2022-12-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Artificell intelligens? Eller ett vaccinmonster betald av Moderna eller Big Pharma?
Du verkar vara riktigt påläst.
Vaccinet är för dom rädda skaran.
https://youtu.be/Xq-knHXSKYY
Senast redigerad av joohnn 2022-12-20 kl. 21:19.
Citera
2022-12-20, 21:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Bara en tidsfråga innan det brakar ihop fullständigt. Väldigt många barn är sjuka. Det finns ingen testning, ingen karantän. Halterna i avloppsvattnet är högre än 2021.

Vad hjärndöda idioter som du och DUMBILDEN inte förstår är att vi nu har haft noll restriktioner på snart ett år, och ändå är nivåerna ungefär desamma som under 2021 när människor kraftigt begränsade sina liv.

Det visar bara hur otroligt mycket mildare det är idag. Sen att du gråter över att barn är förkylda i december

Jadu, vi som var födda innan "covid" kan intyga att så har det sett ut varje vinter i mannaminne. Det är inget nytt. Kanske går det upp även för dig när du växer upp och blir lite äldre.
Citera
2022-12-20, 21:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
De som drabbas verkar få det tämligen omgående efter injektionen. En del får ju lite feber inom 48 timmar efter injektion. Ibland sätter det sig på hjärtat men tycks vara extremt ovanligt. Å andra sidan ökar risken även vid covidinfektion. Minns att det tidigare diskuterades om man skulle äta blodförtunnande vid infektion. Det skulle kunna minska risken för fatal blodpropp i samband med covidinfektion.

När det jämförs myocarditis mellan vaccin o covid så jämförs det med delta vilket hade många myocarditis fall.
Med omicron är det rejält lägre risk för myocarditis samtidigt som skyddet av vaccinet mot infektion är väldigt dåligt.

Så risk- nytta har förändrats kraftigt och tror att friska grupper nu har större risk med mrna vaccin än med omicron.

Traditionella vacciner har inte samma risk så om man ska ta ett vaccin så får det vara nåt annat än mrna. Så det får räcka med mrna för min del då jag inte accepterar risken. Men kommer det nåt bättre traditionellt kan jag överväga igen såklart.

Men generellt är omicron så smittsamt att det krävs extrema nivåer antikroppar så är tveksam till att vacciner kommer bli bättre.

Även antivirala funkar kasst på omicron för dess smittsamhet.
Citera
2022-12-20, 21:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, det otroliga är snarare att man valde att utsätta sina barn för experimentella vacciner som ingen vet vad det kommer leda till på sikt för att "skydda" dem mot ett virus som endast kan vara farligt mycket gamla/tjocka/sjuka människor med svaga immunförsvar.

Det finns liksom en anledning till varför rekommendationen för barn att vaccineras med detta tagits bort. Men du, en random tomte på Flashback vet så klart bättre

Varför ringer du inte upp Kristersson och Folkhälsomyndigheten och berättar vad du vet? Då lär det ju bli både lockdown och tvångsvaccinering av barn innan du ens hinner lägga på.

Flera barn har dött i MIS-C, men de kanske hade glömt att äta sina vitaminer?

Alla (utom du) fattar att covid innebär hälsorisker. Att stat och myndigheter inte vidtar åtgärder har enbart med pengar att göra. De vill att folk ska leva som vanligt. De räknar kallt med att vissa har otur och blir svårt sjuka, i värsta fall avlider.
Citera
2022-12-20, 21:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hmm ja vad har hänt barnen kan man ju undra? Ett tips: besök närmaste förskola och fråga hur det gått under pandemin med barnens hälsa. 😀

Finns det ens några barn kvar idag? De tvingades ju alla gå i skolan mitt under vad Flashbackexpertisen kallar tidernas värsta dödspandemi, så de flesta barn lär väl vara döda nu? Men du menar alltså att det finns ett fåtal barn kvar än? Jaja, de få barn som hade turen att överleva de första svängarna trots Tegnells vägran att stänga skolorna lär väl ryka this time around istället.

Barn sägs ju iofs vara det största hotet mot klimatet så ur den synvinkeln är det ju i alla fall positivt. Inget ont som inte för något gott med sig som det heter.
Citera
2022-12-20, 21:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja. Känns som det redan har brakat ihop. Väldigt många är sjuka i covid nu.

