Citat:
Ursprungligen postat av
jerka11
Haha, dina lögner och fantasier om folk du känner hit och dit är den ingen som går på längre. (så blir det när du har ljugit och hittat på för mkt).
Vad som "ligger i ordet försumbart"?

.kolla
https://www.synonymer.se/sv-syn/f%C3%B6rsumbar
Men som sagt sannolikheten är försumbar map att en individ som inte tillhör riskgrupp blir svårt sjuk och/eller dör pga Omikronsnuvan eller pga c19 vaccin.
Å andra sidan var syftet med vaccineringarna av den stora massan att skydda riskgrupp via minskad smittspridning. Inte att skydda individer i den stora massan som inte tillhör riskgrupp. Nu minns jag inte om ditt påstående om att du är Edvard Blom fet med BMI>80 var sant. Eller om det var en lögn, i så fall gäller nog den försumbara sannolikheten även för dig.
Som sagt boka in ett besök hos hjärnskrynklaren, tror du behöver det för att komma ur din coronapsykos.
Ordet försumbart är ju inte kvantifierat, utan betyder kort och gott "liten/låg risk". Om du blir sjuk och med 5% risk behöver någon form av sjukhusvård och risken är 0,5% att du dör. Tycker du att risken är försumbar eller inte? Jag kan lova dig att jag i vart fall känner en handfull personer som är mellan 40-55 år, som är i god fysisk form. BMI runt 25 och som ändå behövt sjukhusvård efter att ha drabbats av covid19. Försumbart eller ej, men så ligger det till.
Jag bedömer att risken är betydligt högre att du behöver sjukhusvård om du drabbas av covid19 än att Ryssland anfaller Gotland, men lika fullt åker det runt pansarvagnar på gatorna i Visby. Försumbart eller ej, men så ligger det till.