2022-02-20, 13:59
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vinna informationskriget? Det är viktigt alltså att sitta i USA eller London och ha vunnit informationskriget? Jag måste säga att jag hade önskat att de istället hade gjort allt för att undvika riktigt krig, och sökt win-win-lösningar där ett krig kan undvikas. Bryter kriget ändå ut kan man bekymra sig om "informationskriget".

Och återigen, antagligen bedömer de att den största chansen att undvika krig är att offentliggöra Putins planer för att dra ner brallorna på honom. Varför vägrar du begrunda det?
2022-02-20, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Den ryska rapporteringen = putins rapportering, eftersom han kontrollerar de ryska medierna.

Den "fria median" är väl antikommunism ?
2022-02-20, 14:05
Avslutad
Citat:
Och återigen, antagligen bedömer de att den största chansen att undvika krig är att offentliggöra Putins planer för att dra ner brallorna på honom. Varför vägrar du begrunda det?
Därför att ett barn förstår att det inte är rätt taktik. Skulle du högljutt skrika i hetsig ton till en person som står med en sänkt AK4 framför dig "Jag vet att du snart kommer höja den där och skjuta mig!" eller skulle du tala i lugn ton om att "Det här löser vi på annat sätt?
2022-02-20, 14:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vad får dig att tro att USA:s och UK:s underrättelsetjänst har tillgång till Putins planer?
2022-02-20, 14:16
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Därför att ett barn förstår att det inte är rätt taktik. Skulle du högljutt skrika i hetsig ton till en person som står med en sänkt AK4 framför dig "Jag vet att du snart kommer höja den där och skjuta mig!" eller skulle du tala i lugn ton om att "Det här löser vi på annat sätt?

De har fört dialog i månader, men uppenbarligen har det inte fungerat.
2022-02-20, 14:19
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag resonerar ungefär som du i dina inlägg här. Ukraina har startat nya angrepp på Donbass och detta kan ju inte Ryssland bara se på, massor av människor där är ryssar och nu får de själva ett flyktingproblem. Ryssland har verkligen försökt förmå Ukraina och Väst att respektera Minsk-avtalet och se till att konflikten med Donetsk och Luhansk får en lösning som alla kan leva med.

Men USA/Nato har valt att trappa upp den här konflikten istället. Samtidigt som de framställer Ryssland som hotfullt för att de visar att de är beredda att försvara sin gräns.

Kan Ryssland med hjälp av OSSE och FN stoppa Ukrainas framfart och tvinga fram en efterlevnad till Minsk-avtalet? Hjälper det att anklaga Ukraina för krigsbrott?

Jag hoppas de fortsätter med förhandlingar, de är ju bra på det. Men om inte det hjälper återstår ju bara att gå in i Donetsk och Luhansk för att försvara områdena. Man är ju mer eller mindre tvungna i så fall för att inte tappa ansiktet, som du säger.
2022-02-20, 14:20
Medlem
Citat:
Så du tror att Putin tror att Nato hux flux kommer invadera Ryssland?

Putin är rädd för att länder i hans närområde och i slutändan Ryssland självt blir västvänliga demokratier med fria medier, därför att den dagen är det slut med Putins gangsterstyre.

Det du säger var ju vad jag skrev, eller menade i varje fall.

Är väl inte omöjligt att väst skulle invadera så småningom heller. Har väl skett förut att det ska in och styras upp demokrati och störtas kommunism och regimer.
2022-02-20, 14:22
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad får dig att tro att USA:s och UK:s underrättelsetjänst har tillgång till Putins planer?

CIA är världens utan jämförelse största och mest avancerade säkerhetstjänst, och Ryssland är deras ärkefiende. Självklart har de många spioner i Ryssland.

Kombinera det med det faktum att USA uttalar sig så tvärsäkert om Rysslands nästa drag. För nästan alla människor blir då slutsatsen att USA har underrättelser att styrka det. Sen finns det såklart människor som alltid kommer välja att tro på den världsbild Putin pumpar ut.
2022-02-20, 14:23
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kom gärna med källhänvisningar till icke-Ryssägda källor
Så du vill censurera vad vi skriver här?

Vi dränks i Västs propaganda, så nu är det mer angeläget än kanske någonsin att den andra sidan får komma till tals. Jag skall göra vad jag kan för att bidra med det.
2022-02-20, 14:23
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Det du säger var ju vad jag skrev, eller menade i varje fall.

Är väl inte omöjligt att väst skulle invadera så småningom heller. Har väl skett förut att det ska in och styras upp demokrati och störtas kommunism och regimer.

Tror det är ganska osannolikt att väst invaderar det landet med mest kärnvapen i världen men vad vet jag, jag är ju ingen general direkt.
2022-02-20, 14:28
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det stämmer att Ryssland inte invaderat men de mobiliserar fortfarande.
De har byggt upp försvar för att de känner sig hotade av Natos expansion. Jag tycker det är märkligt att du inte förstår det.
Det är inte lika med förberedelse för invasion.
Citat:
Nej, Ukraina har inte attackerat.
Jo, det har de.
Citat:
Jag försöker inte tysta folk. Men far man med osanning i sina inlägg får du leva med att folk ifrågasätter dig.
Jag far verkligen inte med osanning, det är du som litar blint på Västs massiva propaganda. Och du verkar märkligt rädd för information som ger en annan bild.
Du borde diskutera trådens ämne istället för att trakassera folk med anklagelser. Det är diktatorsfasoner.
2022-02-20, 14:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
CIA är världens utan jämförelse största och mest avancerade säkerhetstjänst, och Ryssland är deras ärkefiende. Självklart har de många spioner i Ryssland.

Kombinera det med det faktum att USA uttalar sig så tvärsäkert om Rysslands nästa drag. För nästan alla människor blir då slutsatsen att USA har underrättelser att styrka det. Sen finns det såklart människor som alltid kommer välja att tro på den världsbild Putin pumpar ut.
Jag förstår faktiskt inte logiken. Vad skulle hindra Putin från att anfalla Ukraina genom att publicera planerna i förväg? Biden har ju gjort det glasklart att man inte tänker gripa in militärt i det isf. Finns ingen anledning till hemlighetsmakeri från Ryssland sida. Sanktioner lär ju komma oavsett. Ville Putin invadera Ukraina hade han antagligen gjort det vid det här laget och tagit smällen.

Nej, det här handlar om att kunna säga att man stoppade Putin från att invadera Ukraina. Har man öht någon intel så tror jag att man är fullt medvetna om att Putin inte tänker invadera Ukraina vilket retar dem till vansinne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in