Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
förra säsongen var ändå bra för Ebba sämre i år ännu och fortsätter det så ännu nästan säsong då kanske man ska börja fundera på ett byta tränare men man ska inte göra något förhastat
Men det kan knappast anses förhastat att under alla omständigheter ifrågasätta vad Ebbas farsa till tränare sysslat med de senaste fyra åren?
Att Peking OS resultatrad skulle bli slutprodukten är med bestämdhet inte målet.
Det måste då anses som ett misslyckande under en tidsperiod om fyra år..och inte vilka fyra år som helst..utan fyra år då en grav majoritet längdskidåkare faktiskt utvecklas ganska så rejält.
Skall Ebbas farsa nu få fyra nya år på sig?
Det bestämmer självklart Ebba själv..men jag vill bara påpeka att fakta pekar emot att det skulle vara ett felaktigt beslut att återigen bara köra mer av samma som inte funkat under tidigare fyraårsperiod.
Utvecklas inte Ebba under åren 24-28 år..ja,då är större delen av karriären redan borta..särskilt som tidigare påpekats hon var så ung när hon slog igenom.
Den optimala tidpunkten att försöka göra annorlunda och bättre var ju egentligen redan igår.
Detta vet vi eftersom alla kan beskåda hennes brist i resultatutvecklingen.
Att då till exempel vänta fyra år till känns på goda grunder helt bortkastat.
Jag anser att Ebba kan ha allt att tjäna på att försöka gå vidare för att ytterligare kunna utvecklas som längdskidåkare.Jag kan svårligen förstå annan position utefter de fakta vi alla har vid hand...och några fyra ytterligare år har hon näppeligen på sig heller.