Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-19, 19:35
  #9253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Tyvärr räcker Teslamedlemmarnas IQ inte till att förstå att poängen med ett diskussionsforum är att folk tycker olika. En tråd där alla tycker samma blir rätt trist.
Instämmer !
Att ta upp ömma punkter Tesla lider av i frågeställningar i detta forum är kanske inte på topp då vi alla har tillgång till samma material .
Hur vissa kan tolka saker så fel som Tesla ägare är obegripligt .
__________________
Senast redigerad av bratider 2022-02-19 kl. 19:56.
Citera
2022-02-19, 19:44
  #9254
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Amerikansk bilindustri hamnade på dekis redan för 50 år sedan. Teslas värld är verkligen USA centrerad i ett dysfunktionellt samhälle där kollektiva lösningar sen länge är nermonterade. Varför jämförs Tesla alltid med Ford och GM som tillhör bottenskrapet?

Det är enda sättet att få Tesla att se bra ut. Jämför till exempel istället med Toyota.

1 år
Tesla +20%
Toyota +24%

3 mån
Tesla -26%
Toyota +2

Så alla som investerat i Tesla senaste året hade haft bättre utdelning om de istället investerat i Toyota.
Citera
2022-02-19, 19:49
  #9255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Kanske dags för en ny forumtråd för endast aktieägare där man kan samla vettig information istället för att behöva bemöta trams från onyanserade haters. De kan fortsätta vara här och njuta av varandras sällskap och vi andra kan fokusera på faktabaserade inlägg.

Har tänkt samma sak
Citera
2022-02-19, 20:03
  #9256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Har tänkt samma sak
Att ställa frågor om företaget och deras teknik är inte hat på något sätt .
Jag kan ärligt säga att Elon är tammefan den bästa säljaren i modern tid !
Men att man inte får ifrågasätta hans visioner är endast komik .
Citera
2022-02-19, 20:13
  #9257
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Hade inte Giga Berlin motsvarande fest i Oktober?
Verkar inte ha något att göra med att de faktiskt börjar bygga bilar.
Det var en tänkvärd kommentar.

Men Berlin byggs under det märkliga avtalet att varje spik och planka i bygget kontinuerligt måste dubbelkontrolleras av miljömyndigheterna.

Musk åkte till Austin för att han hatade Kalifornien och ville uppleva frihet på de texanska vidderna.

Så det skall bli intressant att se om det omedelbart kommer att spruta bilar ur Giga Austin.

Starship lyfter inte eftersom den väntar på att fågelungarna skall vara utflugna eller vad miljömyndigheterna nu kräver. Och den står i Texas. Så jag är inte så optimistisk, men vi får.se.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-02-19 kl. 20:21.
Citera
2022-02-19, 20:56
  #9258
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Härligt !
Drar man lott om vilken bil som får ett 4680 ?
Kato Pilot fabriken har väl firat 1miljon batterier nyligen i producerade och räcker till ca 1100 st batteripacks och bil .
Om nu Kato kör på helt fel fritt så kan man i bästa fall rampa upp till hela 6 bilar om dagen med dagens teknik.
Du som inte trodde att Tesla nånsin skulle producera egna batterier borde ju vara imponerad. Eller du kanske tror att Tesla ska producera en miljard batterier direkt?
Citera
2022-02-19, 21:19
  #9259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Du som inte trodde att Tesla nånsin skulle producera egna batterier borde ju vara imponerad. Eller du kanske tror att Tesla ska producera en miljard batterier direkt?
Att Kato har fått fram 4680 batterier har jag ej nekat till fanns klipp sedan länge men långtifrån fullskalig produktion som ämnet handlade om, Panasonic ska vara igång storskaligt 2023 för 4680
Citera
2022-02-19, 21:25
  #9260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Du som inte trodde att Tesla nånsin skulle producera egna batterier borde ju vara imponerad. Eller du kanske tror att Tesla ska producera en miljard batterier direkt?
Kapacitet på 6000 celler om dagen aka 6 bilar? Skulle jag vara imponerad menar du?
Citera
2022-02-19, 21:52
  #9261
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Att Kato har fått fram 4680 batterier har jag ej nekat till fanns klipp sedan länge men långtifrån fullskalig produktion som ämnet handlade om, Panasonic ska vara igång storskaligt 2023 för 4680
Det visste du inte alls. Det var jag som skickade den länken till dig. Du trodde fortfarande inte på det då
Citera
2022-02-19, 21:54
  #9262
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Kapacitet på 6000 celler om dagen aka 6 bilar? Skulle jag vara imponerad menar du?
Haha alltså du är sånt jävla missfoster va. Tror du att de stannar där de är nu? Man måste väll börja någonstans
Citera
2022-02-19, 22:01
  #9263
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Vad har du bevisat då?
Jag ställde en fråga om Tesla gjorde egna batterier ?
Vad gör du själv?
Länkar till kanske en framtids film på You Tube när Tesla rullar igång sin "Egna Produktion" av batterier som inte finns ..
Att Teslas överlägsna små pojkar måste kalla andra för mongolider som ställer relevanta frågor tycker jag är jävligt lågt, men den attyden jobbar ni tydligen efter ...
Citera
2022-02-19, 22:05
  #9264
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Hade inte Giga Berlin motsvarande fest i Oktober?
Verkar inte ha något att göra med att de faktiskt börjar bygga bilar.
Tror inte vi ser samma problem som i Tyskland
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback