2022-03-04, 18:57
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast det har väl varit värt det de gånger hon har fått stryk?

Frida + Linn + Stina menar du.
Visst var Frida i Kollen en magisk händelse fast hade gärna bytt ut detta mot "regelrätt vanlig konkurrens", hur många distanssegrar har Johaug sedan dopingavstängningen?
Citera
2022-03-04, 18:59
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Mixad teamsprint, mixstafett plus tremil och femmil, samma dag? Kan ju inte stämma.

Ställer mig frågande. Overall standing brukar syfta på en totalställning i toursammanhang. Är det minitour trots allt?
Citera
2022-03-04, 19:03
Medlem
Citat:
mixstafett

Frida - William - Oskar (Calle eller Burman) - Jonna
Citera
2022-03-04, 19:07
Bannlyst
Äntligen!

Längdskidåkningen blir av med den åkare som svärtat ned längdåkningen mest de senaste 20 åren.
Citera
2022-03-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Jag tror på det motsatta, de norska tjejerna kommer att sakna Johaug mest av alla.

Med Björgen och Johaug har Norge dominerat damernas distanslopp i över ett decennium.
Vem ska ta över nu?

Östberg och Weng är sämre än för 5 år sedan.
Haga var riktigt bra i bara en säsong. (Tyvärr fel säsong för svensk del, annars hade det blivit ytterligare 2 OS-guld 2018)
Fossesholm är för dålig i klassisk stil och är dessutom så ojämn att Frida framstår som stabil i jämförelse.

I sprint ser det ännu sämre ut om Falla slutar.
Efter flera år med norsk dominans, inte bara genom sprintdrottningarna Björgen och Falla, utan även på bredden, är det nu Sverige som regerar. Sveriges bredd är i en klass för sig och Jonna känns ohotad som den nya sprintdrottningen. Samma sak kunde man iofs sagt om Stina också.

Utan Johaug kommer norskornas totala antal pallplatser vara lägre än Johaugs segrar. På vilket sätt det skulle vara skönt för norskorna förstår jag inte. Efter några helger utan norsk seger är nog inte stämningen på topp i laget.

Det kan också vara så att andra lyfts av att inte allt rampljus ständigt riktas mot en person och när man känner sig mer ansvarig för landets prestation.
Ett exempel på detta skulle kunna vara Maja Dahlqvist som under i stort sett hela sin karriär har haft andra i det egna laget som ständigt varit så extremt bra, Stina, Linn och Jonna då framförallt.
Men när hon helt plötsligt var den som skulle göra det för Sverige i höstas när de andra inte var med så vann hon 4 sprinttävlingar på rad vilket endast 2 sprintdamer lyckats med i historien faktist och det är just Stina men även Björgen såklart. Och nu när Jonna är tillbaka och blivit den stora stjärnan igen så har Maja direkt börjat tappa det lite.

Så det kan faktist vara så att Norge kommer gå starkt ut detta med flera som vill bli den nya drottningen och unga som vill fram. Vi får se.
Senast redigerad av abbe446 2022-03-04 kl. 19:16.
Citera
2022-03-04, 19:12
Medlem
bullerbyns avatar
Har svårt att förstå den här övertygelsen om att Johaug dopat sig medvetet, kan det inte faktiskt vara så att läpp-gate var ett korkat misstag? Det tror jag i varje fall.
En fantastisk längdåkare, större än Björgen enligt mig. Lite vemodigt att hon lägger av.
Senast redigerad av bullerbyn 2022-03-04 kl. 19:15.
Citera
2022-03-04, 19:17
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jo. Vad är sådana som Lance Armstrong, Marion Jones och Johann Muhlegg mest kända för?

Äpplen och päron mannen. Äpplen och päron.

Det enda roliga nästa säsong kommer att bli att se hur mycket mer William Porromaas flickvän kan klanta till det. Dörrkarmen, tacklingen på Diggins, kollapsen på OS...Spänningen är olidlig.
Citera
2022-03-04, 19:17
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Har svårt att förstå den här övertygelsen om att Johaug dopat sig medvetet, kan det inte faktiskt vara så att läpp-gate var ett korkat misstag? Det tror jag i varje fall.
En fantastisk längdåkare, större än Björgen enligt mig. Lite vemodigt att hon lägger av.

Jag håller med dig. Bra talat
Citera
2022-03-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross

Det enda roliga nästa säsong kommer att bli att se hur mycket mer William Porromaas flickvän kan klanta till det. Dörrkarmen, tacklingen på Diggins, kollapsen på OS...Spänningen är olidlig.

Är det roligt när det går dåligt för svenska åkare?
Citera
2022-03-04, 19:22
Medlem
Citat:
Mixad teamsprint, mixstafett plus tremil och femmil, samma dag? Kan ju inte stämma.

Varför skulle det göra det?

Vi snackar om............................................FIS! !!!!!!
Citera
2022-03-04, 19:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross

Kul att du är intresserad.
Citera
2022-03-04, 19:24
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Är det roligt när det går dåligt för svenska åkare?

Är det roligt när det går dåligt för Norska åkare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in