Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Nej, denna stream är loopad sedan igår natt. Alltså fejk

Kan du tipsa om en stream som är legit? Andra gången jag får reda på att en stream jag följt ett tag är loop/fejk.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Nej depån var en tidigare händelse under kvällen, de här är en färsk bild.

Så en bild kan inte läggas upp flera timmar efter det hänt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Finns även inslag på youtube och det är inget som är beordrat eller ett tvång. Det är frivilliga som gör allt de kan för att försvara sitt land och sin frihet.
De har i alla fall ingen chans mot en modern armé, det är litet grann som (de i och för sig lätt apokryfiska) historierna om hur Polen skulle ha skickat fram beridet kavalleri mot de tyska stridsvagnarna 1939.

Många av de här kvinnorna kommer att dödas eller få svåra skador innan de har lyckats träffa några ryssar, deras insats kommer inte att ha någon större effekt.
Citera
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Knappast. Det är vad Psykopat-Putin vill få folk att tro, men det är bara korkade ryssar som går på den där skiten. Putin skickade in sina soldater och krigsmateriel i Donbass och tillsatte en lokal marionett-regim.

Jamen självklart är det på sättet. Vilken lysande analys. Onda lokala marionetter som håller lokalbefolkningen gisslan...
Citera
2022-02-27, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Någonting stort exploderadeI Kharkov precis, en kärnvapen missil?

https://twitter.com/200_zoka/status/1497725461249540098?s=20&t=uUsdOxdKPEgeP6D-9yIwzQ
TOS-1?
Citera
Nu smäller det OFTA https://www.youtube.com/watch?v=aSOlbyB7aW4
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jag hörde på hyheterna att gasexporten skulle bli undantaget. Uttalandet koma från Olaf Schulz.
Tyskland behöver dra igång kärnenergin igen.

Möjligtvis kommer det nåt bra ur den här konflikten ändå?

Okej, jag avvaktar tills jag hört det själv, men ja, förhoppningsvis inser fler i och med detta fördelarna med självförsörjning, både när det gäller energi och annat.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Sverige och de flesta länderna i Europa existerade redan för 1000 år sedan. Ukraina kläcktes ur Lenins bolsjevikskägg för 100 år sedan, i form av en sovjetisk republik. För 30 år sedan som suverän stat.

Hur kan man vara "landsförrädare" när man är äldre än landet man bor i?

Som idé fanns landet förstås tidigare. Gå till wiki och läs om de kortlivade stater som uppstod som resultat av första världskriget. De liksom sovjetrepubliken skapades av en anledning och var inte något totalt hittepå, utan resultat av ett folks strävan.

Med ditt sätt att tänka måste stater ha en viss ålder för att man inte skall ifrågasätta dem, och det är inte ett vettigt synsätt.

Norge var ingen egen stat under 600 års tid, men de flesta lär nog hålla med om att norrmännen finns och att den norska staten har ett visst existensberättigande, men med din logik borde landet kanske styckas och ges till Sverige och Danmark.

Förövrigt var förstås Ukraina officiellt lika suveränt som de andra republikerna i Sovjet, så hur är det med Ryssland egentligen? Där finns ju många delrepubliker som skulle kunna vara självständiga länder.

Om man inte tänker som du får man konstatera att ukrainarna finns och att det finns en ukrainsk stat. Denna kan man förstås vara förrädare mot, även om Ukraina bara har existerat i 30 år som en egen stat.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Dom förtjänar det. Saboterar hela Europeiska elproduktionen. Röster på miljömuppar. Dom är däremot flitiga men borde fråntas rösträtt. Och dom gillar snaska turkkotte.

Jo men den ambivalenta hållningen mot grisar beror såklart på att Tyskland själva var de näst största svinen under hela 1900-talet.
Endast Ryssland med Stalin i spetsen var sämre för världen.

Nu försöker de kompensera med virkade mössor av återvunna returflaskor och naturgas istället för kärnkraft
Citera
Medlem
Citat:
Krigat hade jag inte orkat. Jag njuter av att reta alla jättearga internetkrigare som aldrig har satt sin fot i vare sig Ryssland eller Ukraina. Att peka ut fakta retar ju gallfeber på dem.

Du har inte förstått än att det är troll från olika partier som sitter här och bildar opnion. Dom vrider och vänder på allt du säger och gör persnoliga påhopp titt som tätt. Du tröttar bara ut dig!
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Kan du tipsa om en stream som är legit? Andra gången jag får reda på att en stream jag följt ett tag är loop/fejk.

https://vm.tiktok.com/ZMLBVW7jo/

om du har tiktok
Citera
2022-02-27, 01:21
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Läs om. Läs rätt.

Nej, svenskar identifierar sig inte som européer när statstillhörighet avses.
På samma sätt identifierar sig inte separaisterna som ukrainare, bara för att någon jävel har dragit gränserna lite på måfå.

Vad svamlar du om? Du kanske är asiat, men svenskar är européer och identifierar sig som européer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in