Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Bra, inget sägs alltså 1 mars om att Palme läggs i framstupa. Case closed
Det viktiga här är alltså att framstupa sidoläge nämns 1 mars. Sökträffarna ger inte heller någon fullständig bild, eftersom inte allt tidningsmaterial är digitaliserat. Sedan måste man också gardera sig ytterligare, eftersom det förekom en hel del uppgifter i TV, radio och Text-TV den 1 mars. Redan på morgonen rapporteras det också om att LP har en lindrig skottskada, vilket är ytterligare något som SE kan ha snappat upp. Jag menar dock inte att något av detta på minsta vis gör honom till mördare, möjligen ett fabulerande vittne, men naturligtvis måste alla medieuppgifter tas i beaktande när man ska försöka bedöma hans olika utsagor under resans gång. Tydligast är det väl i förhöret den 25 april.
Senast redigerad av 10juni 2022-06-11 kl. 11:45.
Citera
2022-06-11, 11:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajagvinner
Någonstans i alla Holmers dagsrapporter med palmegruppen 1986/1987
Jag tänker att matte bara har tillgång till Lac insp från LLs mikrofon.
De andra samtalen från telefonkiosker privatpersoner och vad de sett fick han inte ut

Öh, lyssna på LAC-bandet. Tror du att alla dessa samtal är från en inspelning av LL:s mikrofon? Poliser, ambulanspersonal, sjukhuspersonal.
Citera
2022-06-11, 11:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det här är inte en tråd att diskutera SE.
Tips till dig för att slippa framstå som en okunnig besserwisser: ett nytt dygn börjar efter 2400.

Det tror jag att han vet. Menar du alltså att media kom ut med saker mellan 23:21:20 och 24:00 på morddagen?
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-06-11 kl. 11:52.
Citera
2022-06-11, 11:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10juni
Det viktiga här är alltså att framstupa sidoläge nämns 1 mars. Sökträffarna ger inte heller någon fullständig bild, eftersom inte allt tidningsmaterial är digitaliserat. Sedan måste man också gardera sig ytterligare, eftersom det förekom en hel del uppgifter i TV, radio och Text-TV den 1 mars. Redan på morgonen rapporteras det också om att LP har en lindrig skottskada, vilket är ytterligare något som SE kan ha snappat upp. Jag menar dock inte att något av detta på minsta vis gör honom till mördare, möjligen ett fabulerande vittne, men naturligtvis måste alla medieuppgifter tas i beaktande när man ska försöka bedöma hans olika utsagor under resans gång. Tydligast är det väl i förhöret den 25 april.

Men nu har du alltså inte en enda källa 1 mars som säger att Palme lades i framstupa sidoläge. Det som SE berättar för RB
Något som SE dessutom säger redan 28 februari enligt HO "lägger honom till rätta"
Citera
2022-06-11, 12:32
Medlem
Gothuss avatar
Det har gått så lång tid nu så det är dags att släppa taget om "Palmemordet". Han fick 59 år.
Lite kort tycker jag. Vi i kan ju fortsätta att mörda obekväma om det är så vi vill ha det i Sverige.
Jag har rotat vitt och brett ett tag och utfallet blir att anstiftarna är Robert Maxwell och Adnan Khashoggi.
Maxwell är Mossad.
Khashoggi är C.I.A., tror C..I.A.
Men Khashoggi är Israel trogen.
Det är personer med större egon än Olof Palme.
De som utförde mordet är rysk/judisk maffia i Stockholm, KGB.
Citera
2022-06-11, 12:56
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det här är inte en tråd att diskutera SE.
Tips till dig för att slippa framstå som en okunnig besserwisser: ett nytt dygn börjar efter 2400.

Tack detsamma. Det var du som nämnde SE. Du fick en kommentar på det inlägget.
Citera
2022-06-11, 14:18
Medlem
Anders Ydstedt: Därför är fortfarande Palmemordet inte löst

"För idag två år sedan avslutade åklagaren Krister Petersson förundersökningen om mordet av Olof Palme utan att ha funnit någon mördare. Under våren 2020 uttalade sig Petersson tydligt om att han skulle presentera en lösning på mordgåtan men så blev det inte. Istället pekade han på att det fanns oklarheter kring den så kallade Skandiamannen men några nya bevis kunde Petersson inte presentera.

Det näst största mysteriet i kring Palmemordet är hur utredningen kunnat hålla på så länge utan att presentera några resultat. Symptomatisk är att Skandiamannen är en teori som främst förts fram utanför utredningen av privatspanare och på senare år av författaren Lars Larsson i boken Nationens fiende (BoD 2016)."

https://www.svensktidskrift.se/anders-ydstedt-darfor-ar-palmemordet-fortfarande-inte-lost/
Citera
2022-06-11, 14:21
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Apropå hat.