Jag tycker samhället flyter på rätt normalt. Men din definition av "braka ihop" är väl att fem barn i en skolklass är hemma med lite förkylningssymptom.
Citera
2022-12-20, 21:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
När det jämförs myocarditis mellan vaccin o covid så jämförs det med delta vilket hade många myocarditis fall.
Med omicron är det rejält lägre risk för myocarditis samtidigt som skyddet av vaccinet mot infektion är väldigt dåligt.

Så risk- nytta har förändrats kraftigt och tror att friska grupper nu har större risk med mrna vaccin än med omicron.

Traditionella vacciner har inte samma risk så om man ska ta ett vaccin så får det vara nåt annat än mrna. Så det får räcka med mrna för min del då jag inte accepterar risken. Men kommer det nåt bättre traditionellt kan jag överväga igen såklart.

Men generellt är omicron så smittsamt att det krävs extrema nivåer antikroppar så är tveksam till att vacciner kommer bli bättre.

Även antivirala funkar kasst på omicron för dess smittsamhet.

Om vaccin innebär sådana hälsorisker som du vill göra gällande. Varför rekommenderas det då särskilt till riskgrupper? De om några borde ju då skyddas från vaccinen.
Citera
2022-12-20, 21:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Om vaccin innebär sådana hälsorisker som du vill göra gällande. Varför rekommenderas det då särskilt till riskgrupper? De om några borde ju då skyddas från vaccinen.

Det ska du inte fråga mig. Jag har gjort bedömningen att vaccinet ger för dålig nytta jämfört med riskerna med omicron för mig.

Om du ska ta 6 sprutor om året så ska du också fundera över om det är värt det

Såvida du inte är inhyrd av Pfizer för att flashbacka....
Citera
2022-12-20, 21:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Finns det ens några barn kvar idag? De tvingades ju alla gå i skolan mitt under vad Flashbackexpertisen kallar tidernas värsta dödspandemi, så de flesta barn lär väl vara döda nu? Men du menar alltså att det finns ett fåtal barn kvar än? Jaja, de få barn som hade turen att överleva de första svängarna trots Tegnells vägran att stänga skolorna lär väl ryka this time around istället.

Barn sägs ju iofs vara det största hotet mot klimatet så ur den synvinkeln är det ju i alla fall positivt. Inget ont som inte för något gott med sig som det heter.

Och nu ska du ge dig på barnen också? Räcker det inte med alla åldringar som offrats i pandemin?
Citera
2022-12-20, 22:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det ska du inte fråga mig. Jag har gjort bedömningen att vaccinet ger för dålig nytta jämfört med riskerna med omicron för mig.

Om du ska ta 6 sprutor om året så ska du också fundera över om det är värt det

Såvida du inte är inhyrd av Pfizer för att flashbacka....

Du måste ju ha någon tanke om det. Antingen är vaccinet farligare än sjukdomen, eller så är det tvärtom. Det kan vi ha olika åsikter om.

Däremot borde vi ju rimligen kunna enas om att vaccinet inte gärna kan känna av om det injiceras i en riskgrupperson eller inte. Tror du att vaccinet är farligt borde du i konsekvens namn avråda ALLA från att ta det.
Citera
2022-12-20, 22:05
Medlem
Citat:
Du måste ju ha någon tanke om det. Antingen är vaccinet farligare än sjukdomen, eller så är det tvärtom. Det kan vi ha olika åsikter om.

Däremot borde vi ju rimligen kunna enas om att vaccinet inte gärna kan känna av om det injiceras i en riskgrupperson eller inte. Tror du att vaccinet är farligt borde du i konsekvens namn avråda ALLA från att ta det.
Min uppfattning är att vi inte vet om vaccinet är farligare, datan saknas och därmed bör inte vaccinet användas. Bevisbördan ligger hos producenterna.
Citera
2022-12-20, 22:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Ja, att ta 6 sprutor om året o ändå antagligen få omicron nån gång är klart värre än att få omicron 1 gång om året.

Som jag sa så jämför ju pfizer troll med farligare virus strains när de vill visa att vaccinet är så bra.

Med mina 3 sprutor har jag ingen som helst anledning att ta fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in