2022-02-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Med lite sökningar i databaserna så finns Dumpen på en Dansk server inte att direkt påverkar så mycket
mer än att en eventuell svensk utredare får info lite fortare.

1 2403:e800:fd48:1013:: [MPLS: Labels 24149/74502 Exp 0] 4 msec
2403:e800:fd48:1001::1 2 msec
2403:e800:fd48:1000::1 2 msec
2 2403:e800:fd48:1011:: [MPLS: Label 74502 Exp 0] 2 msec
2403:e800:fd48:1009::1 1 msec
2403:e800:fd48:1011:: 1 msec
3 2001:1900:5:3::309 1 msec 1 msec 2 msec
4 * * *
5 ONE.COM-AS.ear1.Copenhagen2.Level3.net (2001:1900:5:2:2::59ba) 28 msec 28 msec 28 msec
6 lo0-1.cr2-cph3.pub.network.one.com (2a02:2350:1::16) 29 msec 31 msec 30 msec

Jag kommer inte ihåg om dom skrev det på sidan att dom hade köpt det största paketet hos sin leverantör eller om dom sa det i sin näst senaste poddavsnitt.

Så dom kan ha strypt antal besökare till sidan.
Citera
2022-02-15, 13:46
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om sidan är på svenska och riktar sig till svenskar och drivs av svenskar som bor i Sverige så gäller svensk lag oavsett var servern står.
Va? Men det florerar ju massa förtal på Flashback, men ingen åker dit.
Citera
2022-02-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Juridisk sett är dom väl renodlade journalister, åtminstone Sara, men som renodlad journalist kan man tycka att det borde vara nyheter och handla om mycket mer än att bara att hänga ut påstådda pedofiler som pedofiler och allmänt vedervärdiga.
Det finns uppenbarligen ett väldigt stort allmänt intresse men såklart inte på det sättet som skall beaktas

Jag har chattloggar, bilder och video som inte alls handlar om pedofili men som allmänheten tom skulle fått större avsmak för om jag hängde ut. Inte hat men avsmak.
Jag har fört över allt och funderar på att publicera men då jag sakar utgivningsbevis så är det kanske bättre att göra det utan ett sådant. Frågan är när och var.

Ingen av dom är renodlade journalister, dock får vem som helst kalla sig det då det inte är en skyddad titel.
Dock har ingen av dom nåt pressleg så ingen möjlighet och gå på presskonferens t ex.

Dock ska en journalist spegla två sidor av ämnet, tycker knappast "ditt jävla äckel" är nån bra journalistik.
Citera
2022-02-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Sjukt tråkigt att det bara avhandlas i tråden om Dumpen är juridiskt korrekt samt om pedofili går att rättfärdiga.'
Hade hoppats på diskussioner om personerna som torskat vilket det borde vara kan jag tycka men så är det inte och tråden har helt plötsligt blivit en jäkla juridiktråd!

Den berör allt, nu var en åklagare ute och uttalade och då blev det juridisk kring det.
Citera
2022-02-15, 13:51
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Ingen av dom är renodlade journalister, dock får vem som helst kalla sig det då det inte är en skyddad titel.
Dock har ingen av dom nåt pressleg så ingen möjlighet och gå på presskonferens t ex.

Dock ska en journalist spegla två sidor av ämnet, tycker knappast "ditt jävla äckel" är nån bra journalistik.

Ja att journalistik ska väl bedrivas utifrån en mer objektiv ståndpunkt är väl A och O. Patrik och Sara kan man väl knappast säga bedriva det. De har redan sin uppfattning i ämnet.
Citera
2022-02-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Ja, testa själv. Dom har servrar utomlands, sedan är det svårt när ingen vet vem som skriver vad då hela Flashback bygger på anonymitet.
Citera
2022-02-15, 13:58
Medlem
Citat:
Den berör allt, nu var en åklagare ute och uttalade och då blev det juridisk kring det.

Ok men det finns en tråd i juridkforumet där detta i så fall skall diskuteras, varför används inte den när det gäller det juridiska?

(FB) Dumpen.se Lagligt? Anmäla/stämma Sjöberg?
Citera
2022-02-15, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Sjukt tråkigt att det bara avhandlas i tråden om Dumpen är juridiskt korrekt samt om pedofili går att rättfärdiga. Hade hoppats på diskussioner om personerna som torskat vilket det borde vara kan jag tycka men så är det inte och tråden har helt plötsligt blivit en jäkla juridiktråd!
Övervägande antal kommentar är jävla peddoäckel, vem är svinet, hur fan kan gubbslemmen osv, samt hot och näthat. För sådant kanske sajten Dumpen passar dig bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det är så samhället verkar vilja ha det. Flashback har ingen utgivare, eller så är denne väldigt dold någonstans i New York. Om du visste delagendan med Flashback så skulle du inte tyckt något i sak.

Dumpen och Sara ligger på polisers och åklagares bord numera Arcabo så vi får se vart det leder.

Svar till "brasnyggman": Den används.
Citera
2022-02-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ja att journalistik ska väl bedrivas utifrån en mer objektiv ståndpunkt är väl A och O. Patrik och Sara kan man väl knappast säga bedriva det. De har redan sin uppfattning i ämnet.

Håller med, Sjöberg börjar sedan med sin Jag-form och vad han varit med om.
Rädd att detta kommer få fler copycats, ungdomar har redan börjat härma.
Lär väl sluta med utpressning tillslut av någon.

Väntar bara på en feministisk rörelse som jagar sexköpare och lockar dom till en lgh med kameror och "tänk om det var din mamma eller syster" som var kvinnan och köparen var en okänd man, hur tycker det skulle vara?"

Tror myndigheter kommer försöka stävja detta pga att de inte ska spåra ur.
Citera
2022-02-15, 14:04
Medlem
Citat:
Övervägande antal kommentar är jävla peddoäckel, vem är svinet, hur fan kan gubbslemmen osv, samt hot och näthat. För sådant kanske sajten Dumpen passar dig bättre.

Är du störd eller bara fjortis? Det är ju fan gubblemmen jag vill diskutera. Om Dumpen är laglig eller ej skiter jag i bara gubbarna avslöjas, därav att jag inte tycker det juridiska hör hemma i tråden
Citera
2022-02-15, 14:07
Medlem
Hussefars avatar
Citat:

Det är så samhället verkar vilja ha det. Flashback har ingen utgivare, eller så är denne väldigt dold någonstans i New York. Om du visste delagendan med Flashback så skulle du inte tyckt något i sak.

Dumpen och Sara ligger på polisers och åklagares bord numera Arcabo så vi får se vart det leder.
Ja det har du nog rätt i. Så Sara är ju ansvarig utgivare som sagt. Hur mycket kan Patrik då dömas för egentligen tro om nu det blivit rättsliga följder?
Citera
2022-02-15, 14:11
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Håller med, Sjöberg börjar sedan med sin Jag-form och vad han varit med om.
Rädd att detta kommer få fler copycats, ungdomar har redan börjat härma.
Lär väl sluta med utpressning tillslut av någon.

Väntar bara på en feministisk rörelse som jagar sexköpare och lockar dom till en lgh med kameror och "tänk om det var din mamma eller syster" som var kvinnan och köparen var en okänd man, hur tycker det skulle vara?"

Tror myndigheter kommer försöka stävja detta pga att de inte ska spåra ur.
Helt rätt. Eld sprider sig fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in