Citat:
Ursprungligen postat av
sunessensommar
Ord och inga visor, ehuru viss skönsång går att skönja mellan raderna. Jag tackar ödmjukast för Er förklaring tillika uppläxning när jag nu åter finner mig själv på den plats jag aldrig borde ha lämnat: i skolbänken, det vill säga.
Vid en komparativ utblick framstår det ju onekligen som klarlagt att den av Er så kärnfullt beskrivna "komparatibla" fördel de svenska skidskyttarna åtnjuter icke står att finna för de helvita i längdspåren. Eller ja, på längdbädden, för att jämförelsen ska kunna sägas bära, enär det saknas dylika spår vid de tillfällen ett eller flera skidpar låter sig tämjas i den fria tekniken. Våra skarpskyttar draperas sannerligen i ära samtidigt som de skrinnande längdlöparna måst bära säck! Vad angår Er avslutande fråga blir jag således svaret skyldig, allt emedan den osaligt klingar kvar: varför, o varför?
Ett enda lugn känna vi emellertid; Lookalike och Hankypanky14 haver sina påsar förenat. Bäva månde konkurrenterna, om de så komma klädda i norsk, rysk eller fransk trikolor!
Så här blir det när man snackar goja.
Jag noterar utifrån det diversesvammel du producerat att du inte svarar på frågan varför det vallamissas mera på den svenska längdsidan jämfört med exempelvis den norska.
Jag tror inte ens att du lyckats uppfatta dessa grundfakta,och då blir det naturligtvis extremt svårt att komma vidare.
Låt gå mentaliteten förefaller dock vara oberörd.Ett slappt konstaterande att alla missar lite i vallningen klassiskt får duga även framgent för dig.
Med sådan attityd så är inte Sveriges problem enbart beroende på felträningar som producerat ryggar som på 70 års gubbar samt överträning a la Calle Halvarsson.
Folk som är nöjda med den svenska vallningen kommer självklart att försvara fadäserna.
Jag kommer aldrig att tillhöra dylik kategori individer,det kan förtjänas att poängteras det.