2022-02-14, 22:33
Medlem
Är faktiskt förvånad av hur bra varor LIDL har. I början när LIDL lanserades hade dom väl halv bra produkter men jag tycker det har blivit bättre på senaste tiden. Gillar deras 3 chili såser, en riktigt stark, en mittemellan och en grön svagare jalapeño sås . Kostar endast 12 kr per flaska. Habanero är favoriten som är den mellanstarka. Det låter som den ska vara super stark då habanero är en super stark chili sort men den innehåller bara en viss procent habanero. Medans den super starkaste innehåller något som heter kryddextrakt och jävlar vad den är stark. Var försiktig med den starkaste

Någon som har provat LIDL's Skånsk Chilis chilisås ?? Lär köpa och prova den imorgon oavsett. Återkommer med en recension! https://www.lidl.se/destination-lidl/skansk-chili
Senast redigerad av Babyspenat 2022-02-14 kl. 22:42.
Citera
2022-02-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Såg det också nu. Fan jag kör råris ofta utan att skölja.. Får börja med det nu!

Kan tipsa med om havreris, Godare än det låter, är som att äta råris typ. om man vill variera. Billigt med, lite off topic nu för det har inget med lidl att göra men det finns garanterat på lidl med ^^
Citera
2022-02-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friinuet
Kan tipsa med om havreris, Godare än det låter, är som att äta råris typ. om man vill variera. Billigt med, lite off topic nu för det har inget med lidl att göra men det finns garanterat på lidl med ^^
Ska prova! Har också hört att det finns pastaris. Har du provat det? Jo, nu lite off-topic men det finns säkert på LIDL
Citera
2022-02-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ska prova! Har också hört att det finns pastaris. Har du provat det? Jo, nu lite off-topic men det finns säkert på LIDL

HAHA Nej pastaris har jag aldrig hört om, Mår kasst av pasta så undviker det så gott man klarar av
Men intressant, det blir det nog att testa nån gång ändå.

Ett LIDL Tipps är falukorven som är i ett paket med två i. Tycker alltid andra sorter falukorv smakar lite konstigt. men det här va jäkligt god. Ingen äcklig lukt eller smak alls.

Delikatess köttbullarna är bra med, med lökbitar i. 80 nånting % kötthalt. förut va de 90 nånting.
Andra sorter är ca 40 % kanske
Citera
2022-02-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friinuet
HAHA Nej pastaris har jag aldrig hört om, Mår kasst av pasta så undviker det så gott man klarar av
Men intressant, det blir det nog att testa nån gång ändå.

Ett LIDL Tipps är falukorven som är i ett paket med två i. Tycker alltid andra sorter falukorv smakar lite konstigt. men det här va jäkligt god. Ingen äcklig lukt eller smak alls.

Delikatess köttbullarna är bra med, med lökbitar i. 80 nånting % kötthalt. förut va de 90 nånting.
Andra sorter är ca 40 % kanske
Haha det var min polare som sa att det fanns.
Ska definitivt prova deras falukorv då jag i princip gillar alla falukorvar för att göra korvstroganoff
Tack för tipset!
Citera
2022-02-16, 03:15
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Någon som köpt Silvercrest massagepistolen denna veckan och har ett utlåtande hur man tycker den står sig mot dyrare märken?

Dyrare märken = dropshippande fjantföretag som påstår att de där maskinerna kostar 3000 och säljer dem med ständig rabatt 15-50 procent.

500 kronor är rimligt. Jag betalade runt 300 för min apparat för något år sedan på AliExpress. Den är exakt likadan som de som säljs för 3-4 gånger mer.
Citera
2022-02-16, 13:05
Medlem
Lät bli ändå pga den låga effekten på motorn.
Citera
2022-02-16, 13:22
Medlem
Lidls Ingefära shot från Solevita är bra. Tar en liten jävel varje morgon. Deras 6 kartong/ blå med stora ägg är toppen. Deras Eko Kaffe Bella arom är kanon. Köper bara det numera. Man kan samla stämplar 100 kr inköp en stämpel. 5 stämplar då skickar du in och deltar i utlottning av Hockey biljetter bla. Du ska ha Appen nerladfad då !
Citera
2022-02-17, 17:59
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Dyrare märken = dropshippande fjantföretag som påstår att de där maskinerna kostar 3000 och säljer dem med ständig rabatt 15-50 procent.

500 kronor är rimligt. Jag betalade runt 300 för min apparat för något år sedan på AliExpress. Den är exakt likadan som de som säljs för 3-4 gånger mer.

Jag har en annan liten massageapparat för axlarna från Lidl. Den är riktigt bra. Tror den kostade 99kr
Citera
2022-02-18, 17:09
Medlem
Rådiss avatar
Idag hittade jag apelsinjuicen med honung som många efterfrågade på grekiska veckan så den måste varit rejält sen! Stod massor vid entrén.
Citera
2022-02-18, 17:12
Medlem
Var juicen bra ?
Citera
2022-02-19, 22:59
Medlem
Citat:

Om du med pastaris menar pasta som ser ut som ris så heter den risoni och finns på de flesta butikerna tillsammans med den andra pastan. Däremot osäker på om den finns på Lidl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in