2022-02-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Kriget har aldrig slutat upphöra rättare sagt.
Vi kommer inte få se kulregn 2022, det sker på annat vis.
Telekominfrastruktur är rätt intressant i den meningen.
Psychological warfare
Information warfare
Det är kriget.

Är det inte fantastiskt att vi får vara med om historiens genom tiderna största folkbildningsprojekt?

Sluta läs msm.
Jo jag vet, men Leaston skrev "kriget är redan inprisat" vilket får det låta som att allt Putin kommer göra redan är inprisat. Självklart pågår det krig konstant, men inte det "krig" som folk förväntar sig (kulregn). "Krig" kan aldrig vara inprisat, bara enstaka händelser. Inget är statiskt.

Om MM utnyttjar nyheter som måste det ju betyda att de själva läser msm, hur ska dom annars kunna utnyttja nyheterna?
Citera
2022-02-23, 13:55
Medlem
Man har sagt att BTC inte påverkas av börsen: FALSKT
Man har sagt att BTC är som guld: FALSKT

Guld och olja stiger när det är kris, inte BTC uppenbarligen. BTC är usel hedge under kris. Vänta bara tills vi får den största börskraschen i modern tid. Man ska inte tro att 1929 inte kan upprepa sig.
Citera
2022-02-23, 14:43
Medlem
Leastons avatar
Så länge folk som Will Clemente och Willy Woo säger att onchain analyserna är bullish så är jag inte ett dugg oroad utan kan fortsätta köpa dipparna med glädje.

https://twitter.com/WClementeIII/status/1496479520223866884?s=20&t=9J0XKbLCDw4mhpgugQgeyQ
Citera
2022-02-23, 15:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jepp.

Det blir en sell the rumor buy the news tror jag. Vid tidigare konflikter så har det varit köpläge när konflikten startat och marknadena dumpat, för den har varit inprisad länge.

På avdelning "sell the rumor buy the news":

Markets bottomed at the invasion or just before the invasion 5 out of 5 times previously.
Bottomline: “Sell the buildup, buy the invasion” as markets bottom just before guns are fired.

https://twitter.com/Eug_Ng/status/1494915158740967427?s=20&t=9J0XKbLCDw4mhpgugQgeyQ
Citera
2022-02-23, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jo jag vet, men Leaston skrev "kriget är redan inprisat" vilket får det låta som att allt Putin kommer göra redan är inprisat. Självklart pågår det krig konstant, men inte det "krig" som folk förväntar sig (kulregn). "Krig" kan aldrig vara inprisat, bara enstaka händelser. Inget är statiskt.

Om MM utnyttjar nyheter som måste det ju betyda att de själva läser msm, hur ska dom annars kunna utnyttja nyheterna?

Fast än Leaston gjorde "retard discovery" så har han rätt. Du har ännu långt kvar att göra en "retatard Discovery". Men tappa inte hoppet, det finns hopp om du bara vågar tro.
Citera
2022-02-23, 16:03
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

Möjligt att dem gör, men varför läsa nyheterna när dem har inside info om vad som kommer släppas och redan vet det i förväg
Citera
2022-02-23, 16:03
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Tillgång och efterfrågan. Om vi når $100k i år eller nästa år då tror jag att det kommer att drivas mycket av företag som flyttar sin kassa till BTC precis som MicroStrategy och delvis Tesla redan har gjort. Men det kommer också att drivas av retail via nya ETFs inte minst i USA. Baserat på hur många BTC som tillverkas per dag kommer inte det att räcka på långa vägar, det enda som kan hända då rent matematiskt är att priset fortsätter att stiga år efter år. När allt större spelare kommer inte på scenen med nytt kapital då blir prissättningen därefter. Folk köper inte BTC för att köpa pizza utan för att investera långsiktigt och för att undvika inflation, börskrasch och fastighetskrasch. Den bästa medicinen mot det här är Bitcoin. Många tror mer på guld. Men titta på guldpriset de senaste 10 åren. Det har inte varit en bra investering. Folk ser detta och investerar därefter.
fair enough, but hopium is not a strategy
Citera
2022-02-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jowef
Fast än Leaston gjorde "retard discovery" så har han rätt. Du har ännu långt kvar att göra en "retatard Discovery". Men tappa inte hoppet, det finns hopp om du bara vågar tro.
Vad menar du?
Citera
2022-02-23, 18:59
Medlem
doctor-potatos avatar
Sett under 2022 så tycker jag ändå bitcoin bevisat sin styrka. Har investerat en summa varje måndag i bitcoin + 6 olika altcoins. Bitcoin är den enda som är plus av alla dom. Sen är det klart att bitcoin är back nu när hela börsen har gått knakigt.
Citera
2022-02-23, 19:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Har investerat en summa varje måndag i bitcoin + 6 olika altcoins. Bitcoin är den enda som är plus av alla dom. Sen är det klart att bitcoin är back nu när hela börsen har gått knakigt.
Intressant.

Kan du inte lista dem, och redovisa hur du ligger till för var och en, procentuellt?
Kan vara kul att följa upp på om du har för avsikt att göra så året ut.

Har själv funderat på att gå in i ett antal kryptos med en lite större summa (typ en lön eller två) som jag snart kommer över. Kanske intressant att följa över tid, med add ons och så vidare.
Senast redigerad av Leaston 2022-02-23 kl. 19:22.
Citera
2022-02-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Så länge folk som Will Clemente och Willy Woo säger att onchain analyserna är bullish så är jag inte ett dugg oroad utan kan fortsätta köpa dipparna med glädje.

https://twitter.com/WClementeIII/status/1496479520223866884?s=20&t=9J0XKbLCDw4mhpgugQgeyQ

Hur lpngt perspekriv gar dom då?

1 månad?
5 månader?
1 år?

Jag är bullish de närmsta 3 åren men inte närmsta halvåret.
Citera
2022-02-23, 20:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Hur lpngt perspekriv gar dom då?

1 månad?
5 månader?
1 år?

Jag är bullish de närmsta 3 åren men inte närmsta halvåret.
Dom kollar hur on chain datat ser ut för stunden och trender på det.
Miners och valar har i stort hållt igenom denna dip, och snarare köpt på sig mer, vilket är bullish.

De som sålt är främst de som var sent ute och köpte på höga nivåer.

Kolla själv om du är intresserad:
https://www.youtube.com/watch?v=6TwZgBV9qec&ab_channel=AnthonyPompliano
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in