långt mycket mer öde än många andra runt omkring. Det är inte ett industriområde vi talar om.
Och "Bländning"?...
Är du på riktigt?...
Av alla ogripbara halmstrån du febrilt letar efter så måste detta vara det mest korkade jag någonsin hört..
Du tror (och tycker kanske till och med) alltså på fullaste allvar att bländning skulle vara en anledning att ha stopplikt i en korsning? Så säg mig då herr Einsten, hur kommer det då sig att inte alla korsningar utan träd inom det närmsta har stopplikt? Eller det är bara på just denna åkermark som solen skiner tänker du?
Vissa människor 🤦♂️
Du, min sämste herre, har bestämt dig för att oavsett vad jag än säger så är det fel. Och visst, jag kan ha fel. Vad jag gjort är att försöka resonera utifrån en googlebild på tänkbara anledningar varför det sitter en stoppskylt. Det som är helt säkert är att den iaf inte sitter uppe för att jävlas.
Men du tramsar bort din möjlighet att visa att du besitter iaf en liten bit av kognitiv förmåga.
Istället så går du till fullt personangrepp. När sådant inträffar så har man inga argument utan man vill försöka förlöjliga sin meningsmotståndare. Sånt tröttar ut mig.
Du har i tråden påstått att du inte bara kör bättre än gemene bilförare då du testar alla bilar vad de går för. De som håller på trafikreglerna bajsar på sig, enligt dig, när det uppstår en situation som du skulle behärskat tillfullo.
Inte nog med det, du reder dessutom upp situationer andra orsakat, pga din påstådda förträfflighet. Men du tar varje chans att minsann påpeka andras brister.
Du säger emot dig själv, du överdriver, ljuger och du saknar allt en bra bilförare ska ha, nämligen insikt om sina egna begränsningar, att visa hänsyn till andra trafikanter och att hålla sig till de regler som gör att vi inte har en trafiksituation liknande den i ett random U-land.
Jag vet nu att du saknar körkort.
Du har aldrig haft nått körkort.
Du kommer aldrig få nått körkort.
... och tack gode gud för det.