Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Källor??!

LAC banden i original!! Upp eldade - helt i enlighet med gängse svensk "stasi-praxis".
Såå - lycka till där, nånstans ligger sanningen begravd.

Ska du vara trovärdig bör du åtminstone tala om när du tror att mordet skedde och ge lite bättre argument. I grunden kan du ju ha rätt, ingen vet ju faktiskt exakt när mordet skedde utan tidpunkten har fastställts på basis av beräkningar. Det gör att förskjutningar på några minuter åt båda hållen ju är (teoretiskt) möjliga. Så har du något mer specifikt att komma med? T ex vilken tidpunkt det var?
Citera
2022-02-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ska du vara trovärdig bör du åtminstone tala om när du tror att mordet skedde och ge lite bättre argument. I grunden kan du ju ha rätt, ingen vet ju faktiskt exakt när mordet skedde utan tidpunkten har fastställts på basis av beräkningar. Det gör att förskjutningar på några minuter åt båda hållen ju är (teoretiskt) möjliga. Så har du något mer specifikt att komma med? T ex vilken tidpunkt det var?
Jag TROR....att mordet skedde mellan 23.19 och 23.20.15.
Gräv nu vidare - lyycka till!
Citera
2022-02-22, 16:15
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Källor??!

LAC banden i original!! Upp eldade - helt i enlighet med gängse svensk "stasi-praxis".
Såå - lycka till där, nånstans ligger sanningen begravd.

Lycka till själv!

Och du kan inte ens svara på när mordet skulle ha ägt rum för eller efter den officiella tiden?
Citera
2022-02-22, 16:16
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Niklas bjuder på svammel som vanligt. Bara lämna och gå vidare.

Ja, jag misstänker att han svalt "Mattes" videos med hull och hår.
Citera
2022-02-22, 16:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag TROR....att mordet skedde mellan 23.19 och 23.20.15.
Gräv nu vidare - lyycka till!

Ok, här svarade du på min fråga alltså..

Här får du stora bekymmer...
Kommer Söderström så sent som 23:30 får du ännu större problem..

Tänk att LJ hör skotten(23:19) och ser en man springa förbi honom (23:19:30)
Tänk sedan att LJ kanske väntar ett lite tag...(se punkt 1)
Tänk sedan att när han väl springer, så stöter han på Yvonne N. och Ahmed Zahir längst upp i trappan.
Dessa två tar sig redan ned för trappan och möter poliserna från piket 3230.
Säg att detta är 4:30 minut efter att LJ såg GM springa förbi 23:19:30, således alltså 23:24:00

Se nu vad tokigt det blir
Om Söderström har rätt och är på plats 23:30 och piketen kommer straxt därefter...
De lämnar piketen springer in och stöter på Yvonne N. med sällskap 23:30:30

Det diffar på 6:30 minut som behöver förklaras med:

1. LJ väntar i nästan 7 minuter innan han springer efter.
2. YN kan omöjligt ha sett GM som den springande mannen och 45 sekunder senare möta LJ
Citera
2022-02-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren

Tänk sedan att när han väl springer, så stöter han på Yvonne N. och Ahmed Zahir längst upp i trappan.
Säg att detta är 4:30 minut efter att LJ såg GM springa förbi 23:19:30, således alltså 23:24:00

Om Söderström har rätt och är på plats 23:30 och piketen kommer straxt därefter...

2. YN kan omöjligt ha sett GM som den springande mannen och 45 sekunder senare möta LJ
"Trams skräp och förklarar inte mina påståenden".
Så låter det genast, från de helvetes Dödsmobbare som avskyr att folk säger sanningar. Sicken svensk trash!

Alltså: För de som inte är helt hjärndöda vid det här laget borde detta vara uppenbart, sen ett antal veckor.
Några tänkande personer begärde ut olika befintliga ex. av Kopior av LAC banden.
Enkel analys gav sedan, att en eller flera inom den korrumperade sv. staten hade utfört manipulationer i smb med att "originalbanden" kopierades av.

Med andra ter det sig idag, som att " ingångsvärden" i hela mordutredningen var (och förblev) ordentligt missledande.

Hur många i detta rike bryr sig idag, över att palmeutredningen därigenom blev ett totalt fiasko? Fem...eller tio?
Ex.vis åtalet mot CP byggde på, att mordet skedde kl 23.21.30. Bara därför att åklagarna "trodde detta". Vad trodde sedan domstolarna?

Betr. Pkom Söderströms kritik mot tidsutsagorna, liksom att du nu vill polemisera om tider fram emot 23.30 säger jag: allt är historia nu - inget relevant lär bli offentliggjort.
Därför att ingen längre bryr sig, kan jag anta.
Citera
2022-02-22, 18:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Så låter det genast, från de helvetes Dödsmobbare som avskyr att folk säger sanningar. Sicken svensk trash!

Alltså: För de som inte är helt hjärndöda vid det här laget borde detta vara uppenbart, sen ett antal veckor.
Några tänkande personer begärde ut olika befintliga ex. av Kopior av LAC banden.
Enkel analys gav sedan, att en eller flera inom den korrumperade sv. staten hade utfört manipulationer i smb med att "originalbanden" kopierades av.

Med andra ter det sig idag, som att " ingångsvärden" i hela mordutredningen var (och förblev) ordentligt missledande.