Polisen Claes Djurfeldt säger i intervjun från 1988:

"Man har ju undrat,Vem har gjort det?
Det måste nästan vara ett proffs eller något.
För om det vore en galning som hatade så fruktansvärt
att han ville döda -- då vill man väl se sitt offer i
ansiktet? "

Om man verkligen vill veta vem som sköt Palme så är nog Claes en av få kvarvarande personer som verkligen vet. Det tror iaf jag. Jag kan ha tokfel, men då får jag ställa mig till skaran av alla andra som har tokfel rörande Palmemordet.

Istället för att samla ihop pengar till Otto eller Mattias, så skulle det nog vara bättre att samla ihop pengar till Claes. Jag har iaf inget emot det, han får gärna tjäna pengar på detta.

Det har gått så lång tid nu att det verkligen är få personer som ens bryr sig längre. 99,99 % av världens befolkning vet inte ens vem Olof Palme var. Skulle det mot förmodan komma fram vem skytten var så blir det inga världsnyheter direkt (SE presenterades ju som mördare och brydde sig världen?).

Jag spanade in Claes Facebook-profil under flera års tid och undrade verkligen om det fanns något syfte med de nio bilder han hade lagt ut där. Det kändes nämligen som om det var en sammanfattning över hans liv.

Han hade bl.a. en bild på sin dotter, när han satt och drack öl, en bild på honom som sjöpolis, hans intresse för Rammstein, intresse för snabba bilar, men sedan något som verkligen skapade en nyfikenhet hos mig och det var en bild på en gryning (vilket jag kopplade till Arla Gryning - rätt eller fel, vet ej).

Jag valde då att skriva om det här och inom 24 timmar hade han iaf tagit bort bilderna, vilket var ett lustigt sammanträffande (efter alla år det legat ute på nätet innan). Ungefär lika lustigt sammanträffande som hans omparkerade bil uppe på Brunkebergsåsen (5-10 minuter innan ett stadsminister-mord).

Skickar härmed ut en trevare till Claes. Jag skiter om du var inblandad. Inget kommer att hända dig ändå. Däremot kanske det finns en drivkraft för dig att avslöja vad du vet? Pengar? Låt mig vara en informell kanal. Berätta vad det är (om något?) som skulle leda att du lättar på ditt hjärta?

Du har en dotter, jag förstår. Låt det komma fram anonymt då. Låt informationen gå via någon annan. ”Plausible deniability”
Citera
2022-06-11, 14:37
Medlem
"I utredningen har det uppkommit intresse att förhöra två svenska medborgare
som enligt våra uppgifter befinner sig i Turkiet.
Jag ansöker därfor härmed om
rättslig hjälp från behöriga turkiska judiciella myndigheter."

Bertil Wedin , men vem är den andre svenske medborgaren?

https://drive.google.com/file/d/1pRB04P4l28wXWmeFYYP26rFbIif-pN4P/view
akl 2020-00-00-am-26929-17-maskad-del.pdf
Citera
2022-06-11, 15:22
Medlem
HAARPs avatar
Mannen har på huvudet en mörkblå eller svart stickad mössa, vars kant är upprullad på sådant sätt att den står ut och syns tydligt. Mössan går dock ner ganska långt baktill i nacken- och rockkragen döljer också hår och nackparti....

Var det en Jack N mössa som AB beskrev? Jag tror inte det.

https://imgur.com/a/f9fCwmw
Citera
2022-06-11, 15:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Mannen har på huvudet en mörkblå eller svart stickad mössa, vars kant är upprullad på sådant sätt att den står ut och syns tydligt. Mössan går dock ner ganska långt baktill i nacken- och rockkragen döljer också hår och nackparti....

Var det en Jack N mössa som AB beskrev? Jag tror inte det.

https://imgur.com/a/f9fCwmw
Anders B kunde väl inte skilja så noga på de tre personerna framför sig har jag för mig. Här är en Lisbeth-mössa som verkar ha hängt med ett tag, åtminstone från 1975 och fram till modern tid. Vertikala sömmar även här:

https://bilderisyd.se/produkt/jb180926013/
https://twitter.com/SvD/status/1052880398122913792/photo/1
Citera
2022-06-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
"I utredningen har det uppkommit intresse att förhöra två svenska medborgare
som enligt våra uppgifter befinner sig i Turkiet.
Jag ansöker därfor härmed om
rättslig hjälp från behöriga turkiska judiciella myndigheter."

Bertil Wedin , men vem är den andre svenske medborgaren?

https://drive.google.com/file/d/1pRB04P4l28wXWmeFYYP26rFbIif-pN4P/view
akl 2020-00-00-am-26929-17-maskad-del.pdf

Hans hustru bör det vara. I alla fall att döma av dokumentet på sidan 35. Tack för detta!
Adresserna det talas om på första sidan, antar jag är av att de tror att Bertil har flera adresser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in