2022-02-23, 13:44
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
behöver inte vara försent för Ebba att ta steg sista steget ännu. tog ändå några mästerskap innan Ulvang fick sin fullträff var en av favoriterna utan att lyckas vinna så väl 89 som 91

Ulvang hade väl...hrmpf.....lite hjälp på traven från 91 och framåt
Citera
2022-02-23, 13:46
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Kommer ihåg det länge som att Ulvang också hade väldigt svårt att vinna fram till OS 92 lite som Ebba han vann väl totala WC utan att vinna ett lopp

Ulvang och Ebba har väl rätt lika kvaliteter?

Ulvang är en extremt dålig jämförelse. Den tidsepoken inom längdsporten går verkligen inte att lita på. Dels extrema skillnader i glid mellan olika nationer och lite väl mycket bensin i tanken hos vissa.
Citera
2022-02-23, 13:48
Medlem
Citat:
behöver inte vara försent för Ebba att ta steg sista steget ännu. tog ändå några mästerskap innan Ulvang fick sin fullträff var en av favoriterna utan att lyckas vinna så väl 89 som 91

Jag håller med dig om att alla egentliga förutsättningar fortfarande föreligger för Ebba Andersson att förbättra sig som skidåkare.
Jag menar dock att denna chans är större om hon genomför förändringar från det hon sysslat med senaste fyra åren..och som bevisligen inte lett till önskat resultat.
Alernativet är ju att samma procedur skall upprepas fyra år till..och du vet vad man anser om folk som förväntar sig annat utfall genom att göra samma sak.

Ebba Andersson är nu 24 år.Hennes far har följt henne genom hela livet och alltid varit ständigt närvarande gällande hennes skidåkning.
Det är inte omöjligt att det ligger till så att det finns saker att tjäna för Ebba genom att frigöra sig från farsgubben och distansera sig en aning.

Tvärtom,så gör ju närmast alla andra människor.

En resultatutvärdering ger vid handen undermålig utveckling i åldern 20-24 år.Ingen..absolut ingen skall komma och påstå att Ebba själv kan vara nöjd med detta.

Att bryta med hennes fars tränarroll sent omsider och istället göra något annat för att uppnå annat resultat förefaller vara det logiska valet för henne.
Citera
2022-02-23, 13:51
Medlem
Jag längtar tillbaka till Brewingmobs dagar. Det var roligare än det här.
Citera
2022-02-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Ulvang är en extremt dålig jämförelse. Den tidsepoken inom längdsporten går verkligen inte att lita på. Dels extrema skillnader i glid mellan olika nationer och lite väl mycket bensin i tanken hos vissa.

Det vanliga helt substanslösa hittepåt av liten avundsjuk svensk när denna rapar något om de norska framgångarna i längdspåret.
Stora lögner från små personer.
Det är så lågt,och så ointelligent att alla klockor stannar på noll..vilket för övrigt är det exakta värdet på skitinlägg som det jag just svarat på.

Bottenlöst heluselt.
Citera
2022-02-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Sprint i Helsingfors imorgon. Bland annat Klæbo, Pellegrino, Niskanen, Lampič, Appelkvist Stenseth och Grate.

https://solidsport.com/stadionsprint

Inga svenskor?
Citera
2022-02-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Inga svenskor?
Inget det stod något om men är väl inte helt orimligt att Ribom är med.

Skulle även vara hemliga (maskerade) åkare med som man först får se vilka det är när de kört klart som jag förstod det.
Citera
2022-02-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin

material skillnaderna var mindre förut även om dom fanns om det var det du syftade på.. visst vallade länder bort sig ibland som ryssarna något lopp 87 och Sverige 88..

visst fanns det så klart dopade åkare på den tiden och misstänkta ännu mer
Citera
2022-02-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag håller med dig om att alla egentliga förutsättningar fortfarande föreligger för Ebba Andersson att förbättra sig som skidåkare.
Jag menar dock att denna chans är större om hon genomför förändringar från det hon sysslat med senaste fyra åren..och som bevisligen inte lett till önskat resultat.
Alernativet är ju att samma procedur skall upprepas fyra år till..och du vet vad man anser om folk som förväntar sig annat utfall genom att göra samma sak.

Ebba Andersson är nu 24 år.Hennes far har följt henne genom hela livet och alltid varit ständigt närvarande gällande hennes skidåkning.
Det är inte omöjligt att det ligger till så att det finns saker att tjäna för Ebba genom att frigöra sig från farsgubben och distansera sig en aning.

En resultatutvärdering ger vid handen undermålig utveckling i åldern 20-24 år.Ingen..absolut ingen skall komma och påstå att Ebba själv kan vara nöjd med detta.

Att bryta med hennes fars tränarroll sent omsider och istället göra något annat för att uppnå annat resultat förefaller vara det logiska valet för henne.

förra säsongen var ändå bra för Ebba sämre i år ännu och fortsätter det så ännu nästan säsong då kanske man ska börja fundera på ett byta tränare men man ska inte göra något förhastat
Citera
2022-02-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Glöm inte bort att hon var 3a i totala världscupen förra året och var inte alls långt ifrån att vinna distanscupen.
Citera
2022-02-23, 14:38
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Jag längtar tillbaka till Brewingmobs dagar. Det var roligare än det här.

Ja vad hände med vederbörande?
Citera
2022-02-23, 14:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Kommer ihåg det länge som att Ulvang också hade väldigt svårt att vinna fram till OS 92 lite som Ebba han vann väl totala WC utan att vinna ett lopp

Ulvang och Ebba har väl rätt lika kvaliteter?

Två VC-segrar 1989 och tre VC-segrar 1991, men det blir ju lite konstigt att jämföra Ebba Andersson med honom så länge inte Ebba har presterat. Det blir ju på något sätt att förutsätta att hon ska bli så bra som han blev, vilket ju knappast är självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in