Hur många i detta rike bryr sig idag, över att palmeutredningen därigenom blev ett totalt fiasko? Fem...eller tio?
Ex.vis åtalet mot CP byggde på, att mordet skedde kl 23.21.30. Bara därför att åklagarna "trodde detta". Vad trodde sedan domstolarna?

Betr. Pkom Söderströms kritik mot tidsutsagorna, liksom att du nu vill polemisera om tider fram emot 23.30 säger jag: allt är historia nu - inget relevant lär bli offentliggjort.

Är allt detta för att en youtubetomte kollat mot bankomattider som vi inte vet hur mycket fel de gick? Fel gick de mer eller mindre alltid, och fel gick dom den kvällen. Man kan inte uttala sig om man inte tar åt sig all information.

Eller var det sensationen han grävde fram någon artikel från 1988 som säger det är fel fröken ur. Det var ju inte direkt någon nyhet.
Citera
2022-02-22, 18:58
Medlem
Sista veckan är absurd. Okej politiska tabloidbomber är vardag… men den här veckan är all-time-high… Svenskt rekord.
”Börsmäklarna skrek ut sin ilska”. As´s ledare 28 feb är en krigsrubrik ”MOT NYVAL?” Det som händer i media under februari kan inte vara annat än orkestrerat. Fortissimo 27-28 med börsras och sammanbrott mellan / inom partierna, och skandalerna…
Dagen efter är det dödstyst.
Om skandalerna som fyllt tidningarna hela feb: ”Bondeupproret”, ”Budgetupproret”, ”Matupproret”
Fredspipa.
Sen knappt ett ord om allt som hände/sas då??
Metropolitprojektet är enda skandalen som överlever skottdagen…
Denna tråd har grävt i alla händelser under februari (sid 4500 nånting, tiden då tråden blomstrade) finns det ingen bok på temat? Boken Sista Veckan är 100 år av Sverige i koncentrat. Vartenda tema högexponeras...
Allt från övervakning till Astrid till vapenindustrin…
Litegrann samma misstanke om plantering man har vad gäller politiken utvecklingen sista fyra mån, vad gäller vapenförsäljningen samma tid… Dirigent? Ägardirektiv? Och Expressen har ensamrätt till flera av skandalerna....lite som Ebbe-källan senare…
Citera
2022-02-22, 21:37
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren

Citat:

Polemisera? Titta själv på tiderna och försök förstå... det kanske dessvärre är där skon klämmer... men det går inte ihop..

Du är så välkommen själv att räkna på detta. Jag skiter fullständigt i din teori...

Tillägg:
Citatet "Trams skräp och förklarar inte mina påståenden". är inget jag påstått utan ditt egna citat som mer tyder på nåt eget tillkortakommande eller något?
Senast redigerad av MOPspanaren 2022-02-22 kl. 21:46.
Citera
2022-02-22, 22:26
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorhan
Sista veckan är absurd. Okej politiska tabloidbomber är vardag… men den här veckan är all-time-high… Svenskt rekord.
”Börsmäklarna skrek ut sin ilska”. As´s ledare 28 feb är en krigsrubrik ”MOT NYVAL?” Det som händer i media under februari kan inte vara annat än orkestrerat. Fortissimo 27-28 med börsras och sammanbrott mellan / inom partierna, och skandalerna…
Dagen efter är det dödstyst.
Om skandalerna som fyllt tidningarna hela feb: ”Bondeupproret”, ”Budgetupproret”, ”Matupproret”
Fredspipa.
Sen knappt ett ord om allt som hände/sas då??
Metropolitprojektet är enda skandalen som överlever skottdagen…
Denna tråd har grävt i alla händelser under februari (sid 4500 nånting, tiden då tråden blomstrade) finns det ingen bok på temat? Boken Sista Veckan är 100 år av Sverige i koncentrat. Vartenda tema högexponeras...
Allt från övervakning till Astrid till vapenindustrin…
Litegrann samma misstanke om plantering man har vad gäller politiken utvecklingen sista fyra mån, vad gäller vapenförsäljningen samma tid… Dirigent? Ägardirektiv? Och Expressen har ensamrätt till flera av skandalerna....lite som Ebbe-källan senare…
Vilka tidningar syftar du på förutom Expressen och hur kom det sig att Expressen fick ensamrätt?
Jag minns inte källorna..
Citera
2022-02-22, 23:34
Medlem
Lars Borgnäs i ny intervju, 51 minuter, i Otto Ekevis Youtubekanal ikväll 22 februari 2022 - "Lars Borgnäs inför årsdagen av Palmemordet | Lång intervju | Stig Engström":
https://www.youtube.com/watch?v=4WpzaiHwm2w
Citera
2022-02-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schadler
Lars Borgnäs i ny intervju, 51 minuter, i Otto Ekevis Youtubekanal ikväll 22 februari 2022 - "Lars Borgnäs inför årsdagen av Palmemordet | Lång intervju | Stig Engström":
https://www.youtube.com/watch?v=4WpzaiHwm2w
Lars framstår här som en intellektuellt hedervärd person! Det "post mortem gatlopp" som SE skickades ut på, för 2-4 år sedan, saknar nog motstycke inom modern svensk rättshistoria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in