2022-02-15, 14:11
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Har inte kommit in på Dumpen sen i förrgår oavsett tid på dygnet. Testat med både Edge, Chrome och Firefox. Kom idag in via mobilen på första försöket och sen testade jag TOR via datorn och där var det inte heller problem.
Citera
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Sjukt tråkigt att det bara avhandlas i tråden om Dumpen är juridiskt korrekt samt om pedofili går att rättfärdiga.'
Hade hoppats på diskussioner om personerna som torskat vilket det borde vara kan jag tycka men så är det inte och tråden har helt plötsligt blivit en jäkla juridiktråd!

Ja... Finns inget så roligt som lite klassisk häxjakt med brinnande facklor och högafflar! Men vart är häxorna?

Tyckte Dumpen sa att dom hade en massa träffar på gång? Inte hört något sedan dess... Någon kanske gjorde ID-koll på Patriks flickvän och nu sitter han.... Upptagen...?

Kan ju vara att dom vill få tekniken att fungera innan dom släpar upp nya offer på galgbacken?

Tror Dumpen bad ungarna om hjälp eftersom det börjar torka upp i underlaget... Undrar hur mycket nakenbilder man kan lura av ungjävlarna när dom när dom ska börja leka privatspanare? Normalt sett skulle ju ungen inte svara, nu vill dom helt plötsligt leka pedofiljägare! Tack Patrik!
Senast redigerad av fido1986 2022-02-15 kl. 14:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ok men det finns en tråd i juridkforumet där detta i så fall skall diskuteras, varför används inte den när det gäller det juridiska?

(FB) Dumpen.se Lagligt? Anmäla/stämma Sjöberg?

Citat:
Sjukt tråkigt att det bara avhandlas i tråden om Dumpen är juridiskt korrekt samt om pedofili går att rättfärdiga.'
Hade hoppats på diskussioner om personerna som torskat vilket det borde vara kan jag tycka men så är det inte och tråden har helt plötsligt blivit en jäkla juridiktråd!

Det skrivs och hängs ut, jag känner ingen av dom utpekande så det kommer inget nytt under solen.

Fast det du tar upp i din tråd är en stämning av förtal men jag nu tog upp med åklagare är hur dom ser på fränstabons handlande om det utgör något brott.
Citera
2022-02-15, 14:42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ja utfrysningen är en faktor. Går att se som i Federleys fall, även om själv inte gjorde något brottslig, mer än att underhålla sådan känslig information. Ur en politisk ståndpunkt (pun intended) så var det upplagt för politiskt självmord när det väl uppdagades.

Vidare till de uthängda på Dumpen så håller jag med dig. Det vänder sig i magen av att se bilderna, runkvideos och läsa loggarna. Totalt osmakligt. Rätt eller fel kan diskuteras dock om det är moraliskt rätt att lägga ut det till allmänhetens beskådan och nöje. Det finns dessutom en minimal möjlighet att personen inte har gjort det också. Tror att de flesta uthängda känner att Dumpen gjort en betydlig skada på deras anseende och det faller inom ramarna för förtal. Om någon däremot vågar ta kampen får tiden utvisa.

Det jag syftade på när jag tog upp Federley var att han inte hade den juridiska möjligheten att agera, trots att tidningar i både Europa och världen hängt ut honom som pedofilkramare, han hade inte ens lagstiftarna på sin sida. Anledningen till bristen på processmöjligheter var tidningarnas exklusiva rätt att sprida information. Om inte Federley kunde processa hur ska då en Dumpen-uthängd kunna göra det? Vad var Federleys brott i jämförelse med de Dumpen-uthängda? Federley ligger med pedofiler (sannolikt är han pedofil själv men det var inte vad som stod i fokus under uthängningarna), här har vi personer som går längre än Federley.
Citera
2022-02-15, 14:44
Avslutad
Citat:
Är du störd eller bara fjortis? Det är ju fan gubblemmen jag vill diskutera. Om Dumpen är laglig eller ej skiter jag i bara gubbarna avslöjas, därav att jag inte tycker det juridiska hör hemma i tråden
Tråden heter "Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på ny sajt" och då borde rimligtvis alla frågor ingå. Såklart inte bara juridik och "försvar av pedofili" - i den mån något nu är det - utan allt som skribenter och läsare finner intressant och läsvärt.

