Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Därför att ett barn förstår att det inte är rätt taktik. Skulle du högljutt skrika i hetsig ton till en person som står med en sänkt AK4 framför dig "Jag vet att du snart kommer höja den där och skjuta mig!" eller skulle du tala i lugn ton om att "Det här löser vi på annat sätt?
Jag resonerar ungefär som du i dina inlägg här. Ukraina har startat nya angrepp på Donbass och detta kan ju inte Ryssland bara se på, massor av människor där är ryssar och nu får de själva ett flyktingproblem. Ryssland har verkligen försökt förmå Ukraina och Väst att respektera Minsk-avtalet och se till att konflikten med Donetsk och Luhansk får en lösning som alla kan leva med.
Men USA/Nato har valt att trappa upp den här konflikten istället. Samtidigt som de framställer Ryssland som hotfullt för att de visar att de är beredda att försvara sin gräns.
Kan Ryssland med hjälp av OSSE och FN stoppa Ukrainas framfart och tvinga fram en efterlevnad till Minsk-avtalet? Hjälper det att anklaga Ukraina för krigsbrott?
Jag hoppas de fortsätter med förhandlingar, de är ju bra på det. Men om inte det hjälper återstår ju bara att gå in i Donetsk och Luhansk för att försvara områdena. Man är ju mer eller mindre tvungna i så fall för att inte tappa ansiktet, som du säger.