2022-02-24, 14:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Måste erkänna att jag inte är så påläst om lymfa, men enligt Wikipedia hamnar den i venerna. Hur menar du att den kommer i magtarmkanalen?

At the origin of the fluid-return process, interstitial fluid—the fluid between the cells in all body tissues[2]—enters the lymph capillaries. This lymphatic fluid is then transported via progressively larger lymphatic vessels through lymph nodes, where substances are removed by tissue lymphocytes and circulating lymphocytes are added to the fluid, before emptying ultimately into the right or the left subclavian vein, where it mixes with central venous blood.
Så det verkar som om slaggprodukterna hamnar i blodet, inte i magen, och då kan de väl ta vägen lite var stans?

https://en.wikipedia.org/wiki/Lymph

Slaggprodukterna skickas ut, inte in för återcirkulation, lymfvätskan skickas kanske tillbaka med blodströmmen (utan slagg). Men vill du att det ska vara så så får du väl tro på det?
Citera
2022-02-24, 14:06
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Slaggprodukterna skickas ut, inte in för återcirkulation, lymfvätskan skickas kanske tillbaka med blodströmmen (utan slagg). Men vill du att det ska vara så så får du väl tro på det?
Frågan blir då om filtreringen är perfekt eller om en del slinker med. Svullna lymfkörtlar lär vara en vanlig biverkning framför allt efter boosterdosen tycker jag mig ha läst, så helt klart är lymfan involverad.

Hur kommer slaggprodukterna från lymfkörtlarna till magtarmkanalen då?
Citera
2022-02-24, 14:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Frågan blir då om filtreringen är perfekt eller om en del slinker med. Svullna lymfkörtlar lär vara en vanlig biverkning framför allt efter boosterdosen tycker jag mig ha läst. Så helt klart är lymfan involverad.

Ingenting är perfekt, hade det varit det hade vi inte haft några sjukdomar alls. Jag föredrar vaccination med korrekt aspirering före viruset. Själv kände jag inga svullna lymfkörtlar alls, flickvännen däremot sa att det kändes som att ha en tennisboll under armen ett par dagar, men när hon kände med handen fanns det inget där. Hon anmälde det till biverkningsregistret.
Citera
2022-02-24, 14:19
Medlem
Vad hände med vaccinationsstatus på dom Avlidna?
Dom tror man är helt blåst och ej skall lägga märka till att dom endast rapporterar avlidna oavsett vacc status.

Vart kan jag finna infon?
Citera
2022-02-24, 14:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Du är så otroligt dum så jag tycker synd om dig.. tänker inte ens svara då jag anser att du fått bra svar redan av andra.. att ens jämföra med bilbälte visar bara vilken patetisk människa du är.. jag tycker synd om dig..

När dina argument tar slut övergår du till okvädningsord. Mönstret känns igen. Du är lika förutsägbar som amen i kyrkan
Citera
2022-02-24, 14:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Haha, dina lögner och fantasier om folk du känner hit och dit är den ingen som går på längre. (så blir det när du har ljugit och hittat på för mkt).

Vad som "ligger i ordet försumbart"? .kolla
https://www.synonymer.se/sv-syn/f%C3%B6rsumbar

Men som sagt sannolikheten är försumbar map att en individ som inte tillhör riskgrupp blir svårt sjuk och/eller dör pga Omikronsnuvan eller pga c19 vaccin.

Å andra sidan var syftet med vaccineringarna av den stora massan att skydda riskgrupp via minskad smittspridning. Inte att skydda individer i den stora massan som inte tillhör riskgrupp. Nu minns jag inte om ditt påstående om att du är Edvard Blom fet med BMI>80 var sant. Eller om det var en lögn, i så fall gäller nog den försumbara sannolikheten även för dig.

Som sagt boka in ett besök hos hjärnskrynklaren, tror du behöver det för att komma ur din coronapsykos.

Ordet försumbart är ju inte kvantifierat, utan betyder kort och gott "liten/låg risk". Om du blir sjuk och med 5% risk behöver någon form av sjukhusvård och risken är 0,5% att du dör. Tycker du att risken är försumbar eller inte? Jag kan lova dig att jag i vart fall känner en handfull personer som är mellan 40-55 år, som är i god fysisk form. BMI runt 25 och som ändå behövt sjukhusvård efter att ha drabbats av covid19. Försumbart eller ej, men så ligger det till.

Jag bedömer att risken är betydligt högre att du behöver sjukhusvård om du drabbas av covid19 än att Ryssland anfaller Gotland, men lika fullt åker det runt pansarvagnar på gatorna i Visby. Försumbart eller ej, men så ligger det till.
Citera
2022-02-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
När dina argument tar slut övergår du till okvädningsord. Mönstret känns igen. Du är lika förutsägbar som amen i kyrkan
Mina argument är inte alls slut.. jag finner det bara helt onödigt att ens diskutera med någon som är så dum som dig.. jag tycker faktiskt synd om dig och hoppas att du kommer må bättre i framtiden! Förutsägbar är nog inte det jag skulle kalla mig för.. att kalla dig för dum är inte ett okvädingsord utan det är ju bara ren fakta..
Citera
2022-02-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ordet försumbart är ju inte kvantifierat, utan betyder kort och gott "liten/låg risk". Om du blir sjuk och med 5% risk behöver någon form av sjukhusvård och risken är 0,5% att du dör. Tycker du att risken är försumbar eller inte? Jag kan lova dig att jag i vart fall känner en handfull personer som är mellan 40-55 år, som är i god fysisk form. BMI runt 25 och som ändå behövt sjukhusvård efter att ha drabbats av covid19. Försumbart eller ej, men så ligger det till.

