2014-11-24, 18:42
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
För jävla bra bröd! Riktigt tungt surdegsbröd utan en massa konserveringsmedel och behandlingsmedel.
Skäres med fördel i tjocka skivor och rostas.

Överlag tycker jag att det är väldigt lite skit i deras grejer i form av tillsatser o dyl. Visst, det finns en del märkliga småäckliga produkter oxå, men vardagsmaten är oftast schysst på innehållet.

Har nog med Tyska livsmedelslagar att göra.

Vilken öl ska man köpa tycker ni?
Har inte hittat någon som funkat riktigt än.

Har du testat den där Perlenbacher eller vad den heter i glasflaska. Den smakar faktiskt ganska bra.
Citera
2014-11-24, 20:02
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Har du testat den där Perlenbacher eller vad den heter i glasflaska. Den smakar faktiskt ganska bra.
Så heter den, och bra är den!
Citera
2014-11-25, 22:07
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Provade den idag.
Riktigt god när den är nyöppnad, men jag tycker den tappar smak väldigt, väldigt fort.
Men första 4 minuterna var ljuvliga. Blir till att öka takten.
Citera
2014-11-27, 06:44
Medlem
bergochdals avatar
LIDL:S "Deluxe grekiska antipasti" för 59.90:- är fint att äta med t. ex. ett gott bröd. I paketet får man små söta paprikor med ostfyllning + starkare paprikor med ostfyllning + vinbladsdolmar + kalamata-oliver + gröna stora oliver med ostfyllning + fårostkuber med paprikastrimlor + champinjoner med ostfyllning. Allt ligger i olivolja.

Sen gillar jag LIDL:s grillade paprika på burk som passar till allt möjligt. Kostar cirka 20:-. Kyl gärna ner innan du äter dem. Passar fint att strimla och lägga på t. ex. en hemmagjord tzatziki-macka eller en vanlig ostmacka.
Citera
2014-11-27, 14:36
Medlem
vitvarornas avatar
Är Lidl de enda som säljer digestivekex med chokladsmak? Har iaf aldrig hittat på något annat ställe än just inne på Lidl.

http://www.bisca.se/Default.aspx?ID=308
Citera
2014-11-27, 21:55
Medlem
Säljer Lidl yes handdiskmedel?
Citera
2014-11-27, 22:30
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biltok

Min butik brukar ha det, men deras eget är imo lika bra och kostar typ 1/3 så mycket.
Citera
2014-11-28, 09:56
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biltok
Ja.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:lnfj7dKnLPIJ:www.lidl.se/sv/2714.htm%3Faction%3DshowDetail%26id%3D6599+&cd=1&h l=sv&ct=clnk&gl=se

Gillar att LIDL säljer kakifrukt från Spanien för 14.90:- per kilo. Skala och ät som äpplen. Gött!

Kom på en sak jag surar över och det är priset på grönkål. Plötsligt kostar den 50 spänn kilot på LIDL när man förr fick den för en tia, max två.
Senast redigerad av bergochdal 2014-11-28 kl. 10:11.
Citera
2014-11-28, 12:58
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Ja.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:lnfj7dKnLPIJ:www.lidl.se/sv/2714.htm%3Faction%3DshowDetail%26id%3D6599+&cd=1&h l=sv&ct=clnk&gl=se

Gillar att LIDL säljer kakifrukt från Spanien för 14.90:- per kilo. Skala och ät som äpplen. Gött!

Kom på en sak jag surar över och det är priset på grönkål. Plötsligt kostar den 50 spänn kilot på LIDL när man förr fick den för en tia, max två.

Priset på grönsaker är extremt säsongsbundet. Kolla tex gurka, den varierar från ~10kr/kg till 40-50kr/kg på samma butik.

Just nu borde priset vara ganska bra om det inte varit ett dåligt år.
Citera
2014-11-28, 14:27
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Priset på grönsaker är extremt säsongsbundet. Kolla tex gurka, den varierar från ~10kr/kg till 40-50kr/kg på samma butik.

Just nu borde priset vara ganska bra om det inte varit ett dåligt år.
Måste ha varit ett dåligt år för vid den här tiden brukade det vara mycket bra priser. De har dock blivit lite finare dvs de säljer grönkålen rensad i småpåsar och det ger dyrare kilopris än de jättepåsar jag köpte förr. Rödkålen på 6.90:- kilot kompenserar dock bra men grönkål ska finnas på julbordet.
Citera
2014-11-28, 19:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Måste ha varit ett dåligt år för vid den här tiden brukade det vara mycket bra priser. De har dock blivit lite finare dvs de säljer grönkålen rensad i småpåsar och det ger dyrare kilopris än de jättepåsar jag köpte förr. Rödkålen på 6.90:- kilot kompenserar dock bra men grönkål ska finnas på julbordet.

Okt-feb är väl säsongen för grönkål om jag inte minns fel så priserna borde vara ganska bra just nu, sen beror det ju en del på hur mycket det säljer, större partier med högra åtgång brkar ju bli billigare.
Citera
2014-11-28, 20:01
Medlem
Någon som testat alla Deluxe-chips? Köpte en honey and mustard och den var ingen höjdare... Sötsliskiga med lite dijonbränna i slutet, dåligt saltade. Var sugen att testa en Brie and cranberry men tyckte till slut smakcombon verkade för suspekt för att testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in