Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Varför berättade du inte hur du kom fram till 10%? Inte 9%, inte 12%, utan just 10%.

Ryssar har tagit bron i Kherson. Igår tog sig några armékonvojer över floden Dnepr i riktning mot Nikolayev. Troligtvis på väg mot Kiev. Stay tuned.

Hur orkar du va kvar här och kriga, återkom till tråden när dom är sönderknullade sen o säga VA VARE JA SA?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Tycker detta säger allt..
NATO säger att "Ukraina är inte NATO medlem så vi kommer inte gå in med militärt motstånd"..

TIO GREKER mördas, oskyldiga..
Grekland är ett NATO land.

https://twitter.com/PrimeministerGR/status/1497677174924529670

Det visar hur lite NATO bryr sig egentligen.
Enda målet för NATO är att hela världen ska vända sig mot Ryssland, hur många människoliv det kostar skiter de fullständigt i. De själva sitter ju i Bryssel och Washington och "fördömer" Ryssland.

Vad är det du inte fattar? Ett krig mellan Nato och Ryssland är i princip synonymt med ett tredje världskrig, som i sin tur leder till användning av kärnvapen. Kärnvapen förstör hela jordklotet och då är det godnatt för oss alla. Borde inte vara så jävla svårt att dra denna slutsats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Allt som du hör från ryssar är till 99% lögn.
CNN och andra västmedier hade samma slags reportage om hur militärt otränade kvinnor och t o m hemmafruar tränades i att använda gevär och molotivcocktails. Dessa medier är inte på något sätt ryssvänliga.

Tragiskt, säger jag.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Varför då?

Dom förtjänar det. Saboterar hela Europeiska elproduktionen. Röster på miljömuppar. Dom är däremot flitiga men borde fråntas rösträtt. Och dom gillar snaska turkkotte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
USA kunde placera ut trupper längs de nya gränserna.

Och du tror att Putin skulle acceptera Amerikanska trupper samt vapensystem på Ukrainsk mark?

Du har inte förstått varför Putin inte vill att Ukraina ska gå med i Nato?
Detta för att det ger Usa möjlighet att placera ut vapensystem och baser i Ukraina.

Varför tror du att han skulle acceptera det för ett par, i det stora hela, skitområden i östra Ukraina?

Den här invasionen har INGENTING med några områden i östra Ukraina att göra, mer än som svepskäl.

Utan det är en rädd man som insett att Ukraina är på god väg in i både EU och Nato. Och därför invaderar han för att sätta sina egna små nickedockor på makten.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I Irak tog det flera år, sanktionerna startade långt före kriget 2003. Det är ingen som har tålamod med så långvariga handelssanktioner mot storspelaren Ryssland.

Det blir inget folkuppror mot Putin, inte heller kommer han att tvingas bort av någon militärkupp eller liknande. Ukraina är realistiskt sett rökt.
Storspelaren?
Lägg av
Rysslands ekonomi är som Spaniens.
Citera
2022-02-27, 01:13
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Du skrev ju att Putin invaderade Kiev 2014.
Är du full?
Putin invaderade Krim och Donbass 2014. 2022 invaderar han Kiev och resten av Ukraina. Skön granne 👍
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag vet inte om det är sant: https://www.thedailybeast.com/russia-used-beatings-and-tricks-to-forcibly-send-soldiers-to-ukraine-human-rights-group-says

Om ” the Committee of Soldiers’ Mothers” says so… Jag tycker iaf att det låter trovärdigt!
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Över 500 ryska stridsvagnar närmar sig Kiev från 3 olika håll, enligt källor från twitter. Och i krigstider kan man inte förvänta sig 110% säkra källor men det vore inte helt otroligt att det stämmer.

Skulle inte förvåna mig.Det är för mkt fördel ukraina rapporter för att jag ska köpa det.
Citera
Medlem
Nu smäller det rätt ordentligt.
https://youtu.be/HIPNVm6lNfM
Citera
2022-02-27, 01:14
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag vet inte vilka bilder du pratar om, men jag tittar på bilder just nu där Psykopat-Putins knähundar invaderar Ukraina.

Jag menade bilderna i länken jag bifogade och kommenterade:
https://professorsblogg.com/2014/09/07/most-dreadful-scenes-on-the-slaughterings-in-ukraine-of-unarmed-civil-populations-warning-on-very-st rong-images/
Citera
2022-02-27, 01:14
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Å allt du hör från väst och Ukraina är 100% sant.

Hur jävla dum i huvudet är människan 2022?
Okej då! Alla ljuger! Det finns inget krig, det är bara lögner. Hoppss du förstår sarkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in