Jag bedömer att risken är betydligt högre att du behöver sjukhusvård om du drabbas av covid19 än att Ryssland anfaller Gotland, men lika fullt åker det runt pansarvagnar på gatorna i Visby. Försumbart eller ej, men så ligger det till.
0.5% SANNOLIKHET (inte risk!) att dö pga av c19 är inte försumbart. Men sannolikheten för icke riskgrupp att dö av omikronsnuvan är betydligt lägre, den är så pass liten att den är försumbar. Så ligger det till, även om det inte passar in i din hysteriska coronaverklighet.
Citera
2022-02-24, 16:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Mina argument är inte alls slut.. jag finner det bara helt onödigt att ens diskutera med någon som är så dum som dig.. jag tycker faktiskt synd om dig och hoppas att du kommer må bättre i framtiden! Förutsägbar är nog inte det jag skulle kalla mig för.. att kalla dig för dum är inte ett okvädingsord utan det är ju bara ren fakta..

Ja, faktum är ju att du aldrig haft några argument och förutsägbar är du absolut. Du förstår inte elementära begrepp som risk och sannolikhet. Något som är väldigt symtomatiskt för vaccinmotståndare i allmänhet; "Öhhhhh, varför ska jag vaccinera mig? Man kan ju bli sjuk ändå. Öhhhh...."
Försöker man då förklara blir man bemött med skit. Så ja - det är extremt förutsägbart. Har låtit likadant hela tiden.
Citera
2022-02-24, 16:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
0.5% SANNOLIKHET (inte risk!) att dö pga av c19 är inte försumbart. Men sannolikheten för icke riskgrupp att dö av omikronsnuvan är betydligt lägre, den är så pass liten att den är försumbar. Så ligger det till, även om det inte passar in i din hysteriska coronaverklighet.

Nu är det ju väldigt många som mår väldigt dåligt efter att ha blivit smittade av covid19. Vanligaste är ju mycket långdragna symtom, långvarig hosta, nedsatt fysisk och psykisk prestationsförmåga i veckor, månader och ibland längre än så. Problem med andning m.m. Av någon anledning är väldigt många helt fokuserade på hur många som just för tillfället vårdas på IVA eller som dör just nu och även om det är jävligt illa att 17 tusen personer behövt sätta livet till efter att ha blivit smittade med detta SARS-virus finns det andra hälsomässiga värden som berör en stor grupp människor vars omfattning är betydligt värre. Därför är det ingen bra idé att dra på sig den här smittan som jag skulle beskriva som något betydligt värre än en "snuva". Sjukt märkligt att du inte fattat någonting än, trots att vi levt i en pandemi under 2 års tid. Du kanske skulle bredda din faktainhämtning från andra hålla än de vanliga konspirationssidorna. Det skulle nog vara nyttigt för dig.
Citera
2022-02-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ja, faktum är ju att du aldrig haft några argument och förutsägbar är du absolut. Du förstår inte elementära begrepp som risk och sannolikhet. Något som är väldigt symtomatiskt för vaccinmotståndare i allmänhet; "Öhhhhh, varför ska jag vaccinera mig? Man kan ju bli sjuk ändå. Öhhhh...."
Försöker man då förklara blir man bemött med skit. Så ja - det är extremt förutsägbart. Har låtit likadant hela tiden.
Du måste verkligen läsa det du skriver och tänka efter lite.. förstår du inte själv att du är helt fel ute? Att du blir bemött med skit kanske är för att du skriver en massa dynga och hittar på.. att jag förstår vad risk och sannolikhet är mer än dig ärväl uppenbart då jag avstått vaccin.. du måste verkligen söka hjälp.. du kan inte må bra.. jag vill bara ge dig en kram.. kom och bo hos mig ett tag så får jag pyssla om dig, du väcker mina moderskänslor… så hjälper jag dig att hantera din Corona hysteri 😀👍🏻
Citera
2022-02-24, 16:17
Medlem
Citat:
Nu är det ju väldigt många som mår väldigt dåligt efter att ha blivit smittade av covid19. Vanligaste är ju mycket långdragna symtom, långvarig hosta, nedsatt fysisk och psykisk prestationsförmåga i veckor, månader och ibland längre än så. Problem med andning m.m. Av någon anledning är väldigt många helt fokuserade på hur många som just för tillfället vårdas på IVA eller som dör just nu och även om det är jävligt illa att 17 tusen personer behövt sätta livet till efter att ha blivit smittade med detta SARS-virus finns det andra hälsomässiga värden som berör en stor grupp människor vars omfattning är betydligt värre. Därför är det ingen bra idé att dra på sig den här smittan som jag skulle beskriva som något betydligt värre än en "snuva". Sjukt märkligt att du inte fattat någonting än, trots att vi levt i en pandemi under 2 års tid. Du kanske skulle bredda din faktainhämtning från andra hålla än de vanliga konspirationssidorna. Det skulle nog vara nyttigt för dig.
Det har INTE dött 17 tusen.. nu hittar du på igen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in