2022-02-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Kanske för att det va det fegaste försök till sanktioner. EU/NATO/USA spelar fegt. Inga sanktioner riktade mot Putin själv ens. Gissar att Putin sitter och skrattar just nu.

Putin har väl inte börjat kriga på allvar och då har inte sakntkonerna börjat på allvar heller.

Man kommer väl att strypa mycket handel med ryssland vad jag förstått.
Citera
2022-02-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Putin har väl inte börjat kriga på allvar och då har inte sakntkonerna börjat på allvar heller.

Man kommer väl att strypa mycket handel med ryssland vad jag förstått.
Risken är att Putin fortsätter testa gränserna för att det finns brist på konsekvenser. Kanske är det precis det USA vill. Vem vet.
Citera
2022-02-23, 12:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nyheterna om sanktonerna som redan skett har inte påverkat btc alls.
Kriget är inprisat redan.

Det som påverkar kurserna är hur kriget utvecklar sig i förhållande till vad marknaden, sentimentet, tror.
Citera
2022-02-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Det som påverkar kurserna är hur kriget utvecklar sig i förhållande till vad marknaden, sentimentet, tror.
Vilket krig? Det finns inget krig. Det är knappast inprisat att Putin bombar Kiev (om det skulle ske) eller gör något annat som leder till ytterligare sanktioner. Det var inte ens inprisat att Putin gick över gränsen. Det märktes tydligt på marknaden.
Citera
2022-02-23, 12:37
Medlem
Citat:

jag håller med.

Om putin på allvar börjar bomba och ett storskaligt krig sker så kommer marknaden påverkas negativt.
Dels för att det nog är lite oväntat att det ska ske men också att det förmodligen blir stora sanktoner då.
Citera
2022-02-23, 12:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vilket krig? Det finns inget krig. Det är knappast inprisat att Putin bombar Kiev (om det skulle ske) eller gör något annat som leder till ytterligare sanktioner. Det var inte ens inprisat att Putin gick över gränsen. Det märktes tydligt på marknaden.
Mig veterligen så har inte Putin bombat Kiev heller...

Nu var det tal om att sanktionerna inte verkade påverka kurserna (förutom upp på börserna i Ukraina och dump i Ryssland), och det var för att marknaden hade räknat med dylika sanktioner. Dvs inprisat.

Citat:
jag håller med.

Om putin på allvar börjar bomba och ett storskaligt krig sker så kommer marknaden påverkas negativt.
Dels för att det nog är lite oväntat att det ska ske men också att det förmodligen blir stora sanktoner då.

Jepp.

Det blir en sell the rumor buy the news tror jag. Vid tidigare konflikter så har det varit köpläge när konflikten startat och marknadena dumpat, för den har varit inprisad länge.
Citera
2022-02-23, 12:49
Medlem
Citat:
Mig veterligen så har inte Putin bombat Kiev heller...

Nu var det tal om att sanktionerna inte verkade påverka kurserna (förutom upp på börserna i Ukraina och dump i Ryssland), och det var för att marknaden hade räknat med dylika sanktioner. Dvs inprisat
Då skulle du skrivit att sanktionerna var inprisade inte "kriget". För det finns inget krig än. Om Putin bombar Kiev då blir det krig. Det var bara ett exempel på vad som kan orsaka ett krig. Sanktionerna blev inprisade i samband med att Putin gick över gränsen eftersom man visste att EU skulle införa sanktioner. Man visste inte att Putin skulle gå över gränsen.
Citera
2022-02-23, 12:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Då skulle du skrivit att sanktionerna var inprisade inte "kriget". För det finns inget krig än. Om Putin bombar Kiev då blir det krig. Det var bara ett exempel på vad som kan orsaka ett krig. Sanktionerna blev inprisade i samband med att Putin gick över gränsen eftersom man visste att EU skulle införa sanktioner. Man visste inte att Putin skulle gå över gränsen.
Tänker inte ge mig in i en diskussion om sematik. Ryssland har invaderat Ukarina, vad det sedan kallas är ointressant.

Sanktionerna prisades in i samma veva som Putin invaderade.
Citera
2022-02-23, 13:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Sådana här inlägg är att se som "pump and dump". Folk som sitter på bitcoin och vill prata upp kursen för att kunna sälja med vinst.

Tidigare kunde det låta "Jag har en massa träskmark att sälja, den kan tyckas värdelös men tänk om där finns guld eller olja, då stiger värdet med tiopotenser, är det inte värt chansen?"

Såg att du var tidig med dina kommentarer i tråden. Denna från första sidan i tråden, våren 2019, när Bitcoin var nere på $4000
Cykeln har spelat ut ganska exakt så som Bob Loukas förespådde i TS.

En fråga som dyker upp, är hur länge Bitcoin skall behöva gå upp för att du skall sluta med detta resonemang? Ger du upp vid $100k? $250k $1M?
Senast redigerad av Leaston 2022-02-23 kl. 13:23.
Citera
2022-02-23, 13:08
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Kriget har aldrig slutat upphöra rättare sagt.
Vi kommer inte få se kulregn 2022, det sker på annat vis.
Telekominfrastruktur är rätt intressant i den meningen.
Psychological warfare
Information warfare
Det är kriget.

Är det inte fantastiskt att vi får vara med om historiens genom tiderna största folkbildningsprojekt?

Sluta läs msm.
Citera
2022-02-23, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Varför är 250k givet om vi tar 100?
Tillgång och efterfrågan. Om vi når $100k i år eller nästa år då tror jag att det kommer att drivas mycket av företag som flyttar sin kassa till BTC precis som MicroStrategy och delvis Tesla redan har gjort. Men det kommer också att drivas av retail via nya ETFs inte minst i USA. Baserat på hur många BTC som tillverkas per dag kommer inte det att räcka på långa vägar, det enda som kan hända då rent matematiskt är att priset fortsätter att stiga år efter år. När allt större spelare kommer inte på scenen med nytt kapital då blir prissättningen därefter. Folk köper inte BTC för att köpa pizza utan för att investera långsiktigt och för att undvika inflation, börskrasch och fastighetskrasch. Den bästa medicinen mot det här är Bitcoin. Många tror mer på guld. Men titta på guldpriset de senaste 10 åren. Det har inte varit en bra investering. Folk ser detta och investerar därefter.
Citera
2022-02-23, 13:36
Medlem
Citat:
Nyheterna om sanktonerna som redan skett har inte påverkat btc alls.
Nej, i det korta perspektivet kan sanktioner mot Ryssland gynna Bitcoin. Folk säljer sina ryska fonder nu och köper något annat i stället (t.ex. Bitcoin).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in