Jag tycker dock tvärtom jämfört med dig, nämligen att "gubbslemmen" först och främst ska hängas ut på Dumpen - inte i en tråd på Flashback. Vem har ansvaret för det när ansvarig utgivare knappast finns...?

Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ja det har du nog rätt i. Så Sara är ju ansvarig utgivare som sagt. Hur mycket kan Patrik då dömas för egentligen tro om nu det blivit rättsliga följder?
Jag har kanske någon enstaka person som då och då sneglar på Patriks Facebook. Konstigt nog har ingen kollat upp mig på mrkoll under 10% av en evighet så seriositet att de inte outa eller omtalar oskyldiga får man ändå ge dem båda och deras medarbetare.

Jag har tom gett dem bilder osv men ingenting. Det är ändå en eloge som påvisar journalistik och trovärdighet. Det trots att jag "hoppat" på Dumpen ganska rejält, förvisso som sakliga bemötanden men ändå.
Citera
2022-02-15, 14:45
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Så det är inte förtal att lägga ut domar?

Syftet väger tungt. Det är skillnad på att skada och informera.
Citera
2022-02-15, 14:48
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Är det din personliga åsikt eler snackar du juridik nu?
Citera
2022-02-15, 14:49
Avslutad
Citat:
Syftet, dvs anledningen som Sjöberg och Sara känner eller påstår att de gör det pga av spelar noll roll - så till vida syftet inte är legitimt.
Citera
2022-02-15, 14:50
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harmyntskatt
Men jösses. Vart finns denna forskning att ta del av?

Jag har sett en amerikansk studie. Den riktade dock in sig på att undersöka hur framgångsrik behandlingen av pedofiler var. Under behandlingen sattes ett mätdon på pedofilpenisen samtidigt som pedofilen fick se på bilder/film av barn, alla pedofilers penisar svällde och slutsatsen drogs att behandlingen inte varit framgångsrik.
Citera
2022-02-15, 14:54
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Jag har sett en amerikansk studie. Den riktade dock in sig på att undersöka hur framgångsrik behandlingen av pedofiler var. Under behandlingen sattes ett mätdon på pedofilpenisen samtidigt som pedofilen fick se på bilder/film av barn, alla pedofilers penisar svällde och slutsatsen drogs att behandlingen inte varit framgångsrik.
Det är korrekt. Det har gjorts en sådan studie och även en informationsfilm om den.
Citera
2022-02-15, 14:55
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Det jag syftade på när jag tog upp Federley var att han inte hade den juridiska möjligheten att agera, trots att tidningar i både Europa och världen hängt ut honom som pedofilkramare, han hade inte ens lagstiftarna på sin sida. Anledningen till bristen på processmöjligheter var tidningarnas exklusiva rätt att sprida information. Om inte Federley kunde processa hur ska då en Dumpen-uthängd kunna göra det? Vad var Federleys brott i jämförelse med de Dumpen-uthängda? Federley ligger med pedofiler (sannolikt är han pedofil själv men det var inte vad som stod i fokus under uthängningarna), här har vi personer som går längre än Federley.

Federley blev ju inte utsatt för något brott. Att media kan döda politisk karriär på ett ögonblick är ingen nyhet. De uthängda kan ju dock hävda att Dumpen ägnar sig åt förtal då de visat delar av chattloggar, nakenbilder på personen, onanivideos etc.
Senast redigerad av Hussefar 2022-02-15 kl. 14:59.
Citera
2022-02-15, 15:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De anmäler i egenskap av den som sitter och chattar. Det kan bli ett brott även om nu det är en vuxen och inte en 12-åring.

Kan bli för det är högst osäkert om polisen ens utreder det. För att det ska vara brottsligt måste ju en person blivit ofredad kränkt. De som sitter och chattar förväntar sig ju mer eller mindre kukbilder och tycker säkert mer att det är jackpot när de får en. Då har de gubben ordentligt på kroken.
I många fall ber de ju även om bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in