Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 01:06
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehmlol123
En helt hypotetisk fråga. Hur tror ni väst och omvärlden skulle reagera om Ryssland skulle spränga en atombomb eller liknande i Ukraina?

Kanske skulle kineserna bli sura.
För övrigt same same
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Putin är desperat, han gör allt för att vinna.

Visade sig vara falsk information
Senast redigerad av twoeggs 2022-02-27 kl. 01:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehmlol123
En helt hypotetisk fråga. Hur tror ni väst och omvärlden skulle reagera om Ryssland skulle spränga en atombomb eller liknande i Ukraina?

Han kommer aldrig smälla en atombomb på Ukraina! Därför invasionen går segt, Ryssland vill helst in döda alla ukrainare och spränga hela landet i bitar, de vill bara ha makten.

I början när Ryssland sände TV med sina budskap så sade en general att de inte riktade sig på civila och civila byggnader. Nu har de ju visserligen gjort lite av båda, men jag tror Ryssland faktiskt menade detta, iaf till en början.

Atombomben är till för andra länder som skulle lägga sig i konflikten. Alla som står i vägen för Ryssland att ta makten över Ukraina är en fiende och potentiell måltavla.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Det är betydligt mer komplicerat än så. De allra flesta svenskar kommer inte att identifiera sig som "européer" (medborgare i EU), och inte heller se sig som landsförrädare.
Alla svenskar identifierar sig som européer. Vad snackar du om?
Citera
2022-02-27, 01:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Var i dina fantasier du fått att Ryssland invaderade Kiev har jag ingen aning, men säger en del av din vetsksp om ämnet.
Jag har inte sagt att Ryssland invaderade Kiev. Men jag tittar på live-video från Kiev just nu där det är helt tydligt att Ryssland invaderar. Kan du inte bara kika runt lite på nyhetsmedierna så kommer du också se att Ryssland invaderar Kiev? Det känns ju konstigt att jag ska sitta här och recensera händelseförloppet för dig när det sänds live över hela internet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Är Polen det verkligen? Jag har läst att de inte är speciellt beroende av rysk gas. I vart fall så har Polen varit ett av de länder som drivit på hårdast för att genomföra sanktioner mot Ryssland.
Såg en intervju i går där en polsk politiker just utryckte att dom går med på sanktionerna även fast det drabbar landet hårdast och han tyckte att Tyskland och Italien borde göra det samma, nu blev det en kompromiss där utvalda banker blir drabbade och inte alla som skulle ge större och omedelbar effekt.
Citera
Medlem
Över 500 ryska stridsvagnar närmar sig Kiev från 3 olika håll, enligt källor från twitter. Och i krigstider kan man inte förvänta sig 110% säkra källor men det vore inte helt otroligt att det stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Jag är väldigt tveksam att den troop Ryssland förfogar över är kompetent nog att ta Kiev kvarter för kvarter. Det vi sett hittills imponerar inte direkt. Hur många försvarar Kiev vi vet att minst 25K civila är utrustade i enbart själva Kiev den siffran kommer bara att öka plus ordinarie Ukrainsk troop.

Dödar dom presidenten så lär Ukraina falla. Detta vet ryssen och tror de kommer jaga efter presidenten med specialenheter
Citera
Medlem
Tycker detta säger allt..
NATO säger att "Ukraina är inte NATO medlem så vi kommer inte gå in med militärt motstånd"..

TIO GREKER mördas, oskyldiga..
Grekland är ett NATO land.

https://twitter.com/PrimeministerGR/status/1497677174924529670

Det visar hur lite NATO bryr sig egentligen.
Enda målet för NATO är att hela världen ska vända sig mot Ryssland, hur många människoliv det kostar skiter de fullständigt i. De själva sitter ju i Bryssel och Washington och "fördömer" Ryssland.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Bilderna visade vad ukrainska armén och Azovbataljonen gjort mot civila ukrainare, inget annat.
Jag vet inte vilka bilder du pratar om, men jag tittar på bilder just nu där Psykopat-Putins knähundar invaderar Ukraina.
Citera
2022-02-27, 01:08
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Har du någon källa till det där?

... och nej, jag är inte spydig utan nyfiken, för det låter ju si sådär att man ska införa hårda sanktioner men likväl får inte gasleveranserna påverkas.

Jag har hört samma sak från personer som är väl insatta och har arbetat med prisanalys av gas i flera år.
Tyskland behöver rysk gas hur mycket de än ogillar Putin
Citera
2022-02-27, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Han kommer aldrig smälla en atombomb på Ukraina! Därför invasionen går segt, Ryssland vill helst in döda alla ukrainare och spränga hela landet i bitar, de vill bara ha makten.

I början när Ryssland sände TV med sina budskap så sade en general att de inte riktade sig på civila och civila byggnader. Nu har de ju visserligen gjort lite av båda, men jag tror Ryssland faktiskt menade detta, iaf till en början.

Atombomben är till för andra länder som skulle lägga sig i konflikten. Alla som står i vägen för Ryssland att ta makten över Ukraina är en fiende och potentiell måltavla.

De vill döda presidenten och sätta dit en egen regim. Dör presidenten så lär kämparglöden slockna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in