Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Intressant. Hoppas att Putin har skaffat sig den här egna möjliga lösningen nu när väst gör sitt bästa för att stänga dörrarna för fredliga lösningar för honom. Du har helt rätt i att vi missar den ryska rapporteringen, tyvärr bryr sig vår media inte om att ge en fullständig bild av alla aktörers handlingar, vilket gör att vår möjlighet att göra bedömningar blir betydligt sämre.
Och jag fortsätter att hävda att detta inte handlar om Ukraina primärt för Washington iaf. I det korta perspektivet vill man stoppa framförallt NS2, i det längre stärka upp enigheten inom NATO inför den stora fienden Kina. Man vill verkligen att Putin anfaller Ukraina. Det skulle vara högsta vinsten. Någon plan för att ge Putin möjligt att backa har man inte och som sagt tror jag inte att han bryr sig. Vad ska han egentligen backa ifrån? Nu har han ju tagit beslut om att låta separatistregionerna evakuera inför det Ukrainska "hotet". Verkligt eller inte. De lär ge sympatier hemmavid.
Allt medan Putin fortsätter att trolla NATO. Nu har man beslutat att förlänga övningarna i Vitryssland och det har snurrat till det rejält i väst:
אינטלי טיימס - Intelli Times
@IntelliTimes
#Exclusive: About 24 hours ago, INTELLI TIMES monitoring noticed that #Belarus cut off the updates images from the road cameras that actually, in case of invasion, can record the movement of vehicles from the Russian border to the border with northern Ukraine.
#UkraineCrisis
https://twitter.com/IntelliTimes/sta...9Nsb9agDoR0EgQ
Om inte Ukraina akut hotar den ryska befolkningen i landet eller anfaller Ryssland direkt känner jag faktiskt att risken är ännu lägre idag för att Ryssland skulle invadera Ukraina.