Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 01:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Har hört att Zelensky nu beordrar barn att strida i Kiev med molotovbomber. Tragiskt
det vill vi nog se en källa på först.
Citera
2022-02-27, 01:17
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Och hade barnamördare V.Puttin inte invaderat Ukraina 2014 så hade detta aldrig hänt. Det är den sjuke jäveln i Kreml som är ansvarig.

Merparten av bilderna är från innan Ryssland gick in i Ukraina.
Citera
2022-02-27, 01:18
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst, Tyskland satte sig i en knepig situation när de bestämde sig för att avveckla sin kärnkraft och det är helt riktigt att den ryska gasen har varit viktig, men frågan är om de faktiskt krävt att deras handel med gas ska undantas sanktionerna mot Ryssland? Det påstås och ryktas men det skulle inte skada med någon källa.

Jag hörde på hyheterna att gasexporten skulle bli undantaget. Uttalandet koma från Olaf Schulz.
Tyskland behöver dra igång kärnenergin igen.

Möjligtvis kommer det nåt bra ur den här konflikten ändå?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Ryssland tog över Krim, inte Donbass. Där råder inbördeskrig mellan ukrainska medborgare
Knappast. Det är vad Psykopat-Putin vill få folk att tro, men det är bara korkade ryssar som går på den där skiten. Putin skickade in sina soldater och krigsmateriel i Donbass och tillsatte en lokal marionett-regim.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Hur orkar du va kvar här och kriga, återkom till tråden när dom är sönderknullade sen o säga VA VARE JA SA?!
Krigat hade jag inte orkat. Jag njuter av att reta alla jättearga internetkrigare som aldrig har satt sin fot i vare sig Ryssland eller Ukraina. Att peka ut fakta retar ju gallfeber på dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Någonting stort exploderadeI Kharkov precis, en kärnvapen missil?

https://twitter.com/200_zoka/status/1497725461249540098?s=20&t=uUsdOxdKPEgeP6D-9yIwzQ
nja oljedepå gasledning något liknande
Citera
2022-02-27, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Dessa områden var redan besatta av ryssland och är omöjliga att få tillbaka. Ryssland skulle aldrig anfalla amerikanska trupper.

Ryssland skulle adrig acceptera Amerikanska trupper i Ukraina.

Det är ju det som exakt hela den här invasionen handlar om.
Enda orsaken att Putin är rädd för NATO är USA.
Alla dom andra länderna skiter i han.

Vad får dig att tro att han skulle acceptera det enbart för att det står USA istället för NATO?

Varför tror du annars han hotar med kärnvapen vid minsta antydan om andra nationers trupper/inblandning i det här kriget?

Ifall nu det bara var dom här regionerna han brydde sig om?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Fan jag måste bättra på tonläget så ironin kommer fram.
det verkar klokt
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
I det här läget tror jag Putin är nöjd om han får kontroll över Ukraina.

När Ukraina har kapitulerat och det åter råder stabilitet i landet, kan man nog åter börja med diplomatiska förhandlingar med NATO och USA om framtida säkerhetsgarantier ang andra områden, och förhoppningsvis utan att det behöver gå så här långt som nu med militära operationer.

Jag tror vi behöva sätta oss ner och på högsta nivå diskutera på allvar var gränsen mellan öst och väst ska gå.

Endast på så sätt kan vi åter få stabilitet och säkerhet i europa.

Du är ute ur diskussion. Gå och lägg dig. Du som uppmana till att Ukraina ska lägga ner vapnen nu. Jag hoppas för Sveriges väl och ve att du fortfarande bor i Tyskland (vilket du uppgivit).
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Över 500 ryska stridsvagnar närmar sig Kiev från 3 olika håll, enligt källor från twitter. Och i krigstider kan man inte förvänta sig 110% säkra källor men det vore inte helt otroligt att det stämmer.

Mycket intressanta uppgifter.

Även de tunga eldkastarna TOS-1, ett termobariskt övertrycksvapen-system lär väl följa i någon av de kolonnerna.

Konstant skottlossning hörs i Kiev nu och klockan är bara halv två.
Det blir en lång natt i Kiev.

Kanske staden faller redan inatt.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Gäsp. En rysk blogg-sida alltså? Varför ska jag sitta och läsa rysk propaganda? Räcker det inte med att Psykopat-Putins trollfabriker förpestar svenska internetforum med sitt påhittade dravel?

"Rysk"? Herregud, du är ju så korkad att klockorna stannar. Är du analfabet eller?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Hur sover ryssarna tror ni? Smyger de och gömmer sig i någon källare? Eller i fordonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in