2022-02-20, 13:42
Medlem
Rådiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Var juicen bra ?
Njaej det var ingen juice utan ”orange drink” så den smakade svag apelsinsaft
Citera
2022-02-20, 14:07
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
Köpte en glasburk med Freshona Chillies Hot, det var starka peperoni som låg i spad, men inte de där mjälla. Dessa var lite grövre och"träiga", så kommer ej att köpa dem igen.

Köpte den milda varianten. En rejäl miss. De var oätliga! Annat inlagt från Freshona har varit riktigt bra men denna blir det aldrig igen.
Citera
2022-02-20, 16:57
Medlem
Testade LIDL skånska chili sriracha sås. Mycket god. Lite dyr dock! Perfekt till kyckling och ris

Måste även rekomendera LIDL's juice. Den röda solevita juicen(apple, grape & Berry juice) Godaste juicen jag har köpt! Ingen juice från koncentrat. Färsk pressad. En mycket fyllig och riktigt god smak. Favorit juicen! Ska prova att göra drinkar med den snart
Senast redigerad av Babyspenat 2022-02-20 kl. 17:14.
Citera
2022-02-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rådis
Njaej det var ingen juice utan ”orange drink” så den smakade svag apelsinsaft
Testa Den röda solevita juicen(apple, grape & Berry juice). Du kommer bli nöjd!

Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Lidls Ingefära shot från Solevita är bra. Tar en liten jävel varje morgon. Deras 6 kartong/ blå med stora ägg är toppen. Deras Eko Kaffe Bella arom är kanon. Köper bara det numera. Man kan samla stämplar 100 kr inköp en stämpel. 5 stämplar då skickar du in och deltar i utlottning av Hockey biljetter bla. Du ska ha Appen nerladfad då !
Solevita levererar! Prova den röda juicen från dom (apple, grape and berry juice)
Senast redigerad av Babyspenat 2022-02-20 kl. 17:13.
Citera
2022-02-20, 17:20
Medlem
Rådiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat

Solevita levererar! Prova den röda juicen från dom (apple, grape and berry juice)

Tackar! Är den i kyldisken eller saft o juicehyllan?
Citera
2022-02-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rådis
Tackar! Är den i kyldisken eller saft o juicehyllan?
Kyldisken! Ingen fara Riktigt god färskpressad juice. Inte från koncentrat! Snygg avatar
Senast redigerad av Babyspenat 2022-02-20 kl. 17:28.
Citera
2022-02-21, 13:51
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag testade apelsinjuicen från Solevita förra veckan.
Blev väldigt förvånad över smaken, betydligt godare än t.ex. Bravo / Godmorgon, Brämhults m.fl.

Den smakar mycket mer apelsin, precis som det ska göra. Minns jag rätt så stod det på flaskan att det har använts 12,5 apelsiner och då är den 1L.

Jag ska testa deras juice med apelsin, vindruvor och bär. Tack för tipset!
Citera
2022-02-21, 13:57
Medlem
Frickys avatar
Denna veckan så kör dom kyckling nuggets från Culinea för 21,90:-
750g / påse vilket jag tycker är generöst.

Rekommenderas starkt, dom har tagit fram dom med hela kycklingfilér och inte med restprodukter som många andra nuggets.

Kör dom med Kebabsås från "Schysst Käk" (finns dock inte på LIDL) och släng in lite pommes i ugnen.
Citera
2022-02-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag testade apelsinjuicen från Solevita förra veckan.
Blev väldigt förvånad över smaken, betydligt godare än t.ex. Bravo / Godmorgon, Brämhults m.fl.

Den smakar mycket mer apelsin, precis som det ska göra. Minns jag rätt så stod det på flaskan att det har använts 12,5 apelsiner och då är den 1L.

Jag ska testa deras juice med apelsin, vindruvor och bär. Tack för tipset!
Jag blev också väldigt förvånad. Slår brämhults säger mycket om kvalitén

Det är Äpple, vindruvor o bär. Inte apelsin. Den är röd Äpple smaken är den mest dominanta men med smaker av bär o vindruvor. Eller du kanske syftar på någon annan du vill prova? Nu fick jag sug på denna röda juice! Ska däremot testa deras apelsin juice.
Senast redigerad av Babyspenat 2022-02-21 kl. 21:12.
Citera
2022-02-22, 16:52
Medlem
Sereenas avatar
Både äppeljuicen och apelsinjuicen är riktigt goda.
Citera
2022-02-26, 18:43
Medlem
Dr.Katis avatar
Lidl har konserver med boeuf bourguignon och veal blanquette nu under franska veckan.
Tänkte införskaffa men kollar här först, någon som testat?

https://www.lidl.se/p/destination-frankrike/kottgryta-med-gronsaker/p60255
Citera
2022-02-27, 05:06
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Är inte prissättningen ganska bisarr?

Var och handlade här om dagen och såg att en påse av deras billiga (och ganska dåliga) pasta hade höjts till 10.90 kr för 500 gram, 21.80 kr / kg. Den kostade 6.95 kr (eller 6.90) förut, så en höjning på lite över 50%.

500 g snabbmakaroner kostar dock 6.50 kr, 13 kr / kg. Och spaggen 12.90 för 1 kg.

Allt är 100% mjöl. Det borde inte vara någon skillnad i pris, är max något öre i prisskillnad att tillverka olika former. Så Lidl lär ha sjukt bra marginaler, för dom skulle knappast sälja den billigare pastan med förlust. Märklig cash grab.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in